hoeveel "moet"een 1 jarig jongetje eten op een dag

Discussie in 'Voeding' gestart door marilouise, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Brood bevat nog altijd veel en veel meer zout!
    Brinta bevat 0,5 gram zout per 100 gram. Hoeveel gebruik je per portie? Is dat 10 gram?

Als je kind van 13 maanden een lekker bord pap wil, gewoon geven hoor!

2. adi

adi Niet meer actief

Heb je geprobeerd om die fles te minderen of af te schaffen, zodat hij meer honger heeft bij het avondeten?
    Want die peutergroeimelk vult enorm, en die kun je misschien beter verschuiven naar het ontbijt.

3. marilouise

marilouise Niet meer actief

Tussen de middag eet hij nu lekker een boterham maar s'morgens wil hij bijna niets eten behalve pap hij kreeg tot nu aan toe peutergroeimelk (die hij echt niets aan vindt) met pap voor kindjes vanaf 15 maanden die vanaf 12 maanden dat was helemaal geen succes hap slik weg en gillen dat hij wilde eten had die na een uur alweer honger en met deze na 2 uur enorme honger.

Ik eet morgen zelf pap dus ga het gewoon proberen te geven en kijken hoe snel hij daarna zelf weer honger heeft.
    misschien ook wel helemaal niet heb de andere pap en de peutergroeimelk ook weg gedaan nu het is goed zo hj vindt gewone melk veel lekkerder en karnemelk enz.

vanavond heeft hij enorm goed gegeten, een flinke prak op met een lekker stukje vlees. lekker yoghurt en nu slaapt hij al was doodop.

morgen weer een dag van proberen

4. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Ik gebruikte altijd de volkoren pap van Bambix....

Nu gebruik ik de muesli van bambix. Deze mag je ook met yoghurt geven. Deze vult erg goed! Mijn zoontje is ook dol op pap en dit bord krijgt hij soms niet eens leeg, omdat het zo goed vult! Dus misschien is dat een idee?

En gewone melk is prima hoor! Wel halfvol of vol (als je kindje te licht is)....

En mijn zoontje krijgt 2 uur na de pap fruit....dat gaat prima!

+/- 7.30 pap
    +/- 9.30 fruit (naar bed van 10 tot half 12)
    +/- 12.00 1 boterham + drinken (diksap of water)
    +/- 14.30 nijntje koekje + drinken (naar bed van 15 tot half 17)
    +/- 17.30 avondeten + danoontje
    +/- 19.00 naar bed

Dit is ongeveer zijn "schema"....

5. marilouise

oke bedankt voor de tip,bambix daar moet ik zoiezo voor naar de stad deze hebben ze hier op het dorp niet en in de stad kom ik maar eens per week.

volgende week weer, dan zal ik er eens voor kijken.

hij heeft vanmorgen brinta op en vond het heerlijk volgens oma, ik moest zelf naar het ziekenhuis.

hij heeft ook niet "gezeurd" daarna. De honger was gewoon trek hij heeft om half 10 een koekje op en daarna is hij gaan slapen en om kwart voor 12 een krentenbol nu slaapt hij weer en het gaat dus goed

6. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs

Fijn!!!....
    Brinta kan ook prima!!!....En dat vult idd ook goed....

Hopelijk was dat de oplossing, je kan het eventueel afwisselen met bijv muesli....

7. marilouise

Ik zag nu de tips te laat heb vandaag de weekboodschappen gedaan in de stad, kom er deze week niet meer maar volgende week ga ik even kijken voor wat variatie.

hopelijk in de stad wat meer,

niet denken dat ik in achtergebleven gebied woon maar de dorpssupermarkt is echt simpel zeg maar.

8. zogelukkig

Iedere dorpssuper heeft muesli, cruesli, cornflakes en havermout.;)

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik lees nu je vraag pas ( lekker suf van mij) maar om antwoord te geven op je vraag. ik heb hem juist van de morgen na de middag verschoven en maand geleden vanwege dat slechte avondeten. ik denk dat ik misschien toch maar weer eens ga proberen te switchen nu we weer een paar weken verder zijn. ( al verwacht ik geen wonderen, wat die kindjes toch allemaal bezield om te stoppen met avondeten is mij een raadsel) die peutermelk gaat er binnenkort toch af want ik probeer al melk in te voeren maar hij blieft het niet zo helaas.

10. marilouise

ja gewone muesli hebben ze ook wel maar niet muesli van bambix

11. zogelukkig

Dat is pure commercie; een kind > 1 jaar kan gewone muesli, cruesli ed eten. Mijn zoontje eet al cruesli sinds dat hij 9 maanden is.

12. marilouise

Nou heb een pak muesli gehaald had ik niet hoeven doen hoor hij vindt het vies.
    spuugt het gelijk uit en gaat echt zitten spetteren nee niet aan hem besteed

Deel Deze Pagina