Bevallen met bekkenklachten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ramona001, 27 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Ik heb een vraagje voor de mensen die al eens eerder zijn bevallen van hun baby en daarbij tijdens de zwangerschap bekkenklachten hadden.

Ik ben nu namelijk 27 weken zwanger (moet nog even maar toch)
    en heb heel erg veel last van mij bekken, krijg er 2 keer per week cesartherapie voor.nu zeiden ze laatst dat als je op de "normale" manier bevalt je bekken het meest belast worden. En dat het aan te raden is om of op je zij te bevallen of op je hurken...omdat je bekken dan het minst belast worden.
    Maar daarbij zei ze ook, dat ze daar in het zh niet zo blij mee zijn als je niet op de "normale"manier wilt bevallen, en dat het bij thuisbevallingen niet uit maakt :(
    En ik wil graag in het zh bevallen...
    Maar doet het echt veel pijn in je bekken, om te bevallen als je gewoon op je rug ligt?

alvast bedankt

liefs Ramona

2. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    ik zou sowieso eerst in het ziekenhuis navragen of het wel mogelijk is, als dat zo is zou ik op me zij of anders willen bevallen, je gezondheid gaat toch voor, dan waar die artsen blij mee zijn!

ik heb verder geen ervaring met bekkenklachten, is mijn eerste zwangerschap...

3. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ik heb geen antwoord op je vraag, maar ik vind het wel hoogstirritant dat ze in het ziekenhuis moeilijk doen als je niet liggend wilt bevallen. Wie zijn zij om te beslissen hoe jij bevalt? Het kan hen natuurlijk niets schelen dat jij meer pijn lijdt dan nodig is. Nee voor hen is het een routinegebeuren.
    Ik zelf wil graag op een baarkruk bevallen. Lijkt mij gewoon een natuurlijkere houding. En ik zou het achterlijk vinden als dat straks niet zou kunnen, omdat 'het ziekenhuis dat liever niet heeft'. Nou sorry hoor, daar kan ik echt boos om worden. Tja het zal wel wat meer moeite kosten, want ze kunnen er niet zo makkelijk bij, maar iedereen moet toch de keuze hebben hoe ze wilt bevallen?
    X Linda

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wie zegt dat het ziekenhuis daar niet blij mee is? Ik zie op verschillende sites van ziekenhuizen dat ze b.v. baarkrukken beschikbaar hebben hoor. Daarnaast, als je poliklinisch bevalt in een ziekenhuis, word je begeleid door je eigen VK. En in die zin is er dus geen enkel verschil met een thuisbevalling.

5. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Soms kan je in het ziekenhuis niet anders dan op je rug liggen, bijvoorbeeld wanneer je een ruggenprik krijgt..

Ik had vrij heftige bekkeninstabiliteit, kon nauwelijks lopen en veel therapie gehad. Tegen mij is gezegd dat het niet handig zou zijn om mensen aan je benen te laten zitten tijdens de bevalling maar ik moet zeggen dat ik me niet kan herinneren pijn te hebben gehad aan mijn bekken op dat moment.

Ik had een ruggenprik en was daardoor aan bed gebonden, misschien dat die prik ook de bekkenpijn heeft verdoofd, ik weet het niet..

Na de bevalling heb ik nog zo'n week tot 2 weken pijn gehad en geleidelijk aan is dat steeds minder geworden, merk het nu alleen nog bij lang staan of lang lopen.

6. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    mijn vk zegt dat het hebben van BI juist ervoor kan zorgen dat de bevalling sneller gaat omdat het allemaal soepeler kan gaan. Maar dat kan ze ook zeggen om mij gerust te stellen haha.

Ook vertelde ze mij dat bepaalde houding pijnlijk kunnen zijn maar dat het ook goed mogelijk is dat de pijn van de weeen de pijn van de BI overheerst.

Ik wil graag thuis proberen te bevallen en ze vertelde mij dat we daar gewoon voor gana en dan zien we het wel.

Bij de eerste ben ik in het ziekenhuis bevallen en kon ik niet uit bed vanwege weeen opwekkers en infusen. Maar toen het op het persen aankwam mocht ik wel op de baarkruk. Toen wilde ik me alleen niet meer bewegen.

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik ben thuis bevalen met BI, dus dat gaat ook hoor! Ik kan niet zeggen of je meer of minder pijn hebt met BI, want ik heb het met alle zws gehad, nu ook weer. Als je op eigen verzoek in het ziekenhuis bevalt, dan beval je onder begeleiding van je eigen vk en dan mag je gewoon op een baarkruk oid bevallen hoor! Behalve als je aan de pijnbestrijding gaat, want dan gaan ze je kindje monitoren en dan moet je liggen.

8. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Ik zou idd eerst ff goed horen hoe dat zit in het ziekenhuis.
    Ik weet niet wie dat gezegt heeft dat ze dat niet doen ( op de baarkruk), maar het is mijop gevallen dat veel mensen maar wat zeggen en er eigenlijk geen idee van hebben!
    Ik ga thuis bevallen (ooit :( ) en wil dan ook op de baarkruk.
    Toen ik dit tijdens de zwangerschapsgym vertelde, keek de lerares me (uit-)lacherig aan en zei " oh, maar bij jou verloskundige praktijk doen ze dat helemaal niet."
    Vervolgens ging ze verder door aan de rest van de groep mee te delen dat je wel heel lastig bent als je zulke dingen van je vk verlangt...(met zo'n meewarig glimlachje naar mij toe.. :evil: )

Ik kon haar wel afschieten..
    De volgende dag moest ik naar de vk, dus heb het meteen gevraagd.
    Wat blijkt nou......3 van de 4 vk vinden het super als op de kruk wil bevallen en die ene heeft last van haar rug, maar daar mag je ook op de kruk, alleen het laatste stukje moet dan op bed omdat ze het met haar rug niet red...

Vanaf dat moment was ik echt klaar met die vrouw van de gym. Ze doet of ze alles weet maar verzint gewoon de helft!
    Maar omdat je er vanuit gaat dat ze 'deskundig' is..

Aaargghhh in ieder geval....beetje lang verhaal..maar gewoon zelf vragen bij de juiste personen..
    Ennuh JIJ moet bevallen...dus ook lekker op de manier die jou het prettigst lijkt!

Groetjes Debby

9. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

Ik ben van marki thuis bevallen met vrij zware bi en het ging heel normaal heb er niet extra last van gehad.

10. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hoi Hoi,

ik had ook vrij zware Bi. de verloskundige en therapeut raden aan om op mijn zij te bevallen omdat het bekken dan minder belast wordt. Nou ik heb geen tijd gehad om op mijn zij te gaan liggen. De bevalling heeft 50 minuten geduurt en daarna ben ik een week op bed blijven liggen en was daarna bijna klacht vrij.

11. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Nou meiden hartstikke bedankt voor jullie reacties! Ik moet aankomende dinsdag naar de vk en ik ga er dan meteen achter aan of het mogelijk is om op een baarkruk te bevallen in ons zh. Het lijkt mij namelijk een prettige manier..

liefs Ramona

Deel Deze Pagina