De afgelopen tijd moesten we er 's nachts dus regelmatig uit, omdat onze zoon van 11 maanden moest huilen. Zijn tandjes kwamen door, dus dat is een goede reden. Hij heeft nu dus 8 tanden en er zullen er nog volgen uiteraard, maar het staat nu even stil. MAAR hij komt dus nog steeds 's nachts en ligt soms een hele tijd wakker. Dan speelt hij even in zijn bed, maar uiteindelijk moet hij toch huilen. Overdag laat ik hem wat korter slapen. Ik haal hem dus iets eerder uit zijn slaap en iets later in bed, zodat hij dan de nachten voor het diepe slapen gaat gebruiken. Heb ik gelezen en het CB zegt dat dat ook een optie is. Als hij gaat slapen zet ik altijd het babyfoon muziekje aan. Het CB zegt mij, dat ik dat beter weg kan gaan laten. Ik ben zo benieuwd wat jullie er van vinden, maar ik ben nog meer benieuwd of jullie hetzelfde hebben gehad en hoe hebben jullie het opgelost?
kan ook een sprongetje zijn he. HEb er vaker over gelezen dat kids rond deze leeftijd dan weer tijdelijk slechter slapen
zoontje lief is nu ook 11 maanden en 2 weken. En sinds woensdag nacht is het hier elke nacht een drama. Om circa 23.30 uur wordt hij wakker en moet hij ontroostbaar huilen, krijg hem dan in zn bedje niet meer stil. Neem hem dan bij mij in bed of mee naar beneden als hij dan gekalmeerd is geef ik hem wat te drinken en dan slaapt hij weer verder tot..... Soms komt hij dan nog 1 of 2 keer. Hoop dat dit heel snel over gaat, hij heeft pas 2 onder tandjes dus misschien een tandje op komst???? Je bent dus niet de enige een oplossing heb ik niet. Wie wel??
Rond zijn eerste jaar heeft Lenn ook een onrustige periode gehad. Vaak huilen 's nachts. Gelukkig is het vanzelf weer over gegaan. Waarschijnlijk is het een sprongetje geweest. Maar het is echt heel vervelend!
Wat bedoel je precies met t muziekje waar t CB niet mee eens is? Laat je die een hele tijd aanstaan of is t gewoon voor t in slaap vallen? We doen bij Iris nl al vanaf de geboorte een speeldoosje aan; zo weet dat ze moet gaan slapen....
hey Hier nog een ook net zo`n periode achter de rug. Jarno was dan wakker maar ging zo een 3 kwartier lekker spelen op t laatst ging hij dan heel hard huilen. even knuffelen en ik kon hem wel weer wegleggen. Op het laatst was het 5x per nacht! Maar het is vanzelf over gegaan. We denken ook een sprongetje en kiezen.. Wij gaven hem als hij echt niet wou slapen om 4 uur wel eens een flesje melk maar toen kwam hij elke nacht om 4 uur! haha dus maar gauw niet meer gedaan! Succes! Waarschijnlijk is het een fase (sprongetje) wil hij lekker bij jullie zijn. Krijgen ze nu ook door he dat ze alleen in bedje liggen en kunnen ze zich eenzaam of alleen voelen.. Groetjess
Femke: Ja ik gebruik het muziekje al vanaf het begin ook voor het vertrouwd in slaap vallen. Niet de hele nacht door . Op ten duur moeten de kindjes ook in slaap kunnen vallen, zonder dat ze dat deuntje nodig hebben. Kindertjes hebben op ten duur veel door en proberen uit. Daar is ook wel wat voor te zeggen hoor. Bij jouw kindje geldt dat heel anders, want je baby is veel jonger. Dani: Heel herkenbaar jou verhaal. Oef en het is vermoeiend hoor. Een flesje geven daar begin ik niet aan, ik weet dat dat gevolgen heeft, dus ben daar ook maar nooit aan begonnen . Ik hoop ook dat het een fase is, en daar ga ik ook wel vanuit hoor, maar ik ben zo benieuwd naar de ervaringen van anderen. Rond deze leeftijd. En had Jarno zo snel al kiesjes?
Hoi ja Jarno is heel vlot met tanden en kiezen. Hij is 20 dec jarig en hij heeft nu al 8 tanden en 1e kies komt door.. gaat vlot dus! Vriendin van mij gebruikt ook al vanaf kleinsafaan de baby foon met muziekje.. nadeel hij is nu bijna 1 en slaapt niet meer zonder muziekje.. Maar goed CB geeft advies he.. wat jij er mee doet is jou keuze Groetjess
Onze zoon heeft nu ook 8 tanden, maar nog geen kies. Dat gaat wat worden ... Wanneer mijn zoon 1 wordt, kijk maar naar mijn banner. En het CB neem ik niet al te serieus hoor. Vindt vaak dat er zukke dozen zitten. Bet-weter of bemoederen ... Bah. Maar het muziekje afleren is toch wel iets.
Ik heb hier een maand geleden ook een topic over geopend kreeg toen maar 2 reacties een hele bruikbare en een met "ah daar hebben we weer zo een sprong" ik vond dit toen heel jammer want maakte me echt een beetje druk. Wij hebben nooit problemen met slapen gehad sophie sliep al met 5 a 6 weken door en met 11 maanden in eens 3 a 4 keer per nacht wakker. Wij waren soms 2 uur bezig om haar weer te laten slapen in bed ze wilde alleen maar op onze borst slapen (wij zaten dan in een stoel op haar kamer) zodra we haar in bed wilde leggen begon ze weer te krijzen. Hoe plotseling het kwam zo plotseling was het na drie weken weer over. We hebben in die periode van alles geprobeerd: - later naar bed - luier extra verschonen als ze wakker was s nachts - borstvoeding - fles voeding - ritueel van de avond herhalen behalve dan het badje we werden er moedeloos van we maakte soms nachten van soms maar 4 uur en het gekke was dat sophie overdag niet eens extra moe was! soms sliep ze overdag zelfs ook maar een uur! Overdag bleef ze gewoon haar vrolijke zelf niks hielp dus ik ben bang dat het voor jullie ook zware weken worden maar hier ging het ook vanzelf over dus bij jullie vast ook. Heel veel succes en ik ben blij voor je dat je wat reacties van erkenning heb zodat je in iedergeval weet dat het erbij hoort. De 11 maanden sprong is een grote sprong die vaak samen gaat met het krijgen van tanden/kiezen. groetjes
reageer ff op t muziekje, ik heb het idee dat het cb soms te veel al af wil leren want je kindje moet dit of dat ook zonder kunnen. Alle kinderen hebben toch wel iets waar ze houvast aan hebben? Voor de een de speen/duim (OOK afleren zegt het cb) voor de ander een verhaaltje, knuffel, badje voor t slapen etc..... Als jouw kindje het nodig heeft dan is dat zo, en op een gegeven moment zal hij t niet meer nodig hebben (met een jaar of 16 ; ) ) Nee hoor, dan denk ik alrtijd aan de cb mevrouw die na een paar dgn op bezoek kwam: ja de vitaminedruppeltjes moesten we met een lepeltje geven, dan leerde ze meteen van een lepeltje eten. HAHAHAHAHA t arme kind was paar dagen oud! Nog even en ik moet haar na de geboorte al een pen in de handen drukken, leert ze dat ook maar meteen! Maar goed, we dwalen af! wat het slapen betreft, wij hebben hier ook wel eens dagen/weken er tussen dat ze opeens vaak wakker is/licht slaapt. Wat wij doen is er dan wel heen, speen geven en aai over de bol en weer weg. Soms helpt dat soms niet meteen, maar de aanhouder wint! Ik haal haar nooit uit de kamer, hooguit il ik haar even uit haar bedje, kalmeer en leg haar weer terug. We zijn wat dan betreft misschien beetje streng, maar het helpt wel! Verder, euh ritueeltje, dag rustig eindigen, zorgen dat ze het niet te koud heeft in bed. En ikzelf denk dus 's nachts niet te interessant maken of te veel er om heen, want dan gaat naar mijn idee je lijf (van je kind) er ook aan wennen. k bedoel, als je zelf gaat wennen aan iederen nacht om 3 uur een boterham eten en je doet dat dan niet, reken maar dat je dan wakker wordt met trek in een boterham, midden in de nacht. Veel succes ik hoop dat het snel beter zall gaan!
Dank voor de reacties Als het mannetje wakker wordt, dan ga ik even naar hem toe, aai hem over zijn bol, geef zijn speentje, heel soms een klein slokje water (vind ik soms ook lekker als ik 's nachts wakker word). Als hij wat meer verdrietig is, neem ik hem even in mijn armen, kalmeer hem (praat niet tegen hem) en leg hem weer terug in bed. Dat gaat ook wel goed hoor. het is niet zo dat hij maar door blijft krijsen. Het gaat er voor mij alleen wel ff om, dat ik dus 3,4 of vaak genoeg 5 maal per nacht eruit kom. Het duurt vaak lang voordat ik weer in slaap kom en ik ben de volgende dag uitgeput. Erger nog ik ben al sinds hij tanden krijgt (nu alweer een aantal maanden dus) uit uit uitgeput. (LET OP: ik bedoel niet te klagen he, alleen aangeven, dus geen discussie s.v.p. Wil ik ook wel doen, maar dan via een andere topic ). En wat e.v.t. kiezen krijgen betreft: ik kan het moeilijk zien, of eigenlijk niet. Wat mij wel op valt is dat zijn mondje een beetje ruikt al een aantal weken. Dat volgens mij vanwege het krijgen van tandjes, maar ik ruik het nog steeds, dus dan zou er misschien nog wat gaan komen zou je denken. Nogmaal ik zie nog niets ... geen bobbel wit (talg) of rood (gespannen tandvlees bij tandje op komst). Met tandje doel ik nu op de hoektand, want die moeten ook nog komen. Want wat tanden en kiezen krijgen betreft, dat kan maaaaanden duren, dus dat is maaaaaanden vermoeiend niet waar . (Ik noem het daarom niet graag een 'sprongetje').
Hier rond die leeftijd ook gehad. Hoort erbij volgens het CB omdat ze dan meer indrukken gaan verwerken. Was hier na 2 weken weer over. Bij 13 maanden zelfde verhaal, maar toen kwamen er (bleek achteraf) 2 kiezen door. Toen ze weer een nacht had doorgeslapen zag ik promp twee beginnen keizen in haar mond. Het is inderdaad dodelijk vermoeiend (hier ook iemand die slecht weer opnieuw inslaap valt) Helaas doe je er weinig aan, echt tips heb ik dus niet
Ik heb er geen ervaring mee, maar waar ik wel ervaring mee heb is dat als mijn zoontje om een of andere reden later naar bed gaat en tussen de middag eerder er uit gehaald wordt dat hij de volgende ochtend heel vroeg wakker wordt. Zijn slaapritme wordt totaal verstoord. Toevallig las ik dit laatst ook. Als kindjes later naar bed worden gebracht dan ze normaal gewend zijn dan vallen ze direct in een diepe slaap waardoor ze veel eerder wakker worden. Het slaappatroon wordt verstoord. Heb je dat niet? Maar misschien werkt het bij jullie juist wel.