Help, kma en ik weet het even niet meer hoor!

Discussie in 'Voeding' gestart door efina, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Gisteren bij de arts geweest voor isabella, ik denk dat ze koemelkallergie heeft en was dus afgelopen weekend zelf overgegaan op de pepti, ik gisteren naar de dokter voor het vragen van een verklaring voor de vergoeding, en mn dokter deed daar heel laconiek over, hij regelde dat wel even, morgen lag het bij de apotheek, nou prima dacht ik maar moet ze niet eerst getest worden dan? hij vond dat niet nodig want als je kindje dat graag drinkt en de syntomen worden minder dan zal het goed zijn, ik dacht nou goed daar maar helemaal over op de pepti en geen koemelk meer geven de komende maanden...

maaaaaaaaaaaaar nu zit ik te denken wat kan ik haar eigenlijk nog wel geven?

liga vanaf 4 maand bv?
    en brood?
    wat voor toetje?

ik ben ineens helemaal de kluts kwijt van wat ze nu nog mag en waar eigenlijk koemelk inzit? enz enz....

helluppppp

2. wolly

wolly Niet meer actief

Het is idd erg lastig als je kindje kma heeft.
    Je moet veel kijken naar de ingrediënten in producten.

Ik geef Jayden dan Neocate voeding (flesvoeding)
    Liga 1ste stap (koemelkvrij)
    Je kunt groenten zelf maken of potjes bijvoorbeeld Olvarit, er staat dan op of iets koemelkvrij is.
    Wat je ook mag geven is Bambix pap (rijstebloem) daar staat ook op dat het koemelkvrij is.
    Brood geef ik nog niet maar bij de bakker hebben ze kmvrij brood.

Hopelijk heb je er iets aan.

Liefs wolly.

3. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Lijkt me ook erg lastig allemaal!Op deze leeftijd zal je er denk ik toch nog niet zo gek veel last van hebben?Ik bedoel je heeft fruithap,groente pap zoals dégene voor mij al zei:) en brood?Misschien dat je intussen wat info kunt opdoen voor als ze iets ouder word Bedoel je met liga geven,door het eten of in het handje?Dat laatste word door Liga zelf afgeraden!Die zijn daar niet geschikt voor nl . Het is inderdaad jammer dat dé arts het niet test maar misschien om je kindje te sparen?vroeger ben ik namelijk ook continu getest op deze allergie . . . later zou je misschien alpra soja toetjes kunnen geven?je hebt ook groeimelk van dat merk .Veel succes :)Hoop dat je eruit komt en leuke recepten ofzo krijgt Groetjes Kelly

4. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Als ik jou was zou ik een afspraak maken bij een dietiste die kunnen je lijsten geven en advies (ook over provocatietesten etc) vaak word er als je kindje KMA heeft later met bepaalde voedinssmiddelen begonnen, oa brood (ivm gluten) maar bijvoorbeeld ook soya etc.
    Even verwijzing vragen aan je huisarts, als hij die voor dieetvoeding zo makkelijk gaf doet hij dat met verwijzing voor dietiste ook vast wel :)

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

geen brood voor 1 jaar!!
    Probiotica geven voor darm rijping.
    Heb ook hetzelfde nieuws gisteren gekregen.Alleen geef ik borstvoeding.
    Bekijk mijn topic bij later brood geven hier even.

6. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    soja produkten mogen die ook voor 1 jaar? ik lees zoveeldingen dat ik er een beetje dol van word...soja word toch afgeraden tot een jaar?

oke ik wist niet dat er brood was zonder km, dat gaan we dan over een tijdje maar eens proberen! ze is nu 6,5 maand, krijgt ind flessen 4, fruit en groente, daar doet ze het nu nog prima op maar er komt natuurlijk een tijd....

En ik ga ind de dokter morgen maar eens vragen over een verwijzing, maar stel dat ze geen kma heeft maar een reflux, dat kan toch dezelfde soort klachten geven? dan doe ik het voor niets...kan ik haar laten testen op reflux??

nou weer genoeg vragen...

7. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Soja kan je inderdaad liever niet voor 1 jaar geven.Bij dé bakker kan je glutenvrij brood bestellen :).Of reflux en kma dezelfde symptonen geeft weet ik niet. . .
    Ik hoop dat je gauw weet hoe en wat:)

8. Sweetlakecity

je hebt toch ook soja poedermelk?? Waarom is dat dan gemaakt?

9. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen

nou vertel.....voor kinderen boven de 1? geen idee.....

10. Sweetlakecity

van nutrilon heb je nutrilon soja.
    Ja ben alvast opzoek als de bv bij 9 maanden ivm kolfrecht terug loopt. Ik heb alvast een zakje nanny care (geitenmelk) besteld en zag dus dat ze ook soja poedermelk hebben.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

de meningen van dietisten zijn er nog over verdeeld: wel of niet soja voor ze 1 zijn... het kan kruisallergieen veroorzaken, maar hoeft niet. Hier reageerde Thirza nogal op een sojatoetje, dus toen gayuw maar weer achterwege gelaten, maar ze reageert momenteel (denk doordat de darmpjes overbelast zijn) op een heleboel.
    Voorzichtig aan dus eens proberen, beginnen met kleine hoeveelheden en verder niks geven rond die tijd wat ze niet al eerder hebben gehad, en niet starten als ze ziek of verkouden zijn, dan kun je het beste zien of je kind er wel of niet op reageert.

Deel Deze Pagina