te weinig voeding

Discussie in 'Voeding' gestart door emmie, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emmie

    emmie Niet meer actief

    hay!
    seff heeft nu sinds een paar dagen een heel ander ritme, ik ben wel aan het afbouwen van de bv en zit nu op 3x fles 2x bv..dus weet niet of het daar aan ligt maar, normaal kreeg hij zn laatste voeding tegen half 8 en dan slaapt hij tot een uur of 4 ( ik laat hem zelf zn ritme bepalen, maak hem niet wakker voor een voeding) een normaal zit ie op 5 á 6 voedingen..maar nu sinds een paar dagen heeft hij genoeg aan 4!
    gister zelfs 3 (heb hem wel een 4e gegeven) ! maar ik heb hem beide keren wel wakker gemaakt sávonds voor de fles, dat moet toch wel? en nu geeft mn vriend hem de 5e voeding, maar hij ligt als een blok te slapen en heeft maar 5cc gedronken!
    wat kan ik doen?
     
  2. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Wij vonden wakker maken ook zielig en hebben dus de hoeveelheden iets verhoogd en het aantal flessen verminderd. Ik hoor verschillende verhalen over hoelang ze zonder voeding kunnen/mogen. Soms is het op leeftijd en soms op gewicht. Het lijkt mij logisch dat het gewicht bepalend is, maar ik ben geen expert. Op dit forum zijn volgens mij redelijk wat topics over het onderwerp geweest, misschien dat je daar zinvolle tips uit kan halen. Je kunt natuurlijk checken of het goed gaat door hem weer eens te wegen en te bekijken of hij nog goed aankomt.
    Ik weet niet of je het boek "oei ik groei" kent, maar daar spreken ze van ontwikkelingssprongetjes en er is er rond 12 weken weer één (die vanaf 10 weken veranderingen in voeding etc. kan veroorzaken) dus misschien is dat het.

    Succes!
     
  3. emmie

    emmie Niet meer actief

    ok dank je wel voor je reactie, ja ik zal het wel ff aanzien, zolang die maar zn 5 voedingen op een dag krijgt!
    ik geef hem nu 150+ 5 schepjes voeding, dat is toch ook het maximale voor iemand van bijna 5kg?
    liefs Emmie
     
  4. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Ze mogen 150 tot 180 cc water per kilo per etmaal. Dus mocht hij ineens heel erg honger hebben, dan kan je er eventueel nog iets bij doen. Misschien moet je toch kijken wat er gebeurt als je standaard vier voedingen geeft, wellicht is dat toch wel genoeg (en dan bijvoorbeeld flessen van 165, langzaam op te hogen naar 180, dan is het bijna evenveel).

    Zie nu dat je vrijdag al gereageerd had, hoe gaat het nu?

    Groeten
     
  5. emmie

    emmie Niet meer actief

    hoi zwangie,
    ik geef nu idd 200cc totaal 4x en dat gaat prima, het duurd ff maar gaat ook helemaal op...
    echt een vreet baby haha
    ik moet donderdag nr het CB, dus dan vertel ik nog ff alles en dan even kijken wat hun te zeggen hebben!
    maar dank je wel!
    liefs Emmie
     
  6. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Hihi, wij hebben hier ook een koekiemonster in spe, maar dat zal bij ons wel erfelijke belasting zijn :oops:
    Fijn dat het goed gaat, als het erg lang duurt kun je eventueel nog een 1-2-3 speen proberen op stand 2 (ik ben heel tevreden over die van Kruidvat). Anders ligt hij alleen maar te slapen en te eten...
    Ik ben weer aan het werk en kijk dus wat minder op het forum...
    Hoe is het gisteren gegaan bij het CB?
     
  7. emmie

    emmie Niet meer actief

    @ zwangie
    ja heeel zielig seff heeft zn eerste prikjes gehad!
    zoooó zielig! maar hij heeft gelukkig weinig last gehad..
    en hij is alweer flink gegroeit, niet in de lengte maar wel in gewicht! haha
    en verder over zn voeding zei ze dat 4 van 200cc prima was en eventueel als hij nog honger had we tot 220cc mochten gaan...
    maar ja ik zit te twijfelen, is het wel honger?
    vandaag ook al 2 keer de hele fles leeg...ff boeren en knuffelen...en gelijk weer aan zn knuisje sabbelen, en dan krijg je hem echt niet rustig, ja alleen met nog ff 5min aan de borst, dus dat doe ik dan ook nog even (+/- 5min elke borst) en dan is het ook klaar...maarja ben aan het afbouwen! dus dat kan toch niet steeds?
    en zuigbehoefte :(: tja ik weet het niet, hij doet toch ook zeker 30min over een fles...dus ja ik weet het niet!
    een speen wil hij trouwens niet dat heb ik al zo vaak geprobeerd..maar ben ik wel blij om opzich...
    liefs emmie
     
  8. emmie

    emmie Niet meer actief

    hoe is het trouwens om weer aan het werk te gaan?
    en hoe oud is jullie kleintje?
    je hebt helemaal geen gegevens bij je naam staan?
    ben wel benieuwd!
     
  9. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Ook hier zuigbehoefte op momenten dat ik eigenlijk denk dat het niet kan... tijdens die sprongetjes is het ook ineens heel veel erger.
    Ik heb inderdaad geen gegevens erbij staan, :oops: vind het eigenlijk wel fijn dat ik niet meteen te herkennen ben :oops: :D
    Mijn dochtertje is 4 maanden, omdat ze 4,5 weken te vroeg was, werkte ik nog toen ik met gebroken vliezen werd opgenomen, dus ik heb uiteindelijk bijna 17 weken verlof met m'n schat gehad :)
    Het is enorm wennen om weer te werken! Ik had helemaal m'n draai gevonden zo thuis en verveelde me beslist niet dus nu lijkt het steeds alsof ik tijd tekort kom :confused: Ik heb een drukke baan dus er is gelukkig bijna geen tijd om haar overdag te missen en ik werk maar 2 hele dagen (en 2 halve), dus op dat gebied gaat het wel. Ze is ook wel een overwegend makkelijk kind dus het is goed te doen om na het werk ook nog van alles te moeten (normaal was ik best een "bankhanger...").
    Ga jij ook werken? Zo ja, wanneer en heb je er zin in of zie je er tegenop?
    We gaan trouwens wel erg offtopic :oops: maar we zijn hier toch met z'n 2en dus misschien mag het dan wel.... ;)
     
  10. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kind geeft aan dat ie na 5 cc genoeg heeft. Dus gewoon zo laten en de volgende voeding op verzoek geven.
    Je kunt het beste proberen zo lang mogelijk 1 of 2 borstvoedingen op een dag te blijven geven, dus niet helemaal afbouwen. Je borsten maken nu namelijk afbouwmelk en die zit net zo vol met antistoffen en beschermende en groeifactoren als de colostrum in de kraamweek. Met 2 voedingen op een dag krijgt je kind bijna net zoveel bescherming als met volledige bv.
     
  11. emmie

    emmie Niet meer actief

    @ dirksmama: ja klopt, toen viel Seff echt als een blok in slaap, dus had hem toen verder niks meer gegeven..maar maakte me zorgen omdat hij toen niet aan die hoeveelheid voeding op een dag kwam, maar gaat nu alweer beter...en geeft hem nu meer in zn flesje..
    en over de BV ik geeft nog steeds 1á2 BV op een dag, alleen die zijn meestal ná een flesvoeding! (lees vorige verhalen) :(

    @zwangie Maar wat doe jij dan als je dochtertje weer aan het sabbelen is?
    is dat ook na de fles? ik kan seff dan toch niet steeds weer aan de borst leggen?
    En ik moet 5 okt weer aan het werk, :( seff is 16dgn eerder geboren en ik was ook 2 weken voor mn zwangerschapsverlof de ziektewet ingegaan..dus ik ben zo ongeveer 5maanden vrij geweest! (heb nog 3weken vakantie erachter aan geplakt!)
    Maar opzich ik heb wel zin, ik heb leuk werk (kapster) en ook altijd super gezellig, maar als ik bedenk dat ik seff dan achter moet laten...maar ja dat zal ook wel wennen...Seff gaat 2 daagjes nr mn moeder, en op zaterdag is mn man thuis dus opzich allemaal perfect! dus zal wel loslopen..(ik ga dus 3 dagen werken)
    Maar ja als het zover is...zal ik vast wel even moeten slikken..dus geniet nog ff lekker, en denk er maar niet teveel over na, het gaat al zoooo super snel allemaal!
    xx
     
  12. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    We hebben hier een speenverslaafde :) in het ziekenhuis hadden ze een speen gegeven omdat dit de zuigreflex zou bevorderen en ze heel erg lag te happen. Het is wel eens lastig want ze kan hem zelf niet indoen, maar vaak is het ook handig. Met name tijdens de sprongetjes is het ook na de fles, maar normaal gesproken alleen nog met slapen. Soms heeft ze toch geen zin in de speen en gaat ze aan mijn bovenarm sabbelen na het boeren... Het helpt ook wel eens om mijn vinger horizontaal voor haar mond te houden, dan "kauwt" ze daar op. Verder stopt ze alles in haar mond, knuffels, rammelaars, blokken, achterkant van d'r fles, noem maar op.
    Het wegbrengen is best moeilijk ja, maar jij kan in elk geval tig keer per dag over 'm praten want iedere klant zal wel weer benieuwd zijn hoe het nu gaat ;)
     
  13. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Na een fles aanleggen, en tussendoor voor troost of contact is iets dat je heel lang kunt volhouden hoor! En so wie so ben je natuurlijk 4 dagen per week wel lekker bij hem!
     
  14. emmie

    emmie Niet meer actief

    @ zwangie: haha ja das waar en ik ga lekker een heleboel foto's meenemen naar mn werk ga ik er lekker mee showen! haha :D
    vandaag heb ik seff trouwens vanochtend een volledige bv gegeven en vanmiddag rond 3uur na de fles nog een beetje..maar verder was ie rustig! haha, hij ligt nu lekker in zn bedje...ik heb seff vandaag trouwens ook nog in een slaapzakje gelegd, weet niet waarom maar vond het een beetje kil op zn kamer (20graden) valt mee dus, maar ja leek me wel lekker voor hem. haha

    @ dirksmama : ja voor nu kan dat ook nog wel ff, maar ik bedoel strax ben ik weer aan het werk en dan kan pappa hem niet aan de borst leggen he? haha! dus kan hem er beter niet aan laten wennen denk ik!
    maar trouwens woon jij in indonesie? wat een eind weg! :D
     
  15. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O, over papa hoef je je geen zorgen te maken hoor!
    Ik heb mijn kinderen een paar jaar aan de borst gehad, maar liet ze rustig bij papa als ik moest werken of een hele avond naar cursus.
    Papa heeft geen borsten, maar een heleboel andere trucjes om ze rustig te krijgen!

    Ja, Indonesie is wel meer dan een dag reizen!
     

Deel Deze Pagina