Hai Linda, Ik heb een zoontje van 13,5 maand. Hij heeft 5,5 maand bij mij aan de borst gedronken en is toen heel erg gaan bijten, wat niet overging en waar ik niet mee kon omgaan. Ik ben toen fulltime gaan kolven en dat doe ik vandaag de dag nog steeds. Ik ben dat behoorlijk zat. Het feit is echter, dat hij allergisch is voor koemelk, en al heel heftig reageert als ik een iniminiebestanddeeltje binnenkrijg. Daarnaast hebben we vorige week een paar dagen sojayoghurt gegeven en lijkt hij daar ook op te reageren. Ik zou hem ook zo graag tot 18-24 maanden mamamelk willen geven, maar op dit moment botsen mijn eigen behoeften heel erg met die van hem. Ik kolf momenteel 3 of 4 keer per dag, maar je begrijpt dat na bijna negen maanden kolven de fut er een beetje uit is. Ik kolf nog ongeveer 300 ml en dat krijgt hij ook allemaal. Nu heb ik vorige week geprobeerd om 2 keer te gaan kolven (ik kolfde voorheen al een paar maanden 3 keer en dat ging goed) maar toen liep mijn productie terug tot het bijna nulpunt. Ik ben toen maar weer gaan regelen en heb nu weer een redelijk stabiele productie met 3-4 maal daags. Zoals ik al zei breekt het mij flink op, het al zo lang fulltime kolven, maar ook het koemelkvrije dieet. Mijn tepels zijn kapot en de kolf staat me steeds meer tegen en bepaalt mijn dag, ook al is het nog maar 3-4 keer. Graag zou ik het mijzelf wat makkelijker maken. Denk jij dat ik uit zou komen met 2 x kolven en domperidon? Alvast heel erg bedankt voor je antwoord, Groetjes, Ireen
Hoi Ireen, Dat lijkt me in ieder geval het proberen waard. Soms moet je een keuze maken tussen 2 dingen die je allebei eigenlijk niet wilt. Als het werkt is het voor jou denk ik zeer prettig. Je kunt het vrij verkrijgen bij de apotheek. Misschien heb je wel genoeg aan 2 X 10 mg. Ik zou eerst nog even doorgaan met het kolven zoals je dat nu doet en dan proberen aaf te bouwen. Succes! Knap dat je het zo lang volhoudt. gr Linda