zuivel

Discussion in 'Voeding' started by lilo77, Jun 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

Jul 2, 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    ons zoontje van bijna 17 maanden krijgt te weinig zuivel binnen waar ik me een beetje zorgen om maak. toetje na het eten eet hij maar half op (ook als ik het smiddags geef!). melk (groeimelk) drinkt hij ook niet zo goed. Wat zijn er nog meer voor mogelijkheden. Ik dacht misschien drinkyoghurt, dat is wat zoeter,maar zit daar weer niet veel suiker en kleurstoffen in (ik zag ook bioligische van Arla, dat dan misschien een betere optie) of misschien smorgens en smiddags melkpap geven in een bordje...
    iemand nog andere tips/ideeen

2. fafje

fafje Niet meer actief

heb je al allerlei soorten toetjes geprobeerd?dus bijv griekse yoghurt, kwark met of zonder smaak...of yoghurt met fruit erdoor?
    kaas enz eet ie dat ook? mijn zoontje is ook niet altidj heel gek op zn opvolgmelk...zn kwark of yoghurt eet ie het best als ie ehct al trek heeft..idem met zn fles...

3. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    Ik doe altijd een kwart yoghi en 3/4 melk. Hij heeft het niet in de gaten:cool:

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Of zelfgemaakt yoghi: yoghurt+melk+diksap/roosvicee. gaat hier ook altijd goed erin..

En met melk kun je ook eens kijken of hij wel karnemelk lust, of sojamelk?

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoeveel zuivel krijgt hij op een dag binnen? Na 1 jaar is op zich 300cc al voldoende, en kaas telt ook mee.

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Lust ie geen yoghurt met mueli en fruit ofzo? Kaas?

Share This Page