hoeveel mm is je ei bij eisprong?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marieke1610, 31 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo!
    t onderwerp zegt t eigelijk al..

bij mijn eerste ei meeting was mn eitje 14 mm. die gyn zei toen dat eitjes zon 2 mm per dag groeien en rond de 20 mm springen.

bij de 2e meeting 2 dagen later was mn eitje maar 1 mm gegroeid

toen ik 3 dagen later weer moest komen, bij een andere gyn. was mn eitje 17 mm. hij was dus maar 3 mm gegroeid in 3 dagen tijd. dus helaas een traag ei haha
    toen zei die gyn me wel dat ie op knappen stond. toen dacht ik nog...maar dat was toch bij 20 mm?
    is dit bij iedereen anders? of als je ei traag groeit springt ie dan ook eerder ofzo?

had t eens uitgerekend en als hij bij 20 mm zou springen en mn eitje maar gemiddeld 2 mm per 3 dagen groeit zou ik afgelopen zaterdag pas mn ei hebben gehad. hoe kan de gyn dan zeggen dat mn ei dinsdag op springen stond en was de samenlevingstest positief?

en waarom had ik dan vanavond links steekjes in mn buik en leek t op eipijn achtige krampen...
    helaas heb ik geen ovutesten meer..
    snap er nix meer van :(
    sorry voor t lange bericht

liefs marieke

2. een ei springt rond de 20 mm.
    en dat ie bij 17 mm 'op knappen stond' denk ik dat ze dat meer zij als 'bij wijze van spreken' ;)

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Weet je... het is niet bij iedereen hetzelfde. Ik heb begrepen dat bij sommige meiden eitjes al springen met 17/18 mm, maar ik heb zelf bijvoorbeeld een keer met een echo op tafel gelegen met een ei van 24 mm. Pas anderhalve dag later kreeg ik toen mijn IUI-behandeling. Ik was toen ook bang dat dat ei dan allang vertrokken zou zijn ;). Maar nee hoor... dat viel dus gerust mee.

Dus ik zou me niet te veel vastpinnen op die 20 mm. Het is een gemiddelde...

Groetjes,
    Josien

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Volgens mij waren ze bij mij zo'n 18 mm. Nu zit er een cyste van 20 mm die de vorige ronde dus niet gesprongen is.

Dus als je eitje dan springt bij de 18 mm is dat prima volgens mij.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Niet altijd...hier wel eens 1 van 20 gehad hoor ;)

Het zal dus verschillend zijn.
    NIks lijkt me onmogelijk bij de vrouw ;)

6. haha oke bedankt dames.. dus dat is idd verschillend dan...
    nou dan weet ik t ook niet meer.. dan is t gewoon afwachten hihi

7. wolly

wolly Niet meer actief

Bij mij sprong het eitje rond de 18 en 20 mm.

8. hmm oke dus als die dan zegt rond de 17 mm dat ie snel zal springen is nog niet zo heel gek..

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

bij mij ook tussen de 17 mm en 20 mm. Dus helemaal niet gek hoor!

10. gelukkig maar! ben ik niet de enige hihi

11. bono

bono Actief lid

9 nov 2006
    107
    0
    0
    produktiemedewerker
    kampen
    ik had bij mijn ie iui 1 van 20 en 1 van 18 en 1 van 12
    zondag had ik er 7 boven de 12 en als ze boven de 12 zijn tellen ze mee
    van de 7 had ik er geloof ik 4 zo rond de 18 en de rest rond de 12 en de 15

groetjes bono

12. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Bij mij kreeg ik altijd 's avonds de pregnyl spuit als mijn eitje 20mm was dan heb je 36 uur later je eisprong en dan kan je eitje dus al 24 mm zijn.

met clomid worden je eitjes ook groter.

Veel liefs
    nataly

13. oooh oke dus t kan ook aan de med liggen dat de eitjes groter zijn... ik dacht al hoe kan er dan zon verschil inzitten

Deel Deze Pagina