Hoeveel ml moet baby drinken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Bounce, 7 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bounce

Bounce Lid

30 dec 2010
    89
    0
    0
    Antwerpen
    Hoi Mirjam en Saskia,

Mijn dochtertje is net geen twee weken oud. Doordat ze erg slecht aanhapt aan de borst en dit heel onaangenaam voeden was ben ik begonnen met kolven. Op een kleine tien minuutjes kolf ik zo'n 100 ml (langs twee kanten).

Onze kraamhulp had een schema achtergelaten waarop stond hoeveel voedingen van hoeveel ml een baby nodig heeft. Daarop staat dat een baby van 10 dagen 100 ml moet drinken per voeding (gebasseerd op kunstvoeding)

Ergens op een infosite las ik echter dat de baby 150 ml nodig heeft per kg lichaamsgewicht per dag.
    Dit komt voor mijn dochtertje op 50-60 ml per voeding. (8 voedingen per dag)

Nu weet ik dus niet goed op wat ik mij het beste basseer. Als ik een flesje van 100ml aanbiedt drinkt ze meestal maar 50-60, en als ik haar toch zover krijg om nog een beetje meer te drinken duurt het vaak niet lang voor ze een deel teruggeeft.

Verder lijkt ze met 50-60 ml voldaan, en ik krijg meerdere volle luiers per dag te zien. Zijn we dan toch op de goede weg?

Groetjes en alvast bedankt!

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Het is heel verwarrend als je zoveel info krijgt.
    Als je dochter moedermelk krijgt, mag ze zoveel drinken als ze zelf aangeeft. Dus net als met BV op verzoek voeden. Dat kan 8x zijn of 10x.
    Kijk naar je dochter. Je zegt dat ze voldaan is met 50-60 ml. Dan is dat dus voor haar voldoende.
    Hou in de gaten dat ze zo goed blijft plassen, poepen en groeien.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina