Hoi allemaal, Ik geef mijn dochter sinds ze 4 maanden is (nu 6,5 maand) zelfgemaakte voeding (fruit en groente). Maak het allemaal met de Avent stomer/blender. Nu weet ik eigenlijk niet zo goed hoeveel een baby van 6,5 maand zou moeten eten. Mijn dochter lijkt af en toe wel een bodemloze put. Zolang ik haar eten blijf geven blijft ze ook eten. Zo eet ze dus s morgens rond de 120 ml fruit en s middags rond de 150 ml groente/aardappel. Hoeveel is normaal voor een baby van 6 maanden? Daarnaast probeer ik de hapjes steeds grover te maken maar daar heeft ze echt moeite mee. Ze gaat echt kokhalzen en vaak komt er ook een deel van de voeding weer terug daardoor. Is dit een kwestie van doorgaan en maar laten wennen? Ik geef ook regelmatig als we aan tafel zitten losse stukken groente. Het gaat allemaal haar mond in maar zodra een klein stukje achterop haar tong komt begint ze te kokhalzen. Groetjes
Ik weet niet wat "normaal" is om te eten maar dit eet mijn zoontje van 6 maanden: S'ochtends bijna een heel stuk fruit S'middags half sneetje brood S'avonds ongeveer half potje (4 maanden) groente Ik heb het idee dat mijn zoontje nog niet veel eet maar we zijn bezig om zijn flessen kleiner te maken/minderen en dat hij dan meer vast voedsel eet. Eet jouw kindje ook brood en gaat ze daar dan ook van kokhalzen?
Een baby van 6 maanden moet voldoende melkvoedingen krijgen. Al het andere eten is extra en maakt niets uit. Sommige kinderen vinden eten ontzettend leuk en dan moet je als ouder een beetje kijken hoe het gaat. Vooralsnog drinkt je kindje haar eten en daar moet je wat aan gaan doen. Eerst prakken, daarna stukjes en dan zul je ook zien dat de hoeveelheden wat zullen normaliseren. Persoonlijk zou ik stoppen met pureren en morgen direct over gaan op prakken en kleine stukjes.
Onze dochter is nu ruim 6,5 maand oud en eet meestal 1-1,5 stuk fruit en tussen de 150 en 200 gram groentehap. Alles wel zelfgemaakt. Het kokhals reflex zorgt ervoor dat ze snel kokhalzen maar blijf het gewoon aanbieden. Onze dochter krijgt nu grof gepureerd eten (heel even door de blender) en als deze voorraad op is in de vriezer dan ga ik het alleen nog maar prakken want dat kan ze eigenlijk heel erg goed. Als ze een koekje eet en er komt wat achter op haar tong dan gaat ze ook kokhalzen en wil dan soms niets meer. Terwijl ze het heel erg lekker vindt. Zolang ze nog goed melk blijven drinken kun je de groente rustig opbouwen. Gewoon goed naar je dochter kijken.
Hier sluit ik me volledig bij aan! Heb hier overigens nooit afgewogen en haar altijd zelf laten bepalen wanneer ze genoeg had...
Onze dochter eet nu ongeveer 70 gram fruit en 70 gram groente. De flessen blijven favoriet en gelukkig nu ook nog het meest belangrijk!