schoonmaken flessen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Boets, 9 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boets

Boets Niet meer actief

Vanaf wanneer mogen de flessen in de vaatwasser?
    Mogen de spenen ook in de vaatwasser?
    Moet je ze dan ook nog 1x in de week steriliseren?

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Flessen mogen vanaf de geboorte in de afwasmachine als je een programma hebt dat boven de 55 graden wast. Wel 1 keer in de week alles uitkoken!

3. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Tot 3 maanden deed ik : Flessen dagelijks 1 x afwassen en in de magnetronsterilisator, verder steeds uitspoelen onder de kraan en daarna in de koelkast.

Na 3 maanden (en dat blijf ik doen tot 6 maanden) Om de dag in de sterilisator, verder gewoon 1x per dag afwassen en verder goed uitspoelen na een voeding en in de koelkast

Misschien een beetje overdreven maar ik vind het vooral voor mezelf prettig te weten dat er niet te veel bacterien bij komen. Ik weet dat niet iedereen dit doet, volgens mij hoeft het ook niet per se hoor.

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik doe de flessen in de vaatwasser en de spenen kook ik om de dag uit, de flessen kook ik 1 keer in de week ook uit.

5. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Onze kraamhulp vertelde dat als ze in de vaatwasser gaan ze verder niet meer gesteriliseerd hoeven te worden.
    Ik doe het soms nog wel omdat de vaatwasser dan net gedraaid heeft. In het begin steriliseerde ik ze iedere dag, na 8 weken 2-3 keer per week.

6. Boets

Boets Niet meer actief

mogen de spenen ook in de vaatwasser?

Deel Deze Pagina