hongerige baby voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ikke1981, 30 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Quinn is altijd al wat hongerig geweest en zat al snel lekker op goede voeding. Maar de laatste tijd merkte dat Quinn niet tevreden was na een voeding en zeker niet in de nacht, dan kwam hij zo na 1 1/2 a 2 uur weer voor zijn voeding, en overdag na net 3 uur.

Na telefonisch overleg met het cb woensdag overgegaan op voeding voor hongerige baby's

130cc water+3 hongerige baby's+1 gewone voeding

De eerste 2 voedingen kwam hij gewoon na 3 uur en in de nacht joepie na 5 uur. OVerdag werd het 3 a 3 1/2 uur.
    Maar vanacht was het weer ramp.
    Quinn had om 12 uur zijn laatste fles, kwam toen om 2 uur, half 5 en om 8 uur.

Ik snap er helemaal niks meer van. Je zou denken dat Quinn langer verzadigd zou moeten zijn met deze voeding.
    Verteerd hij zo snel, of snap ik het gewoonweg niet?

Hopelijk is het niet te warrig
    Hebben jullie nog tips, ideeën

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is het dan wel honger?
    Is er al een goed naar zijn drinken gekeken?
    Kinderen die bijvoorbeeld een (verborgen) reflux hebben lijken onverzadigbaar. De reflux tast hun slokdarm aan, maar zolang ze drinken voelen ze de pijn niet. Hierdoor lijken ze onverzadigbaar, maar het is geen honger. In zo'n geval helpt hongerlapjesvoeding niet, omdat het niet om de voeding gaat maar om het drinken.

Daarnaast moet je met een nieuwe voeding natuurlijk altijd even de tijd nemen om te wennen.

3. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ik dahct eerder ook dat MArit honger had snachts, maar bleek gewoon zuigbehoefte te zijn! Heb je weleens een speentje geprobeert te geven?

Marit wordt nu ook nog wel eens wakkeer snachts, maar geef dan een speentje en is dan is het goed...

Als je friso geeft zou je anders ook eens de extra kunnen proberen door de laatste fles...Er staat niet voor niets op het pak dat het ook gebruikt mag/kan worden om de nacht door te komen :)

4. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    Jesse had dit ook. Wij geven nu volledig Friso extra en dit werkt perfect. Ik kijk op het pak wat de hoeveelheid mag zijn en deel dit dan door het aantal flessen dat hij krijgt. (hij is nu 6 kilo, volgens het pak mag hij dan 5x 180+6, maar hij krijgt 6 flessen dus 150+5)

Groetjes Simke

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Dinsdag ga ik even naar de inloop spreekuur van het cb, even goed advies vragen dan kan hij ook gelijk gewogen worden en misschien een beter plan opgesteld worden
    Want dit advies van nu is telefonisch gegaan.

Had het er ook met het cb over de zuigebehoefte maar dat was het volgens haar niet. Quinn doet 20 tot 30 min over zijn fles, en drinkt hem ook helemaal leeg, neem toch aan met zuigbehoefte alleen dat hij zijn fles niet leeg zal drinken

Zijn speen gooit hij er eigelijk ook vaak uit, is maar zelden dat hij daar echt behoefte aan heeft.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou hier hebben we dat dus ook. En sinds vandaag zijn we op aanraden van eht CB helemaal overgstapt op hongerige baby voeding.

@ Dirksmama: Hoe bedoel je "goed naar zijn drinken gekeken" ?
    Ik ben bang dat Nathan misschien ook een verborgen reflux heeft. Maar hij vertoond weinig symtomen (ik heb een lijstje gevonden op internet).

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nou ik heb eens zitten kijken over verborgen reflux, en herken Quinn hier best wel in. Nooit aan gedacht eigelijk.

Maandag maar de ha bellen (heb een strippenkaart bij die man) hopelijk krijgen we meer duidelijkheid en is de ha er niet moeilijk in. Veel verhalen gelezen dat ha het afwijzen namelijk. We zullen zien.

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    het is idd verborgen reflux

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Oh, vervelend, maar in ieder geval weet je nu waardoor het komt. Wat zei de HA wat je eraan kunt doen?

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nou we zijn eerst door gestuurd naar de ehbo omdat de ha geen diagnose kon stellen
    We zijn in het ziekenhuis geadviseerd om johannes pitmeel te gebruiken en we moeten volgende week terug komen om te kijken ho ehet met hem gaat.
    tot nu toe weinig veranderingen bespuurd :S

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Toen wij overgegaan zijn op voeding voor hongerige kindjes (max 2,5 uur tussen de voedingen, als meneer zijn zin kreeg, en niet genoeg aan 1 liter kv) heeft het een paar dagen geduurd voordat de tijden wat ruimer werden.
    Een 2 weken nadat het goed ging, kwam er een nieuwe hongerspurt. Toen ook JBPM toegevoegd. En dat duurde ook een dag of 2 voordat het effect had op zijn ritme.
    Dus wat geduld kan geen kwaad. Zijn lichaam moet nog leren dat hij genoeg heeft aan het eten dat hij binnenkrijgt, en het ritme bijstellen.

JBPM is in principe voor spugende kindjes, alleen geeft het bij sommige baby's ook een voldaan gevoel. En het kan weinig kwaad onder de 4 maanden, dus het eerste wat geprobeerd wordt (tenzij allergiekindje ofzo). Wij kregen het advies om eventueel rijstebloem of een groentehapje te geven, als de JBPM niet zou werken. Toen was C 3,5 maand...

Deel Deze Pagina