wanneer gaat de temp omhoog?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door hopefull, 26 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hopefull

hopefull Actief lid

6 mei 2007
    418
    0
    0
    wanneer na de eisprong gaat de temperatuur omhoog?
    dus....... stel donderdag 7 uur sochtends begint de eisprong en savonds 7 uur is hij afgelopen is dat ook je temp minimaal 0.3 graden hoger?
    Of gaat dat geleidelijk met de opbouw van progestoron die begint die dan begint?

2. hopefull

hopefull Actief lid

6 mei 2007
    418
    0
    0
  3. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Je temp schiet gelijk omhoog. Je temp stijgt op de dag sowieso. Dus savonds tempen = niet doen.
    Je ziet de volgende dagen na je eisprong dat het hogere temps zijn.

4. hopefull

hopefull Actief lid

6 mei 2007
    418
    0
    0
    dus als om 3 uur de eisprong voorbij is is het direct 0.3 graden hoger? IK dacht namelijk dat het geleidelijk aan ging door de aanmaak van progesteron, het heeft tijd nodig om de juiste hoeveelheid in het bloed te krijgen, dat dacht ik.
    Want soms, niet altijd stijgt mijn temperatuur met maar 0.2 de eerste dag en dan de dagen erna is hij hoger en die temperatuur blijft, hij kan wel iets hoger maar gaat niet meer naar de eerste dag verhogings temperatuur.
    En hoe zit het dan met fertillityfriend want die zet de streep altijd een dag voor de verhoging, en die geeft hij aan als ovulatie dag?

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

Na je ovulatie is de temp hoog en blijft hoog. Als de menstruatie eraan komt zakt de temp weer.
    De ovulatie herken je als een piek waarna de temp hoger blijft als voor de piek

Niet savons testen! heeft geen enkele zin...
    Gewoon smorgens, vaste tijden en het eerste wat je doet! Dus ook niet eerst even plassen...
    wakker worden, tempen, opstaan en plassen...
    plassen en opstaan ook niet omdraaien hahaaha

6. hopefull

hopefull Actief lid

6 mei 2007
    418
    0
    0
    Dat is niet echt antwoord op mijn vraag;
    Ik temperatuur ook alleen sochtend en verder ook niet
    Maar ik vroeg mij af van;
    3uur smiddags eisprong voorbij en poef direct minimaal 0.3 graden omhoog, volgens mij werkt dat niet zo.
    Volgens mij krijg je na de eisprong de aanmaak van progestoron die er voor zorgt dat je temp stijgt maar dat gaat niet poef in een keer maar daar gaat een uurtje of twee over heen voordat de na de ovulatie temperatuur de stabiele factor heeft bereikt.
    Dat inhoud dat hij niet lager gaat dan een bepaalde temperatuur behalve als je ongi gaat worden

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

Zo werkt het eigenlijk wel...

De eisprong zorgt er nl. voor dat je die piek erin krijgt... die piek is je eisprong!
    De temp schiet omhoog dan... en gaat weer iets naar beneden maar blijft hoger dan voor de eisprong...

Maar waarom wil je dit zo graag weten dan?

8. hopefull

hopefull Actief lid

6 mei 2007
    418
    0
    0
    Omdat het voor mij nml niet zo is, na mijn eisprong is mijn temp niet lager dan 36.8 wel hoger niet lager, maar soms is de eerste dag na mijn ovulatie 36.7, de andere dagen gewoon hoger tot dag 13, dag 13 gaat hij naar beneden naar 36.7 waardor ik weet ik moet ongi worden en dag 14 tada jaja je kan er de klok op gelijk ztten.
    En ik scheen het ergens gelezen te hebben dat op het moment dat je lichaam progestoron gaat aanmaken je temperatuur na ong 2 uur de juiste temperatuur verhoging heeft gemaakt en niet poef direct.
    Eigenlijk shetzelfde als HCG het duurt een tijdje voordat je het kan zien.

Maar misschien heb ik het totaal verkeerd en is het idd eisprong voorbij en poef daar is de temperatuur verhoging (whahaha) klinkt wel erg leuk moet ik zeggen, poef! :) :)

9. Silver

Silver Actief lid

9 okt 2007
    156
    0
    0
    @hopefull

Ik heb laatst gelezen dat je temp. pas stijgt 12 tot 24 uur na je eisprong. Dus niet direct een uur erna. Daarom moet je ook een paar maanden tempen om door te krijgen wanneer je eisprong is. Dat zie je pas achteraf. Ik had maandag ochtend een hogere temp. dus dan is mijn ei de dag ervoor gesprongen.

Succes met zwanger worden

greetz Silver

10. hopefull

hopefull Actief lid

6 mei 2007
    418
    0
    0
    bedankt voor je antwoord, dat dacht ik dus ook al.
    Nou wij zitten hier alleen maar te zenuw pesen, ik denk het niet maar hoop zo dat het deze maand raak is. Je word elke keer zo moe van het wachten. en de tijd gaat zo langzaam. b;eg

11. Silver

Silver Actief lid

9 okt 2007
    156
    0
    0
    @hopefull, zie ik dat nou goed? Heb je positief getest? Geweldig zeg, van harte gefeliciteer meid. geniet van je zwanger zijn en ik hoop dat het allemaal goed mag gaan.

-x- Silver

Deel Deze Pagina