Bijschrijving baby op paspoort?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 29 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi,

Als je kindje mee gaat naar het buitenland moet hij toch bij een van de ouders worden bijgeschreven op het paspoort? Hebben ze dan ook foto's nodig van de kleine?

gr vruchtje

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    ja klopt moet bij 1 van de 2 in het paspoort en je hebt er inderdaad een foto voor nodig.
    Het is een kindersticker, duurt een week en dan kun je terugkomen om het in je paspoort te laten plakken.

3. Alita

Alita Niet meer actief

volgens mij wel, wij zijn deze vakantie naar duitsland geweest zonder dat ze bijgeschreven stond. Wij wonen erg dichtbij de grens maar nu moeten we eigenlijk ook maar eens gaan bijschrijven want ze moet zich kunnen indentificeren.

4. Tink

Tink Niet meer actief

Ja, dan is een foto nodig.

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    dank jullie wel meiden. Kan ik hier gewoon in het dorp naar fotowinkel voor foto te laten maken?

7. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Wij hebben voor Roos een eigen paspoort laten maken. Was iets duurder maar dan kunnen wij beide met haar reizen (papa en mama). Foto hebben we laten maken bij de plaatselijke fotograaf

8. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Let op: bijschrijven is niet overal geldig!

9. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Wat betreft foto laten maken:
    geef duidelijk aan waar de foto voor is.

In ons geval werd de foto van ons kindje tot 3x afgekeurd omdat de nldse ambassade de foto niet vond voldoen aan de eisen voor een nldse ID/paspoort. (we hebben de foto laten maken bij een door de nldse ambassade erkende fotograaf, en NOG ging het fout, dus goed aangeven en op je strepen staan wat betreft afmeting (in ons geval stond ukje er 1mm te groot op), achtergrond kleur (in ons geval had een andere foto een vaag gekleurde achtergrond, een grijs-tint, maar neit grijs genoeg kennelijk), positie, houding, etc.)

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Nou ik heb pasfoto's laten maken. Enorm gelachen want meneer keek liever de andere kant op:). Mochten de foto's niet goedgekeurd worden voor het paspoort mogen we terugkomen en worden er opnieuw gratis foto's gemaakt.

11. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Mooi geregeld. Hopelijk wel in 1 keer goed, want 3x terug met je kindje, believe me, daar zit je neit op te wachten.

Succes!

12. Alita

Alita Niet meer actief

ja?

13. Bijschrijven op het paspoort gaat sowieso worden afgeschaft.
    Vanaf 2012 kan bijschrijven op het paspoort niet meer, en is het ook niet meer geldig. Dus vanaf dan zal je kindje een eigen paspoort nodig hebben als je naar het buitenland gaat.
    Het is dus het slimste toch een eigen paspoort/ID-kaart aan te vragen, anders kan je dat over 2 jaar alsnog gaan doen.

Jelle staat nu (al een dik jaar, voordat er sprake was van het afschaffen van die bijschrijving) alleen nog bij zijn papa op het paspoort, maar dat was een tijdje terug al niet handig toen ik eigenlijk een weekendje weg wilde met mijn zus en Jelle (zonder papa)... dat kan dan dus niet.
    Papa moet in januari zijn paspoort vernieuwen, dus dan krijgt Jelle een eigen ID-kaart.

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Maandag gaan we naar de Gemeente en dan vragen we het wel even. Als het paspoort dan nog op tijd klaar kan zijn ga ik maar gelijk eentje voor hem aanvragen. Wij gaan namelijk 14 sept. weg hopelijk is dat haalbaar

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoon heeft een eigen paspoort. Op die manier kun je tenminste altijd reizen met je kind.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.188
    35.877
    113
    Ik zou ook een eigen paspoort aanvragen. Stel dat hij bij jouw bijgeschreven staat en jou overkomt wat, dan kan je man jullie kindje niet eens mee naar huis nemen, niet echt een fijn idee lijkt me.

17. firegirl

firegirl Niet meer actief

Mijn schoonzus raadde ons aan om Emma in beide paspoorten bij te laten schrijven, maar dat is bijna net zo duur als haar een eigen paspoort geven. Dus hebben wij een eigen paspoort aangevraagd, ook met in ons achterhoofd dat we misschien wel es naar Amerika willen en dan moeten ze een eigen paspoort hebben. Dus voordat Emma een half jaar was had ze al een eigen paspoort haha. Stoer he!

18. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Voor Jasmine hebben we ook een eigen paspoort laten maken, omdat diyt vanaf 2012 toch verplicht wordt. Zij was 5 weken oud toen hij is aangevraagd en met 1 week was hij klaar.
    Wel vonden wij het een heel gedoe om pasfoto's te laten maken. Er zijn ik weet niet hoeveel pogingen gedaan om haar volgens de eisen op de foto te krijgen. Gelukkig werd de foto wel in 1 keer goedgekeurd en hoefden we niet terug om nog eens foto's te laten maken.

19. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Voor zover ik weet mag bijschrijven in het paspoort niet meer en moet de kleine een eigen IDkaart hebben. Onze dochter had met 6 maand dus al haar eigen ID. Foto's hebben ze ook nodig, 2 stuks

20. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Het duurt een week dus dat kan nog wel.

Deel Deze Pagina