Wanneer rijstebloem toevoegen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by MMM74, Dec 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

Oct 18, 2011
    1,054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Hoi meiden,
    Wanneer zijn jullie rijstebloem gaan toevoegen? Met vier kalendermaanden (dus 18 weken) of 4x4 weken (dus 16 weken)?
    Of zelfs eerder?

2. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Mijn dochter heeft reflux en als ze niet tegen Jpbm kon mocht ik met rijstebloem beginnen van de ka. Ze was toen 7 weken.
    Mijn dochter lust nog steeds geen rijstebloem en wij hebben altijd Jpbm gegeven.
    Waarom wil je het geven, is ze nog hongerig na de fles?

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Waarom wil je rijstebloem gaan geven? Want i heb nooit ingezien wat het nut ervan is. Maar een leeftijdsaanduiding in maanden is gewoon kalendermaand en geen 4 weken. Mijn zoon is van 25/7 en was dus 25/11 4 maanden/ 25/1 is hij 6 maanden.

4. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

Oct 18, 2011
    1,054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Ze drinkt heel gulzig en zit aan haar max. wat ze mag drinken. Dit komt ook omdat ze op zes flessen zit en nog niet doorslaapt. Verder spuugt ze veel maar ze heeft geen reflux. Dat had mijn eerste en zij kreeg vanaf twee weken JBPM. De KA gaf aan dat rijstebloem wel verdikt in de fles maar in de maag weer vloeibaar wordt. Maar jou KA gaf aan dat je dus wel rijstbloem eerder dan 4 maanden mag geven?

5. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

Oct 18, 2011
    1,054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Suusjuh ik weet niet of het toeval is maar dochter 1 heb ik met vier maanden (kalendermaande) rijstebloem gegeven en vanaf dat moment sliep ze door en was ze een stuk tevredener.

6. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

Oct 18, 2011
    1,054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Dat van die weken zei het CB trouwens

7. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    ip is het bijvoeding en wordt geadviseerd met 4 maanden pas mee te beginnen.
    Bij mijn zoontje zijn we met 3 maanden begonnen zat aan de max van fv aan een ruime tijd, resultaat was idd doorslapen.
    bij dochterlief na 4 maanden en hetzelfde resultaat.

8. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

Oct 18, 2011
    1,054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Wesdaan dat gevoel heb ik ook bij dochter. Nu is ze over 10 dagen vier maanden dus echt veel eerder start ik niet maar ik ging wel twijfelen. Met nummer een heb ik echt precies gewacht tot ze vier maanden was.

Ik wacht nog wel met groente en fruit.. daar vind ik haar nog te jong voor. Ondanks dat ze heel erg smakt en op haar handjes sabbelt.

Als ik start ga ik dat trouwens wel heel langzaam doen, met een klein beetje aan een voeding en kijken hoe ze reageert. Ze heeft nooit erge krampen enzo gehad gelukkig maar ik wil niet dat ze dat nu krijgt.

Ben benieuwd naar andere ervaringen.

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Hier begonnen wij ook met een theelepeltje en zo verder iedere avond opgehoogd.
    En wat ik ook handig vond,.. 1 schepje van het maatlepeltje van de fv is net zo groot als een eetlepel ;)
    Of wist je dat al ? hihi

Groente en fruit deden wij bij ons zoontje met 4 maanden, ons dochtertje ook pas veel later volgens mij was zij bijna 6 maanden, ze wilde het niet eerder.

10. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

Oct 18, 2011
    1,054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Ha..ha..nee dat wist ik niet, goed tip! Ik heb hier nog lepeltjes van de JBPM daarmee hoogde ik bij de oudste ook op.

11. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

Oct 18, 2011
    1,054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    De oudste was trouwens gek op de vitamine D en hapte die echt af van de lepel. Nou daar moet babydochter niets van hebben hoor. Ze trekt elke keer een heel vies gezicht. Ha..ha... ben benieuwd hoe dat met groente en fruit zal gaan.

12. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    ja, dat mocht van hem (en wij hadden een hele kundige en aardige ka).
    alleen wordt het bij mijn dochter zo dun in haar maag dat ze het hier niet meer krijgt.
    ze vond het ook niet echt lekker trouwens.

13. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    een week eerder kan echt geen kwaad! en als je kindje er last van krijgt, stop je er gewoon toch weer mee?
    ik begrijp wel dat je het wilt proberen hoor...

enne...als je baby veel spuugt, dan zou je toch best iets meer flesvoeding mogen geven. Ze spugen al snel 25 cc per keer (flinke golf), dat 5x per dag is toch 125 cc... bijna een hele fles. Dus als je baby ook nog eens eerder hongerig is, zal ik juist blijven bij de iets kleinere flessen (hoe groter de fles, hoe meer ze spugen) en dan een extra flesje ofzo...of de laatste fles ophogen+rijstebloem?

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Als je baby veel spuugt zou ik niet grotere flessen gaan geven, maar juist kleinere flesjes en vaker aanbieden. Misschien wordt ze dan ook wat tevredener. Een kindje dat veel spuugt gaat meer spugen als ze in een keer een grote fles krijgt dan verspreid over de dag kleinere beetjes.

Je zou rijstebloem kunnen proberen, ik weet wel dat het verstopping kan veroorzaken, maar dat is natuurlijk niet bij iedereen zo.
    Hier nooit geprobeerd.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zie de toegeveogde waarde van rijstebloem in jullie geval niet zo. Het is bijvoeding, dus so wie so geef je dat natuurlijk niet voor 4 maanden, liever nog niet voor 6 maanden.

Spugen komt vaak niet doordat de voeding te vloeibaar is, maar omdat de maag te vol zit en 'overloopt'. Dat los je niet op door rijstebloem toe te voegen, maar door, zoals Nescio suggereert, de flessen veel kleiner te maken.

16. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

Oct 18, 2011
    1,054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    hoi meiden,
    Bedankt voor de tips. Het spugen komt volgens mij doordat ze heel bewegelijk is. Maar ik heb wel de rijstebloem gekocht en ik kijk wel wanneer ik het ga geven. Ik denk gewoon met vier maanden. Is nog een weekje.

17. misa

misa Niet meer actief

Ik heb ook een vraagje. Wij lopen hier al vanaf het begin te klungelen en nou lijkt het erop dat onze dochter vele allergieen heeft. Ze is erg onrustig en slaapt steeds slechter en komt steeds eerder voor de flessen. Ze krijgt regelmatig iets meer dan een liter fv. Bijvoeding waren we mee begonnen maar ging niet, ws door de allergieen. De nachten gaan steeds slechter en we hebben het idee dat ze honger heeft. Is ook niet gek, met bijna 7 maanden en alleen fv. Nu willen we binnenkort wel weer gaan beginnen met bijvoeding, maar dat duurt wel even voor je dat opgebouwd hebt. Dus nu denken we aan rijstebloem geven. Al zag ik er nooit het voordeel van. :) Nu dus wel in deze situatie. Ik zag dat hij vrij van gluten, soja, lactose en meer is. Denken jullie dat het goed zal gaan in onze situatie?

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ze heeft ws gevoelige darmen? Poept ze soepel? Mijn zoonlief heeft last van obstipatie ( En allergie ) en daar durf ik echt geen rijstebloem bij te proberen ivm het obstiperende effect. Maar heel zachtjes proberen zou kunnen? Kan ze wel gluten verdragen? Anders zou je juist fijne granen kunnen introduceren aangezien dat meer voedingsstoffen geeft als rijstebloem. Maar dan moet ze wel granen kunnen/mogen verdragen.

19. misa

misa Niet meer actief

Ze poept heel slecht maar met visolie lijkt het nu langzaam ietsje beter te gaan. Ze kan ook geen gluten verdragen ws..

wel of niet doen? En anders hoevaak en hoeveel?

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou dan liever heel voorzichtig met een heel mlde roente beginnen, bijvoorbeeld aardappel.

Share This Page