Hoeveel moeders werken en hoeveel thuisblijf moeders zijn hier?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Polletjepiek, 13 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Werk je of werk je niet?

1. Ik ben thuisblijfmoeder

2. Ik ben werkende moeder

3. Werkende thuismoeders/thuiswerkende moeders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Uhm melloncollie
    900 euro voor een rijtjes woning?
    Das wel erg duur
    Een goeie woning met 3 a 4 slaapkamers is ongeveer 450 euro...

2. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    Momenteel ben ik thuisblijf moeder. Door sanering op mijn werk ben ik mijn baan nu kwijt (leuk he recessie) heb nog geen ander werk gevonden. Zit nu meer als half jaar thuis. Graag ga ik weer werken voor 2 dagen. Maar ben nu lekker bij ons zoontje thuis en dat bevalt prima hoor! Ik heb alle tijd voor hem en ik beleef alles wat hij doet en leert. En dat is ook wel heel erg leuk.

3. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

wij hebbem een galerijflat voor zon brute hypotheek hoor, ligt er maar net aan waar je woont...hier heb je onder de 200.000 geen normale woning alleen die je enorm op moet knappen

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

900 euro iss idd veel maar misschien woont melloncollie in de stad? daar is het sowieso duurder. maar 450 en dan 3 of 4 slaapkamers is hier ook niet het geval hoor. wij betalen 502,00 voor een huurhuis met 2 slaapkamers en nog geen bijkeuken of niks. wel een zolder maar groot is het hier zeker niet

5. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Wij betaalden in Vught (vlakbij s-Hertogenbosch) voor een bovenwoning (met 2 slaapkamers) €990.
    We woonden wel midden in het centrum, in een mooi pand maar het huis zelf was erg oud en vies.

Nu wonen we in Assen in een hoekhuis met 4 slaapkamers een eigen oprit, grote achtertuin, schuur en een grote zolder voor €350 per maand.

We willen wel, na mijn studie, graag een huisje kopen. Maar zo kun je dus wel zien hoeveel prijsverschil er is.

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik ben een werkende moeder, ik werk fulltime en vind het af en toe best zwaar (vooral omdat ik gewoon 8&^*%$ uren heb :D vaak van 10u tot 19u... als ik dan thuis komt ligt jamie al bijna op bed... ik denk dat ik na deze zwangerschap wel weer parttime ga werken!

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik werk 3 halve dagen p/w, maar ben wel pas begonnen toen Alyna een jaar was. ;)

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja zie je moet je kijken... heb het idee dat het boven in het land ook vaak goedkoper wonen is als in brabant limburg etc. en de randstad natuurlijk

9. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Hier een thuisblijf-mama. Ik werk wel een aantal uren per dag, maar dit is vanuit mijn eigen huis. Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind! Maar het is ook wel een voorrecht omdat dit ook kan doordat we met het inkomen van mijn man aardig rond weten te komen. Het is geen vetpot en we moeten soms een aantal dingen nog even laten zoals bijvoorbeeld een auto, maar we zijn tevreden met deze situatie.

Ik heb respect voor alle moeders die zich dit niet kunnen veroorloven en hard moeten werken!

10. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik woon inderdaad in Den Haag. ;) Niet in het centrum maar wel vlakbij de zee. 450 euro betaalde ik voor een gammele oude huurwoning van 60m2.
    Mijn huidige huis van 120m2 plus dakterras van 12m2 is dus 900 eurie in de maand plus 70 euro vve kosten. Niks nieuwbouw, gewoon een maisonnette uit 1980 met alleen dubbele beglazing aan de voorkant van de woonkamer.

11. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Ik werk nu 18 uur per week (2 dagen van 9 uur).
    Manlief is 1 dag per week thuis.

12. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik werk 28 uur en mijn man 20, omdat ik bijna het dubbele verdien blijf ik meer uren werken. in de toekomst wil ik graag 24 uur werken en mijn man 25 ur dus dan is het helemaal eerlijk verdeeld.
    omdat ik onregelmatig werk en mijn man 4 ochtenden hebben we 10 uur per maand opvang nodig ( 2 keer 5 uur)... dus dat is heerlijk...heb er zo wel een fijn gevoel bij.'
    wati nderdaad jammer is is dat je je vaak moet verdedigen als je als vrouw meer dan 24 ur werkt... dat lijkt bijna wel de magische grens ofzo.. en ik? ik ga er nog in mee ook want ik zou zelfs 32 uur werken in mijn situatie geen bezwaar vinden

gr Jose

13. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Enige pleziertje wat we onszelf gunnen zijn concerten. Maar als je dat van ons afpakt, worden we echt 2 hele ongezellige mensen. For sure.

14. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Ik ben een thuiswerk- moeder! ;)

15. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik ben maar 1 dag per week werkende moeder.:D

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik werk 24u verdeeld over 3 dagen. Sinds kort, ben een poos thuis geweest en vind het heerlijk om (buitenshuis) te werken! Het is jammer genoeg maar tijdelijk dus hoop dat er nog wat achterweg komt..;)

17. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik werk 3,5 dag en mijn man 4 dagen. Mijn dochtertje gaat twee dagen per week naar de opvang en 1 dag naar oma. Echt een perfecte combinatie voor ons. Ik kan toch een beetje aan mn carriere werken, dochtertje heeft het prima naar haar zin op de creche en ze is 4 dagen per week heerlijk thuis. Ik zou dan ook niet full-time thuis kunnen zitten, respect voor de moeders die dit wel doen hoor!

18. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Ik werk 4 dagen en mn vriend ook. 'k Zou ook wel 3 dagn willen werken maar vriend is strakjes werkloos dus ik wacht nog maar even af.

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik werk 5 avonden in de week...Baal hier heel erg van maar ik moet helaas wel om aan mijn uren te komen. Omdat ik een klein contract heb, 24 uur. Mijn vriend is wel thuis nu, zit helaas in de ziektewet,maar ik zou graag minder dagen werken, helaas zit dat er voolopig niet in.

20. miffy11

miffy11 Niet meer actief

thuisblijfmoeder. het is de bedoeling dat ik wel weer een baan ga zoeken als de 2e is geboren, we hebben het financieel gewoon nodig. ben alleen tijdens de zwangerschap van mijn oudste dochter heel veel ziek geweest en moet nu erg rustig aan doen. heb door verhuizing mijn oude baan op moeten zeggen en kort daarna bleek ik zwanger te zijn van de 2e, dus erg moeilijk om dan een baan te vinden, zeker met mijn voorgeschiedenis.

Deel Deze Pagina