houden jullie kindjes de fles/antilekbeker zelf vast met drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nataly1972, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Mijn vraag zegt het al, houden jullie kindjes de fles/antilekbeker zelf vast met drinken? Dus met andere woorden drinken ze geheel zelfstandig hun drinken en hoe oud waren ze toen?

Mijn zoontje houd zijn flesje/antilekbeker wel zelf vast en stopt ook de speen/tuit zelf in de mond en begint dan te zuigen. Natuurlijk komt er dan niks uit omdat hij zijn hoofdje achterover moet houden wat hij dus niet snapt. Als ik dan zijn hoofdje achterover doe, laat hij zijn flesje/tuitbeker met zijn handjes weer los. Dit gaat al maanden zo. Is op zich wel grappig om te zien maar hij moet toch een keer gaan snappen dat hij met het flesje in zijn hand zijn hoofdje achterover moet doen.

Ik heb al een rietjesbeker geprobeerd maar als hij het rietje in zijn mond heeft dan zuigt hij dus niet.

Blijven proberen dus maar weer.

Veel liefs
    Nataly

2. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Maud was 8 maanden toen ze uit het niets zelf ging drinken uit haar antilekbeker.
    Uit de fles kan ze wel, maar die geef ik gewoon zelf en gaat niet zo gemakkelijk omdat die vaak uit haar handen glijd.

Je zult zien dat hij het dadelijk in één keer door heeft, gewoon blijven proberen!

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Hier pas rond een maand of 10/11 hield ze zelf flessen/bekers ed vast

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn zoontje hield met 3 maand al zelf z'n fles vast
    hij weet sinds deze week hoe hij uit een antilektuit beker moet drinken en doet dan z'n hoofdje naar achter

5. Tese

Tese Niet meer actief

Met 6 maanden deed mn kleine vent dit. Wel makkelijk om zelf ook wat handen vrij te hebben! :)

6. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    mijn dochter deed dit ook al behoorlijk vroeg maar in het begin ook alleen het tutje in de mond en zuigen later kreeg ze door dat ze de beker dan ook rechtop moest zetten om er wat uit te krijgen :D

7. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Mijn zoontje houdt ook al heel erg lang zijn fles zelf vast.
    Liggend wel te verstaan. Zodra meneer zittend zijn fles of tuitbeker moet/mag drinken is hij spontaan vergeten hoe het moet. Dan is het inderdaad zelf doen, maar zonder resultaat, omdat hij zijn hoofdje niet naar achteren doet. Maar als ik dan zijn fles vasthoudt snapt hij het ineens wel en doet hij zijn hoofdje wel naar achteren :(

8. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Bij ons precies hetzelfde!;)

9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    met 6 maanden dronk ze zelfstandig uit de tuitbeker.
    kwam zo toevallig, ze lag in de box en ik moest even snel de deur open doen en had de tuitbeker naast haar in de box gezet ,toen ik terug kwam had ze hem zelf gepakt en lag te drinken.

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn zoontje houdt vanaf 6 maanden zn fles zelf vast. hij heeft meer moeite met de greepjes van de antilekbekers dan met een losse fles zonder greepjes?!
    Misschien merk jij verschil?
    Verder heb ik een kinderstoel die je naar achteren kan kantelen. In het begin "hielp" ik hem door die stoel naar achteren te kantelen. Tegenwoordig krijgt ie m ook rechtop leeg.

11. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

die van mij is 7 maand en pakt alles vast behalve de fles, een echte frunnikmadam :) aan mama´s sjaal pullikken (hoe schrijf je dat eigenlijk?) en eigenlijk alles behalve de fles dus, en dat koppie gaat ook alle kanten op als ze drinkt, en ik erachteraan met de fles :D

Deel Deze Pagina