hoeveel ml?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door GVH, 9 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GVH

GVH Nieuw lid

9 apr 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,
    Mijn zoontje van 15weken oud drinkt voor 80% borstvoeding maar mits hij al van in het begin veel drinkt heb ik niet genoeg voeding om Extra af te kolven. Wanneer ik dus ga werken krijgt hij een flesvoedig in de plaats.ik werk maar 4dagen 4u/dag dus dit is meestal maar 1fles en 1dag 9u (dan kolf ik af voor de laatste halve dag dat ik werk in de week) Nu werd mij op het consultatie bureau van kind en gezin gezegd dat hij max 200ML mocht krijgen (anders zou de maag te veel uitrekken) dit was op 10 weken. Nu sinds vorige week is duidelijk dat mijn zoontje hier absoluut niet voldoende aan heeft... De flessen zijn op minder dan 5min leeg en dan weent hij nog steeds hysterisch. Hij drinkt dan al met een vario speen op "stand 1". Mijn zoontje weegt ondertussen 7,5kg en is 68cm groot. Als hij borst voeding krijgt drinkt hij ongeveer een half uur en is daarna wel tevreden... Hij drinkt ook steeds aan mijn beide borsten anders is hij ook niet voldaan.Ik vermoed dus ook dat hij dan veel meer drinkt. Mag ik mijn zoontje nu al meer Ml flesvoeding geven? Of is er iets anders wat ik nog kan doen? Als ik uitsluitend borstvoeding geef slaapt hij ook de nacht door en vraagt maar 5voedingen... Komt er een fles bij vraagt hij min 6 voedingen en slaapt niet door. :(

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemiddag,

Dank voor je vraag op het forum. Vanwege wetgevings- en bedrijfsrichtlijnen beantwoorden wij hier geen vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven.

Groetjes,
    Ginger - Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina