Krampjes krijgen door rijstenbloem?

Discussie in 'Voeding' gestart door vruchtje24, 8 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi,

Ons zoontje is nu 4 maanden en van het CB mogen we wat rijstenbloem door zijn fles doen. Nu is mijn vraag voor we daar aan gaan beginnen kunnen ze daar krampjes van krijgen? Wij zijn juist zo blij dat hij daar geen last meer van heeft.

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Het kan zijn dat hij er krampjes van krijgt, mijn zoontje reageerde er wel op. Maar er zijn genoeg kindjes die nergens last van hebben.
    Eigenlijk is het dus een kwestie van proberen. Maar als je kindje goed doorslaapt hoef je het in principe niet te geven, maar dat is je eigen keuze.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Je mag idd rijstebloem in de fles doen, of je dat wil gaan proberen moet je zelf weten. Ben jij bang voor weer krampjes omdat het toch weer wat anders is, dan zou ik het gewoon niet doen. Wil je het proberen, omdat niemand je kan vertellen of het gebeurd omdat dit bij elk kindje anders is, dan zou ik dat gewoon doen, en dan gewoon rustig afwachten wat er gebeurd, krijgt de kleine toch weer last dan zou ik het dus gewoon niet geven.

Mamavanukkie,
    Als je kindje niet doorslaapt hoef je het toch ook niet te geven? Zo lijkt het net alsof je het moet geven als er niet doorgeslapen word ;)!

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    @ Hanneke, ik bedoel eigenlijk hetzelfde als wat jij zegt, ik heb het alleen anders opgeschreven.

Wat ik bedoelde met dat doorslapen, het wordt nogal eens geadviseerd om rijstebloem in de laatste fles te doen, zodat ze verzadigder de nacht ingaan. Is geen garantie hoor, mijn zoontje sliep er juist slechter van (ben toen ook snel gestopt)

Het is haar eigen keuze om het te geven, maar als ze het liever niet wil en haar kindje slaapt al lekker dan is het een overweging om het niet te geven, snap je?

5. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Je moet inderdaad eerst even kijken of je het zelf wil. Vervolgens kun je gewoon met 1 schepje beginnen en langzaam opvoeren naar 3 schepjes. Het is overigens niet alleen om een verzadiger gevoel in de avond te krijgen, maar ook om al wat te wennen aan vaster voedsel.

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Het begon steeds vroeger wakker te worden, dus vandaar dat wij rijstenbloem willen proberen. Gisteravond een heel klein beetje in de fles gedaan en tot nu toe geen last gehad van krampjes. weet niet of dat nog kan komen nu? En hij heeft goed doorgeslapen tot 8 uur :)

Misschien dat het toeval is dat hij langer heeft geslapen want zoveel rijstenbloem hebben we er niet ingedaan. Maar 8 uur is toch lekkerder dan 6 uur

Deel Deze Pagina