mijn zoon is nu 4.5 maand en drinkt maar 100-130 cc borstvoeding. ik heb een weegschaal en weeg hem voor en na de voeding. ik geef ook maar 1 borst per keer. hij lijkt hier genoeg aan te hebben en wil ook niet meer drinken. hij krijgt overdag 6 voedingen en snachts slaapt hij door. ben drie dagen in de week aan het werk en dan kolf ik ongeveer 140cc per keer. hij zit wel goed op gewicht vergeleken bij zijn lengte. is dit normaal? lees dat er veel 180-200 cc drinken maar daar komen wij echt niet aan!
Het wegen voor en na de voeding is niet een erg nauwkeurige methode om te weten hoeveel je zoon binnenkrijgt. Het is beter af te meten of hij voldoende binnen krijgt aan de volgende punten: Is hij tevreden?! Hoeveel plasluiers heeft hij op een dag? Groeit hij voldoende?! Jesse drinkt ook echt niet 200 ml. Ja in zijn laatste fles om 23 uur krijgt hij 190 ml omdat hij dan wel doorslaapt. Overdag krijgt hij 160 ml in een flesje als hij naar het kdv is of oma past op.
Geen zorgen over maken! Je kindje groeit goed, is gezond en happy, slaapt door, en daar moet je vooral naar kijken. Hij zit prima in z'n vel! Blijkbaar heb jij goeie geconcentreerde voeding en heeft hij genoeg aan die hoeveelheid. Sommige kindjes drinken meer, sommige kindjes minder, maar bij BV zegt dat echt niets!