Hoi Allemaal, Gewoon uit nieuwsgierigheid... Hoeveel namen geven jullie? En is in het rijtje doopnamen dan ook al de roepnaam opgenomen of komt er nog een aparte roepnaam? Zelf ben ik namelijk erg aan het twijfelen... 3 of 4 namen...... Eigenlijk vind ik 4 stiekem een kleine beetje "veel", aan de andere kant heb ik dan wel echt de namen die ik graag zou willen geven. In dit rijtje van 4 namen zit dan ook al wel de roepnaam.... Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden...
Doe wat je zelf leuk vind zou ik zeggen Denk dat wij er twee of drie doen (vernoemen). Voorbeeldje: Ariane Josephine (roepnaam Fiene) (mijn moeder, zijn moeder) Pieter Jonne Sebastiaan (zijn vader, roepnaam, mijn vader) Ik zou er nog wel graag een naam met een mooie betekenis achter willen, maar mijn man vind 3 namen al teveel..
Als je echt graag die vier namen wil, zou ik 't gewoon doen hoor! Wij geven zelf 3 namen, inclusief roepnaam. Roepnaam - zijn vader - mijn vader (bij ons zoontje) Roepnaam - mijn moeder - zijn moeder (bij ons aankomende dochtertje) Zijn de doopnamen bij jullie ook vernoemingen? Of gewoon namen die jullie mooi vinden? Anders is het misschien handig om toch ook wat namen voor een eventueel tweede kindje te "bewaren" .
Wij hebben 2 namen gegeven omdat we dat zelf mooi vinden, de kinderen zijn niet gedoopt Roos Mariel Suze Leanna
hier bij de eerst 3 namen, Sem Francis Julian.. eerste is zijn roepnaam en tweede en derde vernoemd naar oma's beide kanten. Nu komt er een klein meisje, maar omdat vriend en ik uitelkaar zijn, willen we niet vernoemen. Dus ze krijgt haar roepnaam en dan 2 andere mooie namen erachter. Wilde eerst 2 namen, maar omdat sem ook 3 heeft, is het eerlijker om haar ook 3 te geven. haha
Wij hebben er 2 gegeven. 3 zou ik ook nog overwegen, maar 4 vind ik wel wat veel.. Je gebruikt die namen amper, en dan bewaar ik ze liever voor een evt volgende kindje.. Mijn zusje heeft ook 3 namen, ik zelf 1. En ik heb toch een stuk minder gedoe als ik ergens mijn volledige naam moet invullen. Ook als de naam de roepnaam iets anders is dan de echte naam.. We hebben nu de naam van mijn schoonvader als 2e naam (vonden we niet mooi als roepnaam), en de roepnaam is de afkorting van de 1e naam. Ik wilde wel perse die 1e letter van de roepnaam en de 1e letter van de officiele naam hetzelfde. Mijn schoonzusje heeft dat niet, en die heeft daar al wat problemen mee gehad (op schiphol, school, etc)
He, Wij hebben de jongens drie namen gegeven. Davy Danio Lucas en Ian Sam (je zegt Sem) Ramiro. Hun roepnamen zitten hier ook al bij. Wij vonden drie gewoon mooi en het loopt ook lekker wanneer je de namen noemt. Maar jullie moeten absoluut doen wat jullie plezierig vinden. Succes meid.
beide dochters 3 namen, ik vind dat heel persoonlijk en zou dus zeggen doen wat voor jouw volledig voelt qua namen het is voor altijd
Wij gaan ons meisje twee namen geven. Gewoon omdat ik dat leuk vind staan. Drie vind ik ook mooi, mits de achternaam er naar is (bij ons dus niet, wij hebben zo'n simpele oerhollandse achternaam en dan vind ik zo'n lange rij initialen een beetje raar staan) maar vier vind ik echt teveel. Tenzij je van adel bent ofzo...
Hier 3 namen: roepnaam + 2 namen van mijn schoonvader. Die 2 namen zijn "familienamen", ze komen generaties lang voor. Wij hebben bewust de roepnaam ervoor gezet. Ik heb zelf 2 doopnamen (A.C.) en een andere roepnaam (M.), dat is niet zo handig. Geeft ook wel eens verwarring bij anderen.
Onze dochter heeft 2 namen, eigenlijk gewoon omdat ik dat leuk vind en ik 2 voorletters mooier vind staan dan 1. Ik heb er zelf maar 1 en dat staat altijd zo saai vind ik dus, mijn man heeft er 2 en dat staat veel leuker.
onze oudste heeft er 2, de jongste 3 Alle initialen samen vormen bij allebei de roepnaam (wat overigens ook de eerste naam is)
Dochter heeft er 3, de baby straks ook. Ik vind dat mooi staan. 1ste naam is de roepaam, de andere 2 zijn de namen van de opa`s en oma`s . Bij dochter zelfs onze oma`s.
Jayro Joel Bastiaantje Eerste naam is roepnaam, 2e naam is een vernoeming naar biologische vader van vriend, 3e naam is de naam van mijn overleden oma. Volgende wordt weer 3 namen, bevalt me prima.... Initialen let ik ook wel beetje op, dat er geen gekke dingen komen te staan. Zelf heb ik 2 namen en dat bevalt mij ook wel, was wel blij met mijn 2e naam altijd. Mijn vriend heeft officieel 3 voornamen maar de 3e is eigenlijk de achternaam van zn biologische moeder. In brazilie is een dubbele achternaam ook heel normaal. Met als 3 voornamen trouwens en dat is ook wel een reden dat we er 3 geven.
Gewoon eentje: lekker simpel. Manlief heeft N. P. (P. is de roepnaam) en dan zie je toch vaak dat men in brieven hem dan bijv. aanspreekt met de N. naam. In het paspoort staat ook alleen de N. naam voluit. En dat vind ik erg jammer, aangezien hij P. heet.
Onze dochter heet Fae Leonora - roepnaam Fae , Leonora is een vernoeming. Het 2e kindje zal in diezelfde trant gaan. Hoewel ik daar graag nog een vernoeming had gehad, dmv de initialen,maar dat gaat helaas niet lukken omdat onze roepnaam met de 'verkeerde' letter begint.. en we met de juiste letter geen mooie naam konden vinden (tenminste niet waar we het beiden overeens waren )