Babytextiel strijken..

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Yotsuba, 17 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    #1 Yotsuba, 17 mei 2011
    Laatst bewerkt: 17 mei 2011
    Dus.. wat ik nu weer lees in de folder van kraamzorg..
    babykleertjes en hydrofielluiers dienen gewassen, gestreken en netjes opgeborgen te zijn?!

Uhm pardon ?
    Ik heb alles gewassen en opgevouwen, voor nu zit t nog in curverboxen, als we verhuist zijn komt dit inderdaad netjes in de kast te hangen en te liggen.
    Maar serieus..

Wie strijkt de babykleertjes en hydrofielluiers?
    Alles komt hier vrijwel kreukvrij de droger uit, behalve de hydro's natuurlijk maar kom op.. moeten die echt gestreken zijn?

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ben he-le-maal geen strijker, maar alle babykleertjes en lakentjes heb ik toen wel gestreken. Dat was dan mijn nesteldrang, denk ik :)
    Het is absoluut niet nodig. Schoon is schoon, strijken is alleen maar voor het mooi. (of je moet echt serieus denken dat er nog bacterieën in zitten die je met hitte moet verdrijven)

Overigens kreeg ik juist de instructie om hydrofielen niet te strijken, omdat ze dan beter vocht zouden opnemen. Lekker in de droger of buiten in de zon/wind laten drogen, dat ze een beetje zacht zijn en dat lijkt me genoeg.

3. juf85

juf85 Niet meer actief

die luiers kun je beter niet strijken lees ik wel eens, dan nemen ze minder vocht op.
    Ik ga straks ook echt niet alle kleertjes strijken hoor... ik strijk mijn kleren ook niet.

4. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Haha nee precies, ik strijk mijn eigen kleding dus ook niet.
    Niet nodig ook overigens zoals het uit de droger komt.
    Heel soms even een zoom weer goed strijken of een blouse maar thats it.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb alles gewassen en gestreken,maar niet omdat dat vanuit de kraam moet. Gewoon omdat ik het zelf voor het begin zo'n mooi strak gezicht vind. ( zodra ze gedragen zijn worden ze ook niet meer gestreken hoor ;) )

6. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik strijk nooit!!! Ik heb er zo'n gruwelijke hekel aan. Dus ga het nu ook niet doen. Beter nog: weet niet eens waar strijkplank en strijkijzer is.
    Toevallig moet het linnenpak van manlief wel gestreken, maar dat doet mijn moeder. Kan ook niet strijken.
    Hier ligt ook alles gewoon zo gevouwen in de kast, zie je niks aan. Behalve dat ik héél veel tijd voor leuke dingen over hou!

7. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Lekker doen wat je wil doen! Ik zou alleen hydrofiel doeken sowieso niet strijken, ongestreken nemen ze meer vocht op!

8. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Die denken waarschijnlijk nog dat elke vrouw strijken als hobby heeft ;)

Ik ben zelf ook niet zo op strijken, heb heel veel kleren die kreukvrij drogen. Het enige verschil is dat een stapeltje gestreken kleren wat platter is dan een stapeltje gewoon opgevouwen kleren maar voorlopig krijg ik alles nog in de kast.

Meestal leg of hang ik gewoon de kleding weg en kijk dan wel voor ik iets aantrek of het gestreken moet worden of niet. Af en toe heb ik dan eens een bui dat ik alles strijk maar eigenlijk meer niet dan wel. Denk dat daar niet veel verandering in gaat komen met de babykleertjes straks.

9. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik was al bang dat ik een slechte huishoudster was :p maar t valt mee hahaha

10. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Mij is verteld dat strijken echt niet moet, en al helemaal niet de kleertjes.
    Ze zei wel dat ik eventueel de hydrofiele luiers wel kon strijken. Dat dat zachter zou zijn voor baby's huidje als je zo'n doek onder het hoofdje legt. Dus vraag me nu af wat wijsheid is.....;)

11. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    nee, sommige kleertjes streek ik toen ik de kleertjes had gewassen voordat m'n kindje geboren was. Nu strijk ik niks meer. Hydrofielluiers al helemaal niet want als je ze eenmaal strijkt nemen ze minder vocht op.

maar eh ff wat anders, ik doe de babykleertjes dus niet meer in de droger maar hang ze op.
    Ten eerste hoef ik ze dan niet eens te strijken en ten tweede krimpt het toch wel in de droger.

12. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb echt een gruwlijk hekel aan strijken en normaal gesproken doet manlief dat ook voor me maar mij verteld dat ik echt alles móest strijken, vooral de eerste kleertjes en hydro luiers waren belangrijk. Ik moest de luiers na het wassen en strijken ook verpakken in een schone plastic tas of zak en zo bewaren in de kast, misschien omdat ik thui ben bevallen? Maarja, bij de eerste ben ik zo gek geweest om alles te strijken maar bij de volgende doe ik dat ook echt niet meer hoor!

13. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik vond het leuk om alles te strijken in mijn verlof. Maar heb de hydrofiels niet gestreken, omdat ze dan minder opnemen.
    Nu strijk ik de kleding wel als het nieuw in de kast komt (gewassen natuurlijk)
    Dus maat 74 heb ik nu gewassen en gestreken in de kast liggen, als hij er straks in past kan ik het zo pakken.

Verder strijk ik wel bloesjes en sommige broeken. Ik neem ze dan mee als ik de overhemden van manlief strijk.

Denk dat ik voor de 2de echt niet alles ga strijken, hopelijk ben ik begin volgend jaar weer zwanger en dan is Mart ook nog klein. Zal wel geen uren tijd over hebben om te strijken..

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik strijk normaal nooit.
    Hang het altijd meteen op als de wasmachine klaar is, en heb nooit last van kreukels.

Maar de babywas strijk ik allemaal wel.
    Volgens mij is dit ook nodig om bacteriën te verwijderen.

15. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Probleem is dat wij daar geen plek voor hebben :) doordat we in een vrij oud appartement wonen gaat alles heel snel muf ruiken als we het binnen ophangen en op t balkon kan je bijna niets kwijt.
    Dus vandaar de droger ;)
    In het nieuwe huis zal ik wel weer gebruik maken van een droogrek bij lekker weer hoor maar in dit huis vind ik t niet fris.

16. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    eigen kleding strijk ik bijna niks ( alleen blouses van mijn vriend )
    vandaag wel alle babywas gestreken :):D:)

17. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Nou ik ben zelf kraamverzorgster en heb daar nog nooit van gehoord dat ze dat ergens in zetten,ik vind dat je dat lekker zelf moet/mag weten.
    Toevallig vind ik t heerlijk om babykleding te strijken omdat t nog zo klein is en dat ik er lekker mee kan tutten en ik vind voor mijzelf dat alles de eerste x gestreken in de kast moet liggen hangen.
    En dan zien we wel weer verder als ze eenmaal geboren is haha terwijl ik t haat om onze kleding te strijken,ik hang alles op rekjes en trek t netjes uit want t krimpt toch ondanks dat ik t koud was en ook kreukeld het iets ach jaa t zal de nesteldrang wel zijn hahaha

18. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Hier ga ik alles strijken

19. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Hier ook hoor, ik ga gewoon alles strijken:D:D:D
    Alles is dan mooi & netjes:D:D:D

20. yaika

yaika Actief lid

7 jul 2010
    215
    0
    0
    Ik heb zelf wel alles gestreken omdat ik gewoon een heel erge poetsmiep ben en alles netjes en recht moet zijn haha.

Vindt het wel vreemd dat ze vanuit de kraamzorg zeggen dat dit moet. Vraag me af wat ze willen doen als je het niet gestreken hebt.

Deel Deze Pagina