Is er een soort indicatie hoeveel ml een kindje drinkt bij welke leeftijd? Ik heb wel kolfvoorraad maar die is uit kleine hoeveelheden opgebouwd. Heb nog geen volledige voedingen afgekolfd dus geen idee hoeveel ze eet en hoeveel ik straks mee moet geven naar de go. Is normaal ook elke voeding ongeveer dezelfde mls?
Dat verschilt erg per kindje! Hier kregen ze na 't oefenen al regelmatig een flesje van papa dus had ik wel een idee wat ze ongeveer dronken. Oudste dronk 140ml toen ik begon met werken met 3 maanden, dat werd al vrij snel 160cc en daar is het eigenlijk op gebleven. Ik gaf mee wat ik kolfde. Meestal 3 voedingen van ongeveer 160-180ml. Ik kolfde dan 's morgens leeg voor ik wegging en 2x onder werktijd. Mijn jongste heeft nooit grote hoeveelheden gedronken, die had aan 100 ml genoeg per voeding.
Ik hou het onderstaande altijd aan: (bron) Flesdrinken tijdens of na de borstvoedingsperiode Verder kan je de hoeveelheid melk beperken door uit te rekenen wat je baby aan melk werkelijk nodig heeft. Neem zijn gewicht in kilos en vermenigvuldig het met 100 tot 150 cc. Zo kom je te weten hoeveel je baby waarschijnlijk op 24 uur drinkt. Voor een jonge baby tot één maand oud reken je ongeveer 150 cc per kilo lichaamsgewicht. Op twee maanden reken je 140 cc en op drie maanden 130 cc per kilo lichaamsgewicht. Geleidelijk aan daalt de hoeveelheid melk per kilo lichaamsgewicht. Tegen de tijd dat je baby zes maanden oud is, drinkt hij waarschijnlijk nog maar 100 tot 110 cc per kilo lichaamsgewicht. Omdat babys alsmaar minder hard gaan groeien, hebben ze namelijk in verhouding tot hun gewicht steeds minder melk nodig.