Hoeveel moet een baby van 11 mnd. drinken?

Discussie in 'Voeding' gestart door RianneD, 9 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Ties heeft buikgriep, gister de hele dag alles eruit gespuugd, vandaag ging het goed tot net het avondeten. Weer alles eruit, het meeste was vocht. Nu heeft hij over de hele dag sinds hij wakker is nog maar ca. 200 ml in totaal op. Is dit wel genoeg? Hij wil echt niet meer. Ook heeft hij echt waterdunne, gele diarree. Advies graag! Wanneer drinken ze te weinig? Ik heb 3 keer zijn luier hoeven verschonen en elke keer was het een mini plasje....

2. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Ik vind dit wel erg weinig, vooral als hij ook nog diarree heeft. Mijn zoontje heeft twee maanden geleden ook buikgriep gehad (diarree en overgeven). Hij wilde op een dag ook bijna niet meer drinken. Wij zijn toen naar huisartsenpost geweest en uiteindelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis. Hij bleek toen nog niet uitgedroogd, maar er wel tegenaan te zitten. De arts gaf toen ook aan dat hij nu echt moest gaan drinken en omdat hij dat niet wilde, heeft hij een nacht in het ziekenhuis gelegen en een infuus gekregen. De buikgriep was daarna niet over, maar hij kon wel weer even vooruit en twee dagen daarna was het over.
    Heel veel sterkte.

3. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Nou Ties heeft afgelopen half uur zichzelf,mij, de bank, vloer, commode, kleren alles 2 keer onder gespuugd, echt met onwijs absurde hoeveelheden. Hij ligt nu op bed, maar moet ik hem nou wakker maken later om wat te drinken? Als ik dat doe, dan is de kans heel groot dat hij in ene keer een onwijze hoeveelheid drinkt, en weer moet spugen. Echt niet normaal meer dit.....

4. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Anders even de huisartsen post bellen..

5. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ik zou ook ff bellen! Succes!

6. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    ik zou zeker even bellen ja

7. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Zeker de HAP bellen, en toch af en toe ff wakker maken en dan kleine beetjes laten drinken, teveel kan z'n maagje zeker niet aan!

8. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    RianneD bellen. Mijn zoontje had afgelopen woensdag en donderdag koorts. Ik heb de HA gebeld, en die zei dat ze mijn zoontje wilde zien. We zijn daarna doorgestuurd naar het ziekenhuis voor (extra) controle.

Je moet niet denken dat je ze lastig valt. Je kindje is het belangrijkst! Gewoon bellen, dan weet je meer. Wij zijn geen doktoren. Je moet gewoon hetzelfde vertellen aan de HAP. Sterkte met je kleintje.

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Inderdaad even bellen. Het minimum is ongeveer 500 cc aan vocht (hier mag je ook de fruithap bij tellen).
    Normaal gesproken is het niet erg als het een paar daagjes iets minder is, maar in combinatie met de buikgriep wordt het al een ander geval.
    Nu is het op deze leeftijd na 1 dag ook nog niet gelijk een ramp aangezien ze normaal gesproken al wat reserve hebben opgebouwd, maar je kunt het beste voor de zekerheid even de huisartsenpost bellen, zij geven je dan iig tips waar je op moet letten en misschien mag je even langs komen.

Gaat het inmiddels al iets beter trouwens?

10. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Hoe is het nou rianne?

11. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Hoi,
    Nou Ties heeft best goed geslapen gelukkig, mijn vriend heeft hem er nog een keer uitgehaald om hem wat te laten drinken. Hij heeft zo'n 60 ml. op vannacht, en vanmorgen 90 ml. melk plus een paar slokjes water en 20 ml. ORS. Tot nu toe houd hij het binnen gelukkig, maar gister ochtend leek er ook niks aan de hand tot in de loop van de dag. Ben benieuwd hoe het gaat vandaag, hij ligt nu lekker te slapen. Hij werd wel wakker vannacht met een mega volle waterdunne poepluier, dus hij zat echt letterlijk helemaal onder, van zijn nek tot aan zijn navel, dus hopelijk hebben we dat vocht weer aangevuld vanmorgen....

Deel Deze Pagina