afgekolfde melk bij elkaar in?

Discussion in 'Borstvoeding' started by moniek1979, Nov 15, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moniek1979

moniek1979 Actief lid

Sep 14, 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    ik wil graag 1 keer per dag een flesje afgekolfde melk aan mijn mannetje gaan geven. zo kan ik de 2 oudere kids er beter bij betrekken en het hun ook laten doen.
    nou komt er niet zoveel uit als ik ga kolven. heb net beide borsten ongeveer 7 min. gedaan en heb nu maar 40 ml. daar heeft de kleine natuurlijk nooit genoeg aan, dus wil ik vandaag nog een paar keer gaan kolven tussen de voedingen door. kan ik die melk dan gewoon bij elkaar in gooien?
    en als ik vanavond of morgen dan de fles geef, kan ik zeker het beste om die tijd mijn borsten leegkolven voor de volgende dag?

2. Siesje

Siesje Actief lid

Jan 24, 2007
    430
    0
    0
    Volgens onze kraamhulp kan dat zonder problemen, maar dan moet het wel eerst dezelfde temperatuur hebben. De "oude" melk bewaar je in de koelkast, de "nieuwe" melk zet je ook eerst in de koelkast om koud te worden. Als ze dezelfde temperatuur hebben, doe je ze bij elkaar.
    Voeg je namelijk warme melk toe aan de koude dan gaat het schiften.

3. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    hoi moniek,
    ten eerste kun je beter nog een paar weken wachten met de fles geven. als je mannetje 4 weken is kun je wel gaan oefenen maar als je het eerder al doet heb je kans dat ie de borst ga weigeren. hij moet eerst goed aan de borst wennen.

gekolfde melk kun je als het dezelfde temperatuur heeft bij elkaar gooien. dus eerst even in aparte flesjes in de koelkast en als het koel is doe je het bij elkaar. als je warme bij al afgekoelde melk doet werkt dat het bederf in de hand.

en ja, als je een flesje geeft kun je het beste zelf op die tijd gaan kolven zodat je productie goed blijft. je hebt dan ook gelijk weer een volgend flesje klaar natuurlijk! kolven ipv een voeding levert altijd meer op dan kolven tussen de voedingen in.

4. moniek1979

moniek1979 Actief lid

Sep 14, 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen

Share This Page