te veel borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door helma85, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. helma85

helma85 Niet meer actief

Hallo,

Onze zoon is nu 2 weken oud, aan de borst doet hij het hartstikke goed!
    Nu zit k wel met een probleem, sinds vorige week hoeven we hem 's nachts niet meer wakker te maken voor een voeding.
    Mn borsten zijn sindsdien voller en sinds vandaag lekken ze heel erg! Soms doet het ook beetje pijn.
    Van mijn kraamzorg kreeg k te horen dat k veel melk heb. Ze raadde me aan om mn borsten 1 keer per dag helemaal leeg te kolven. Dat doe k nog steeds, maar mn borsten blijven lekken er vol zitten met melk.
    Onze zoon heeft een korte tongriem, maar ligt wel goed aan de borst, is rustig, spuugt nauwelijks.
    Graag zou k tips willen voor de lekkende en volle borsten.

Helma

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi Helma.

Nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.

Ik vind het vervelend om te zeggen, maar kolf je borsten nu niet helemaal leeg. Een lege borst geeft je lichaam namelijk het sein om weer z.s.m. melk te maken om je borst weer te vullen. Het verhoogd dus je productie en dat is niet nodig bij jou.

Als je erg veel last krijgt van stuwing (pijn) dan alleen de druk eraf kolven. Blijf je zoontje op verzoek voeden. Laat er 's nachts niet meer dan 6 uur tussen zitten. (De melk die je evt. afkolft kan je bewaren in de vriezer, bouw je gelijk een voorraadje op)

Het lekken zou dan minder kunnen worden. Echter kunnen je borsten ook gaan lekken doordat je zoontje bv huilt. Dat is een natuurlijke reactie van je lichaam. Draag borstcompressen in je BV en verschoon deze regelmatig voor de hygiëne.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina