Hoeveel moet ze krijgen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MissT, 19 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Mijn dochtertje is nu bijna 3 weken.
    Mijn vraag is nu hoeveel ml mag zij nu drinken?
    We deden tot nu toe altijd 90 water en dan 3 schepjes (nutrilon forte).
    Ik merk aan haar dat ze nog steeds niet tevreden is hiermee...

2. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    de richtlijn is 150cc per kg lichaamsgewicht

3. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben te horen gekregen dat je het gewicht x 1,5 moet doen. Dus als ze 3000 gram is, haal je er een nul af en doe je dus 300 x 1,5= 450 ml per dag (minimaal). Maar voor ons werkte dat ook niet en hebben we flessen van 90 gemaakt (dus 100 ml) en dit hem niet helemaal op laten drinken. Met zo'n twee weken zat hij echt op 100 ml per fles. En nu nog steeds (bijna 3 weken).

Dus ik denk dat je ook echt naar je eigen kindje moet kijken. Als ze echt honger heeft, kun je altijd een keer een fles iets meer maken. Maar misschien kun je eerst kijken of ze niet gewoon erg veel zuigbehoefte heeft. Dat is bij ons namelijk wel het geval. Na de fles (en voor en desnoods tussendoor) krijgt ons mannetje een speen. Eigenlijk altijd wanneer hij daarom 'vraagt'. Daardoor is hij meer tevreden na de fles. Als ze echt nog honger hebben, merk je dat vaak wel aan dat ze zich eerder melden voor een fles of dat de speen niet voldoet.

En bij twijfel gewoon ff je vraag bij het cb stellen.

Succes!

4. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een meisje van bijna 3 weken oud (ook van 1 december er zijn in mijn omgeving veel kindjes geboren op die dag!)
    jill drinkt flesjes van 100cc water en 3 schepjes friso (10cc extra water ivm slecht poepen) ze drinkt dit niet altijd op!
    denk dat ze tegen de 4 kilo weegt nu (3720 was het geboortegewicht) ze krijgt 7 flessen per dag... volgens het buro moet ik 120cc gaan geven maar dat krijgt ze lang niet op! en volgens het buro moet ik eigenlijk al over op 6 flessen van 130 a 140cc per fles! maar dit gaat hier dus niet lukken 100cc is al vaak teveel voor haar, ze is dan ook geheel tevreden na haar flesje en is dan ook minimaal 3 uur tevreden.
    ik ga nu pas meer in de fles doen als ze dr flessen allemaal leeg drinkt en niet tevreden is na de fles...
    niet ieder kind drinkt evenveel, net als de grote mensen he, de ene is een grote eter en de andere niet.(het kan niet altijd volgens de richtlijnen van het buro gaan)
    ik zou kijken naar je kindje en het daar op afstemmen, als je denkt dat ze niet genoeg heeft zou ik eens 10cc meer in de fles doen.

bij mijn oudste dochter was ik er echt op gefocusd dat alles moest zoals ze op het buro zeiden, flesjes moesten leeg, of ze kreeg niet meer terwijl ze dat wel wilde.. was er erg gestrest onder!!
    nu bij mijn jongste kijk ik naar haar, wat zij wil en kan, en moet zeggen hier is geen gestres!!

succes

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier krijgen ze gemiddeld 80 tot 100 cc per keer (bv) maar ze zijn nu zo'n 3300 gram. Ze krijgen dan 7 voedingen.

6. misa

misa Niet meer actief

@Muizz: misschien moet je eens naar 6 voedingen gaan en daarna kun je misschien wel wat gaan ophogen. :) Wie weet helpt dat voor jullie.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De richtlijn is 150ml tot maximaal 180 ml per kg lichaamsgewicht tot maximaal (ongeveer 1 liter = 30 schepjes).

Het totaal deel je door het aantal voedingen wat je wilt geven. Ik zou 's nachts altijd kleinere flessen geven dan overdag en dus de flessen niet evenredig verdelen.

Is je kindje 4 kilo dan zou ik doen:
    4 x 150 = 600 ml
    6 voedingen
    4 x 100 (90/3) = 400
    1 x 135 (120/4) = 135 (fles om circa 23:00)
    1 x 100 (90/3) = 100
    totaal 635.

8. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk niet dat het gaat lukken, ons meisje komt om de 3 uur overdag.. eerlijk gezegd vind ik het ook niet erg om nog 7 voedingen te geven, geef de flesjes ook het liefste allemaal zelf.. (hihi behalve snachts die mag papa ook wel doen!)

Deel Deze Pagina