hoeveel ml vocht heeft een baby van 12 maanden nodig per dag

Discussie in 'Voeding' gestart door ariel3, 12 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Hoi mama's,

Mijn zoontje is nu bijna 12 maanden en ik vraag me af hoeveel ml vocht ze eigenlijk volgens de richtlijnen nodig hebben op deze leeftijd.
    En hoeveel ml daarvan in de vorm van melk?
    Ik las ergens dat het eraan ligt hoe zwaar het kindje is en er stond daarbij een berekening die je kon maken. En met die berekening kom ik uit op 1,4 liter per dag, maar dat drinkt mijn zoontje echt niet en het lijkt me wel erg veel. Vandaar mijn vraag dus.

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Volgens mij heeft een kindje sowieso rond de 400ml melkproducten drinken op een dag.

Ik heb eigenlijk geen idee. Ik geef haar wat ze wilt en ik hou het nooit bij eigenlijk :oops:

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Met 1 jaar moeten ze rond de 300ml melkproducten binnenkrijgen en zo rond de 800ml vocht per dag. Eva komt wel ongeveer aan de 300ml, maar bijna nooit aan de 800ml vocht totaal. Meestal zo rond de 500ml. Ze doet het er goed op, dus dan is het gewoon goed ;).

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb altijd gehoord 800-1000cc aan vocht. Maar een gedeelte daarvan zit ook in fruit/groente.
    En dan 300cc aan melkproducten. Als je veel meer melk geeft, dan raken ze vol van de melkvetten en suikers, en kunnen ze problemen krijgen met de rest van het eten.

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hmm, dan zou het daar misschien wel aan kunnen liggen dat Sasha niet zoveel eet hihi.

Ze drinkt denk ik per dag nog zo'n 600ml tot 800ml (mama's)melkproduct.

Deel Deze Pagina