voeding invriezen?

Discussie in 'Voeding' gestart door Florida13, 13 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    #1 Florida13, 13 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2011
    Vooralsnog is mijn dochtertje nog niet zo heel gek op groente(potjes). Graag wil ik beginnen om dat zelf te maken, wortel/brocoli,bloemkool,cougette hapjes. Maar omdat je dan best een hoeveelheid hebt, kun je dat dan in portie's verdelen en gewoon invriezen??? En waarin? gewoon in van die kleine diepvriesbakjes?

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ik vries het in in van die ijsblokjesvormen, doe er daarna wel huishoudfolie op voordat ik het in de vriezer leg
    (bij de blokker kan je zo'n siliconen ijsblokjesvorm kopen)
    de volgende dag druk ik het uit die dingen en doe het in een diepvrieszakje, waar ik op schrijf wat erin zit en de datum dat het gemaakt is.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vries in in Avent bakjes en in Nuby bakjes, die laatste kun je per 6 kopen bij de Kruidvat enzo. Heel handig, in de avent bakjes past precies 1 portie en in de Nuby bakjes 2.

4. tulip

tulip Niet meer actief

de eerste 2 weken in ijsblokjeshouders, maar toen at ze al meteen hoeveelheden en toen ben ik de aventbakjes gaan gebruiken: ideale dingen.

5. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    alvast bedankt voor de tips!

6. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Ik vries het ook in ijsblokvormpjes.
    En dan alles apart zodat ik altijd kan mixen met groenten en fuit e.d.
    Ik heb plastic bakjes gekocht en daar kan heel wat in. Die heb ik allemaal gelabeld en de datum erop.

Erg leuk werk om het te maken en als je je kleintje ziet smullen van wat jij gemaakt hebt, is het werk het dubbel en dwars waard!
    En het scheelt zeker weer in de portemonnee!

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.850
    19.216
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vries het in in ijsklontjeszakjes.

8. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Bij de Hema hebben ze ook makkelijke voorraad potjes bij de baby afdeling.

9. emmie

emmie Niet meer actief

ik heb allerlei soorten en maten bakjes van de xenos, gebruik nu voor Isa van die kleine vierkante bakjes waar net 1 portie in kan.

10. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik neem aan dat dit allemaal om gepureerd eten gaat? Ik zie me nog geen wortels in een ijsblokbakje duwen eigenlijk :)

11. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    misschien een stomme vraag, maar kan gepureerd fruit ook gewoon ingevroren worden??? :)

12. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Ja, ik vries gepureerd fruit in. Ik heb nu peer, appel, combi peer/appel en mango in de diepvries. Mijn meissie smult ervan!

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja dat kan maar veel fruit wordt er niet lekkerder van (erg waterig). Banaan kan je niet invriezen.

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hoezo niet? Ik heb dat wel eens gedaan hoor.

15. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    waarom vries je fruit in? En warm je dat dan op en geef je dan een warm fruithapje?

16. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik vroor voorheen fruit in omdat ik dan vooraf een aantal fruithapjes maakte die ik mee kon geven naar de gastouder. Zo hoefde ik de fruithapjes niet 's morgens nog klaar te maken.

En opwarmen? Nee hoor, gewoon op tijd uit de vriezer halen zodat het ontdooit is tegen de tijd dat je het wilt geven.

Deel Deze Pagina