Toch weer andere voeding geven?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door sannedegroot, 14 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannedegroot

5 mei 2008
    69
    0
    0
    Huismama
    Assen
    Hallo,

Ik heb een vraagje over flesvoeding.
    Mijn dochtertje van bijna 7 week kreeg in het begin 180cc+6 van het huismerk van AH (ze woog toen 4915 gram). Maar hier had ze niet genoeg aan. Ze wou steeds meer.
    Dus het ik overlegd met het CB dat ze langzaam over moest gaan naar Friso voor hongerige baby's. Dat doe ik nu al 1 week maar hier drinkt ze sinds 3 dagen nog maar 110cc van op. (ik doe nog steeds 180+6 in de fles) Dat is toch te weinig? Ze huilt nu ook veel meer overdag (kwijlen en spugen doet ze ook veel meer). Het zijn geen krampjes. Wel zuigt ze veel op haar handje. Hoe moet ik dit verder aanpakken

Groetjes Sanne.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    hoi,

ze moet wel even een paar dagen wennen aan de voeding. mogelijk is die zwaarder op de maag, waardoor ze minder cc wil. (heeft er al genoeg aan) kijk het even aan en ga anders voor het weekend nog even bij het cb langs.

succes, heidi margit

3. sannedegroot

5 mei 2008
    69
    0
    0
    Huismama
    Assen
    Bedankt voor je antwoord. Het gaat nu al een stuk beter met Nova. Ze zit al aan de 150cc.
    Ik had trouwens nog een andere vraag. Is het verstandig om 2 verschillende merken flesvoeding te mengen? Een vriendin van me doet dit. Maar moet je dan niet flesvoeding van hetzelfde merk hebben?

Groetjes Sanne.

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    ja...je kunt je afvragen of het toevoegt om merken te mengen? de samenstelling kan anders zijn, dat kan het theoretisch moeilijker verwerken maken...

waarom zou je willen mengen?

je kunt wel borst met kunstvoeding mengen overigens. zorg dat ze beiden op zelfde temp zijn en de kunstvoeding bereid. (dus niet water en poeder op moedermelk toevoegen!

Deel Deze Pagina