10 weken en 6 of 5 borstvoedingen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door foreverfriend, 4 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    Hi !

ik heb een dochtertje van 10 weken.
    Heb altijd volgens verzoek gegeven borstvoeding.
    Nu hebben we samen een beetje een ritme ontwikkeld.
    7.30-11.30-14.30-17.30-20.30-23.00
    maar nu wil ze de laatste dagen die veoding van 23.00 uur niet meer veel drinken. Dronk ze eerst ook niet veel maar altijd nog meer dan nu een paar slokken. Wat zal ik doen, die voeding helemaal laten vervallen en die laatste avondveoding (van 20.30 uur) dan iets later proberen te geven, of haar toch goed proberen wakker te krijgen waardoor ze beter drinkt. (dat probeer ik eigenlijk al, haar goed wakkeer krijgen)
    Ze weegt nu 4200 gram en is 10 weekjes, geboortegewicht is 2755 gram.
    Graag jullie advies!
    Gr Foreverfriend :D

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Maak je haar wakker voor die voeding, of merk je dat ze toch zelf zou komen (onrustiger slapen, lichter slapen) dan kun je haar die paar slokjes toch nog geven. Wil ze echt niet en moet je haar echt wekken, dan kijk het eens een nacht aan, kijk wat ze zelf doet. Ben je bang dat ze de nacht zal gaan spoken, probeer het dan in het weekend uit. (hoef je niet direct naast je bed te staan de dag er na)

kijk gewoon naar wat ze jou probeert te vertellen. Succes!
    heidi margit

3. foreverfriend

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    Hoi Heidi
    bedankt voor je snelle antwoord.
    Ik ga het proberen, maar dan inderdaad pas vrijdag....
    Ze slaapt altijd nog om 23.00-23.30 uur. De ene keer wordt ze beter wakker dan de andere keer. Soms drinkt ze heel goed als ze slaapt en de andere keer is ze beter wakker en drinkt slechter, is dus geen pijl op te trekken. :(
    Het is dus niet erg mocht ze genoeg hebben aan 5 voedingen, dat het er maar 5 zijn? Als dat is wat ze aangeeft is het toch goed?
    IK houd de plasluiers en dr gedrag wel goed in de gaten. ;)
    Ik laat t nog wel weten hoe het gaat!
    groetjes Foreverfriend

4. foreverfriend

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    Hi Heidi en Ilse,
    sinds 2 dagen geef ik haar laatste voeding tussen 21 en 22.00 uur. En ze slaapt dan tot ongeveer 6.30-7.30 uur. :D
    Overdag slaapt ze ook veel,( misschien te maken met het feit dat ze opeens dingetjes kan, zoals dingen pakken, waarschijnlijk haar handjes ontdekt, want ze sabbelt soms op vuistje) maar als ze wakker is, is ze heel alert en giebelt heel veel! Zo schattig! Ze lijkt dus genoeg te hebben aan 5 voedingen bij mij. Wel drinkt ze weer wat langer dan voorheen. En haar plasluiers zijn wat zwaarder!
    Ik vind haar nog zo klein voor 5 voedingen, maar blijkbaar vind ze het zelf goed zo. Voor de zekerheid ga ik a.s maandag toch maar heel eventjes wegen op het CB. ;)
    Gisteren dronk ze bij mijn man alleen de fles niet leeg, ze kreeg 130 in de fles en had er iets meer dan 100 cc uit gedronken....is dat dan niet erg, of moeten we echt doorgaan tot alles op is :(: IK blijf haar soms een flesje aanbieden met afgekolfde melk zodat ze zoals volgende week ook uit logeren kan!
    Groetjes Foreverfriend

Deel Deze Pagina