7-8 per maand, van 22.45-7.00 Ben geen vaste nacht, fulltimers hebben op onze afdeling gemiddeld zoveel nachten.
Ik werk in het ziekenhuis en ik werk er maar 2 per maand en werk 28 uur. Maar ik heb geluk, meeste doen een blok van 3-4 per maand
Ik werk in een vezorgingshuis als verzorgende-ig, dus niveau 3. Toevallig heb ik deze week 2 nachten gehad, omdat 1 van onze vaste nachtdiensten ook graag vakantie wil... Maar in principe mag ik ze niet meer werken. Schijnbaar moet er wettelijk gezien een nivo 4 in de nachtdienst zitten, maar daar zijn ze bij ons pas een jaar geleden achter gekomen... Wij hebben nu 2 vaste nachtdiensten, zij lossen samen bijna de hele maand op. Er blijven ongeveer 7 diensten openstaan, die dus opgelost worden door een stuk of 6 nivo 4 collega's. Dus 1 à 2 per maand, is bij ons normaal. Onze nachtdienst is van 22.15 tot 7.15. En zodra er weer een vacature uit mag bij ons gaan we op zoek naar nog een vaste nachtdienst.
Ik werk in de thuiszorg als verpleegkundige en wij hebben geen nachtdiensten. Wel bereikbaarheidsdiensten dus ik kan gebeld worden uit bed s'nachts. Zelf vind ik nachtdiensten verschrikkelijk en ben bij dat ik ze niet hoef te draaien. Ik weet dat het er bij hoort maar het gaat bij mij echt niet door een slaapstoornis. Nachtdiensten draaien is het enige wat ik niet leuk vind in de zorg. Verder is het top werk en moet je er zeker voor gaan!
Hier 4 per maand, elke week 1. Maar je hebt een late dienst, dan slapen en dan een vroege opstart. Je werkt dan van 14.30 tot volgende dag 10.30. Het zijn dus slaapdiensten, met hopelijk voldoende slaap. Je hebt er dan 16 werkuren opzitten. In de jeugdpsychiatrie.
Hier vaak 4 tot 6 nachten per maand op 14 diensten werken. Je kan natuurlijk ook kijken om te solliciteren op afdelingen waar ze sowieso geen nachtdienst doen, zoals dagopname of recovery.
Als jij het idee hebt, dat verpleegkundige zijn écht het beroep is dat bij jou past, dan moet je het dus zeker niet gaan laten om de nachtdiensten! Dat zou enorm zonde zijn voor jouw eigen geluk! want plezier in je werk is het allerbelangrijkst. Ik draai nu 1,5 geen nachten meer en ben daar erg blij om. Ik was chagerijnig vóór de nachtdienst omdat ik er geen zin in had. De rit nachten kon ik eigenlijk altijd prima draaien het viel elke keer best mee, nu zijn onze nachten behoorlijk druk, dus tijd om te rusten had je niet. Maar overdag slapen is niet aan mij besteed, elk uur wel een keer wakker. En voornamelijk na mijn rit had ik er last van. Maar goed er zijn ook baantjes/ regelingen te treffen waarbij je ze dus niet draait