Hoeveel moet ik kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Kaat1984, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

9 mrt 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Hoi,

Mijn dochter is bijna 12 weken oud, weegt 6100 gram en is 60 cm lang. Ze krijgt volledige BV en doet het super goed. Voed haar altijd op verzoek en dat gaat prima. 's Nachts krijgt ze nog een voeding, dus ze krijgt nu 6 voedingen per dag (als ze vaker wil drinken is dat natuurlijk ook goed).

Vraag me alleen iets af...
    Sinds 2 weken ben ik weer aan het werk (3 dagen) en kolf ik 2 keer per dag op de tijden dat ze normaal gevoed wordt.
    Ik kolf tussen de 20/30 minuten (1 borst) en heb dan 100/150 ml melk.

Op het KDV geven ze haar 100 ml per voeding, omdat ik dus niet weet wat ze 'normaal' drinkt. Als ze dan nog honger heeft kunnen ze weer een beetje melk warm maken. Even ter verduidelijking; ik heb 100 ml afgesproken en dan indien nodig aanvullen, zodat er niet onnodig veel melk wordt verspilt. Het lijkt erop dat ze rond 11.00 en 15.00 uur voldoende heeft aan 100 ml.

Voor haar gewicht zou ze wel 150/180 ml per keer mogen drinken. Kan het zijn dat ze dit inhaalt als ze weer aan de borst drinkt? Ze groeit goed, plast en poept voldoende, dus het zal wel goed zijn. Toch blijft ik het lastig vinden hoeveel en hoe vaak ik moet kolven, zodat ik voldoende voeding heb voor haar. Wil zelf een keer proberen haar 150 ml aan te bieden om te kijken hoe ze reageerd.

Zou graag wat tips krijgen over hoeveel voeding voor ons meisje, hoe vaak kolven of moet ik gewoon doorgaan zoals het gaat.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Ik zou gewoon lekker zo door gaan wanneer je kindje er tevreden mee is. Veel kindjes halen inderdaad in op de tijden dan mama er weer is. En in de nacht. Zorg gewoon dat je thuis ruim de tijd hebt om met haar te knuffelen tijdens en na het voeden. Dat stimuleert al heel goed.

In principe is afkolven op de momenten dat je haar zou voeden een heel goed uitgangspunt. Krijg je het idee dat het te weinig wordt, kun je altijd nog een moment toevoegen aan je dag. Voor nu lijkt het me niet nodig.

Succes en geniet!
    Heidi

3. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

9 mrt 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Bedankt voor je reactie. We gaan lekker zo door :)

Deel Deze Pagina