ideeën babykamer!

Discussion in 'De babyuitzet' started by guppekop, Apr 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    ja, ik weet het, er is heel topic over show je babykamer, maar wij hebben zo'n raar kamertje dat ik niet weet wat ik er mee moet!
    doordat we op schip wonen loopt er al weinig recht. Zal wel ff paar foto's spammen...

als je binnenkomt...

2. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    links van de deur...
    bed kan niet weg :( burootje is er inmiddels wel weggehaald evenals trapje.
    Dat stukje blauw is kast

3. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    kamertje vanaf de buitenwand. Achter hoofdeind bed/naast deur zit nog een (hoge) inbouwkast.

4. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    deze wieg gebruiken we weer (incl bekleding)

5. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    behangen gaat bijna niet door de ondergrond dus het zal waarschijnlijk wel op verven uitkomen

6. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    zoals ik het zie, is er niet veel optie om een bedje te zetten. Wat dacht je van het bed in de helft delen met een wandje ertussen? Dan kan je aan 1 kant een verzorgings gedeelte maken en aan de andere kant een soort van bedstee in het klein creeeren met als je dat veiliger vind omdat het hoog is tralies die je open en dicht kunt doen..soort van deurtjes met tralies....ervoor maken.

Ik weet niet of dat mogelijk is natuurlijk... Dan heb je genoeg loop ruimte, en ruimte onder het bed voor de maxi cosi wandelwagen badje whatever je maar nog meer op moet bergen....

Qua kleuren...kan je alles verven? Dan leuk tintje maken...en voila...een functionele kamer.

7. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    ah de wieg had ik nog niet gezien..tsjah die zou je in het begin gewoon naast het grote bed kunnen zetten.

Als je op het gedeelte boven de blauwe kast dan het verzorgingsgedeelte maakt....staat er niets in de weg en hoe fje niet te schuiven enz.

8. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    wiegje past er inderdaad wel. Ledikantje kan ook, hebben er nu (tijdelijk) campingbedje voor daniel staan omdat we op zijn kamertje bezig zijn en die past precies dwars (voeteneind onder bed)

-verven: alles kan geverfd worden al zal er tussenlaag gebruikt moeten worden. Weet alleen totaal niet welke kleur(en). Wil het neutraal houden

-bed zonder plank is 1.04m, voor mij te hoog om als commode oid te laten dienen

9. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    dat is jammer dat het te hoog is....verder weet ik het ook niet.

het lijkt me fineer wat er op de muren zit of niet...kan je dat wel verven??? zou je goed moeten informeren denk ik in een bouwmakrt ofzo.

Wens je veel succes! bedje zoals camping bedje zou ook makkelijk zijn...

Hmm van de IKEA heb ik wel eens een verzorgingstafel gezien die je op het badje kan klikken....

ZOU dat iets zijn om op het bejde te proberen? Soort van tafel die je omhoog kan klappen als je niet nodig hebt, en omlaag kan klappen en vast zetten als je wel nodig hebt...

Dat bed, tsjah...weet verder geen opties om er iets handigs mee te doen behalve om op te slapen hihihi

10. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    kleuren...ga voor creme kleuren met accenten van kleur..dat houdt het rustiger!

11. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sorry, was aan het typen en zag daarna pas de reacties, dus even onderstaand bericht aangepast.

Je zit voornamelijk met iets om te verschonen en om alles in op te bergen lijkt me.

Als de bedrand hoog genoeg zit, is het wellicht een idee om een commode op wieltjes te doen? Dus dat je deze kan uittrekken als je je kind gaat verschonen. Zou dan een niet te zware commode nemen.

Rest eronder kan je dan benutten voor ladekasten o.i.d. In de toekomst kan de commode eruit en kan je de ladekasten blijven hanteren én heeft je kind weer wat speelruimte onder het bed.

Moeilijk hoor! Ik gooi er ook maar wat in ;)

12. mariss

mariss Fanatiek lid

Dec 12, 2007
    1,587
    0
    0
    Voor jezelf een opstapje maken zodat je het bed wel kan gebruiken?
    Ik zou het bed ook een verzorgingsdeel en een ledikant van maken, idd met een neerlaatbaar hekje, zie je ook vaak op het kdv. Een vrolijk gordijntje voor de ruimte onder het bed, rommel lekker uit zicht en later een spannend speelplekje... En schilderen! Succes!

13. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    verschoonplek kan wel in de badkamer (zijn al ideeën voor omdat op daniel zn kamer zelfde probleem is)
    qua kastruimte zit er ruim voldoende gelukkig!

maar dan zit ik nog met het bed, hoe kan ik dat beetje leuk maken?

14. Susan27

Susan27 VIP lid

Jan 14, 2009
    8,419
    0
    0
    Kun je er niet een bedje van maken zoals ze ook op het kdv hebben.
    een soort box zeg maar met spijlen dan kan de voorkant ook na beneden.
    Als je googled op kinderdagverblijf bedje en dan op afbeeldingen zie je eenbeetje wat ik bedoel.

15. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    opstapje is misschien nog wel ideetje ja.

baby komt de eerste maanden sowiso nog in de wieg. Daarna of in het ledikantje of bedje op het bed maken

16. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    nog iemand ideeën?

17. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    okej, nu hebben we verf gekocht, donkerbruin en cremewit, maar nu zit ik te twijfelen welke muur ik bruin zal doen... muur boven/onder bed of de buitenmuur of allebei... Muur rechts als je binnenkomt is het mooiste denk om wit te doen?
    En de (blauwe) kast, witte deurtjes met donkerbruine rand eromheen?

en zat te denken zaterdag...Als ik nu een klamboe boven het bed hang zodat de spullen die erop komen te staan (badje, wagenbak, etc) iets meer uit zicht staan, is dat mooi? Evt op 4 hoeken aan de muur vast zodat het iets wijder valt? Als ik er een "bedstee" van maak door gordijn ervoor gaat het kamertje denk ik helemaal superklein lijken... Klamboe is toch meer "open" structuur. Wat denken jullie daarvan?

18. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
  19. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Vind dat wel een slim idee van die klamboe!

Zou wel proberen, wat iemand al voorstelde, om van het bed een helft bed te maken en een helft commode.. Hoe groot ben je want dat valt toch wel mee hoe hoog dat is ofniet?

20. lovekees

lovekees Bekend lid

Oct 8, 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    zou de muren wit houden en dan de kast wit met bruin rand

klamboe is idd wel leuk

zou dan het bedje kleiner maken en dan een opstapje

Share This Page