in badje gaan..draaaaaaama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jessy77, 20 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hallo meiden,

Zoals t onderwerp al zegt, in badje gaan/doen is iedere keer weer hel, voor zowel mij als voor Jaslynn. Ze vind het maar nix, krijst de hele buurt bij elkaar en dan heb ik het echt over krijsen, alsof ze levend gevild wordt..ben soms gewoon bang dat mn buren de kinderbescherming op me afsturen, zo erg :confused:
    Dat komt omdat ze tegen die tijd altijd honger heeft. Er is mij toen door de kraamverpleegkundige gezegd dat t badje 2 uur na de voeding moet maar Jaslynn komt nog steeds om de 3 uur. Voor de voeding in badje doen is dus geen doen want ze wil eerst eten maar als ik 2 uur na de voeding wacht dan is dat ook niet goed want madame vind dat ze wel weer lang genoeg heeft gewacht en wil dus weer eten. Tis gewoon niet leuk meer zo hoor, soms sta ik haar met een hand af te drogen en met 1 hand krijg ze dan de fles, alleen zo krijg ik haar stil en mag ik mn werk doen hihihi..ik lach wel maar tis eigenlijk om te huilen :rolleyes:

Ben ik de enige die een baby heeft dat water maar helemaal nix vind? En hoe doen jullie dat? Moet ik nou echt iedere keer 2 uur wachten? De voeding is na een half uurtje toch ook wel gezakt of ben ik nou heel erg dom?

Graag tips?

Liefs Jessy

2. Suus78

Suus78 Actief lid

18 apr 2006
    156
    0
    0
    Ik zou zeggen probeer het eens een keer. De kraam heeft bij ons niks gezegd ove 2 uur wachten.

Als je het niet probeert weet je het ook niet. Geloof me sinds ik mama ben ga ik steeds meer op mijn gevoel af!

3. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Toen Sanne zo klein was vond ze er ook nix aan.
    We hebben toen zo'n ding gekocht die in het bad kon. (Kunnen ze een beetje in hangen) Weet zo niet meer hoe het heet, maar dit werkte bij haar prima, geen geschreeuw meer.

4. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Ik zou je gevoel volgen en haar een half uur na de voeding in badje doen; ze word er heerlijk doezelig van en het voedsel is na 15 minuten al zover gezakt dat spugen haast niet voorkomt. En is het badje niks( blijft ze schreeuwen), probeer dan eens een tummytub (ook goedkoop bij de Hema te verkrijgen). Dylan, ons zoontje, schreeuwde ook alles bij elkaar in een badje, omdat hij de zijkanten van het bad niet kon voelen en angstig werd. We zijn toen overgestapt op de Tummytub en sindsdien vind hij het heerlijk :)

Succes ermee,

Groetjes, vonneg

5. Niet meer actief

Romano gaat hier ook gewoon een half uur na de voeding in bad hoor! ervoor vind ie ook niks aan! gaat ie liggen janken bij het aankleden en steeds mopperen enzo in bad, een keer na de voeding gedaan en hij is super relaxt! heb ook wel zo'n ding waar ze in kunnen hangen voor in bad! vind ie lekker kan ie lekker spelen en mama heeft haar handen vrij dus hij lacht heel de tijd heerlijk!
    Gewoon doen een half uur/3 kwartier na de voeding hoor gaat makkelijk!

6. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Herkenbaar!

Hier was de oplossing, de fohn erbij. Ten eerste is het dan niet zo koud en ten tweede vind ze het geluid leuk. Het 'nadeel' is wel dat je het samen moet doen, daarom gaat Nova hier 's avonds in bad. Maar sinds ik de fohn gebruik vindt ze in bad gaan wel fijn!

Oh ja, hier ook een tummytub, maar daar kan ze nog maar heel even in, hij wordt nu al wat krapjes.

Nog een aanvulling, Nova gaat ook een half uurtje/uurtje na het eten in bad, zodat honger in elk geval uitgesloten was.

7. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Als je kind weinig spuugt kan het makkelijk na het eten. Misschien is douchen fijner, zou dat eens gaan proberen

8. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    zo was het hier ook!
    vreslijk net alsof ik haar pijn deed ofzo
    ik heb haar toen na de fles in bad gedaan en er was nix meer aan de hand en kon zij en ik ervan genieten
    nu doe ik haar nog steeds standaar na het eten/afwas in bad ze weet het precies....
    hier ook geen kraamhulp die zei dat er tijd tussen moest zitten

9. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    amy vind badje nog steeds niet veel aan. ik doe het ook altijd na de fles, een hafl uurtje erna moet kunnen. wil het niet, doe je het de volgende keer niet weer. misschien moet je idd douhen eens proberen. amy vond dat veel fijner

10. valhalla

valhalla Niet meer actief

Twee uur is toch ook best lang? We doen d'r meestal voor het eten (als ze nog niet aangeeft dat ze honger heeft) of iets erna in bad. Deed de kraamhulp ook gewoon.

Maar dan doe je 'r toch gewoon eens een half uurtje na de voeding in bad? Of als je met z'n drieen bent gaat een met 'r douchen, dan blijft ze rechtop en is de kans dat ze overgeeft ook minder. Lena vindt 't in elk geval heerlijk.

Misschien een idee om een kruik op d'r aankleedkussen te leggen voor je d'r in bad doet of een handdoek eromheen zodat die lekker warm is als ze uit d'r badje komt?

Sterkte hoor en idd ga gewoon op je gevoel en niet op de regels je kan het altijd proberen toch? In 't ergste geval gaat ze een keer spugen...

11. WannabeMama

WannabeMama Actief lid

22 mei 2007
    422
    0
    0
    Hier hetzelfde probleem, als we het meteen na de voeding doen wil hij meteen na het bad weer een voeding. Dus wat wij nu dioen is halve voeding voor het bad en een halve voeding na het bad. Dit werkt prima...

12. loulappie

loulappie Actief lid

28 jun 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    Hier hadden we hetzelfde drama tot ik de douche uitvond :D:D

13. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Heb je een bad in de badkamer (grote mensen bad bedoel ik dus :D ) dan kun je daain eens proberen met je kindje. Bij ons werkte dat perfect. We doen Merel nooit meer in het kleine badje.

14. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    en douche is dat niks?
    Xander heeft het thuis ook niet op het bad, dan krijst hij ook alles bij elkaar maar douche vindt hij heerlijk, dan raakt hij bijna in trans en dan kan ik hem daarna rustig aankleden. misschien is dat wat.

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik hou ook rekening met de voeding, maar als we 's ochtends een beetje snel moeten dan douchen we ook wel eens na de voeding. Dan hou ik of mijn man haar gewoon vast en is het een kwestie van afspoelen.

Probeer het anders eens een uur na de voeding. Als ze niet gaat spugen en minder huilt is dat voor haar prettiger.

16. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ik zou gewoon een ander moment van de dag doen.
    Ik doe daan altijd na het eten in bad. altijd gedaan ook. en die vind het heerlijk

17. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Hallo Jessy.

Bij ons was het badje ook een drama! Meneertje wilde eigenlijk alleen maar onder de douche met papa of mama. Het huilen in het badje heeft waarschijnlijk niet met honger te maken maar met angst. Van een vriendin kreeg ik de tip om een badverkleiner (Prenatal €14,95) te kopen. Dit is een soort zitje waardoor die kleine een ondergrond onder zijn/haar hoofd, rug en kontje voelt. Inmiddels heb ik mijn kleine reeds 2x zowaar zien lachen in het badje :confused:
    Voor wat betreft het afdrogen..... bij ons is het een feest om hem droog te föhnen. Voor de zekerheid hou je je iegen hand ertussen om de ergste warmte tegen te houden. Mijn zoontje begint er bijna van te "spinnen", hihi. En als je met z'n 2en bent kan de één doorföhnen terwijl de ander haar aankleed. Ze worden er ook nog eens heerlijk rozig van! Als afsluiter en beloning het flesje.
    Succes!

18. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    zeer herkenbaar. mijn zoontje zette het ook op een gillen. en in ene was het over, en vond hij het leuk! ik weet niet precies wanneer. misschien een aantal weekjes later.
    misschien vond hij het badje groot en eng. (het lijkt misschien op een enorme ruimte zonder eind, terwijl het buikje van mama duidelijk afgebakend is.)
    ik deed het badje ook minder vol.
    soms deed ik hem direkt na zijn slaapje in bad. of 1,5 uur na zijn voeding.
    het is gewoon uitproberen, denk ik.

19. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa vond het badje eerst ook helemaal niks. ik ging haar altijd eerst wassen en dan nog even relaxen in bad, maar dat was geen succes. nu doe ik op het aankleedkussen haar haartjes wassen en dan in bad om te relaxen. tegen de tijd dat ze het zat begint te worden ga ik haar wassen. alleen het afdrogen is nog steeds een drama, vooral onder dr kinnetje en okseltjes. ik denk dat ik mn fohn maar eens op ga zoeken en het op die manier gan proberen. alyssa gaat trouwens rond 19.00 in bad en daarna krijgt ze de fles.
    liefs doris

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik weet niet hoe vaak je haar in bad doet? In principe kan het ook 1 of 2 keer per week als ze het echt niet leuk vindt. Eva gaat vanwege haar eczeem 2 keer per week, omdat ze het zo leuk vindt.

Wij deden het badje altijd tegen de tijd dat ze honger begon te krijgen, maar een half uur of uur na de voeding kan ook makkelijk hoor. Een drama maakte (en maakt ;)) ze er toch wel van op het aankleedkussen. Ze vindt het gewoon echt niet leuk als je aan haar nek zit of kleding over haar hoofd moet aantrekken en haar armen door de mouwen moet doen. Vond ze vanaf het begin niet leuk en nog steeds niet. Ze gilt ook de hele buurt bij elkaar, maar ik ga lekker stoicijns door met aankleden, het moet toch gebeuren ;).

Deel Deze Pagina