Hoeveel namen geven jullie?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Mika013, 9 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    3 officiele voornamen
    en een roepnaam die is afgeleid van 1 van de voornamen

overigens geen doopnamen, maar wel vernoemingen naar beide moeders

2. Mika013

Mika013 Lid

10 dec 2009
    93
    0
    0
    Wow wat een boel reacties! Dank jullie wel!

Het hele namen bedenken vind ik eigenlijk gigantisch moeilijk, maar dat zal voor jullie allemaal niet anders zijn.. Ik praat er wel over met een vriendin, maar dan nog.. (word bam-mam dus zonder partner)...

Zelf vind ik de naam Isabella heel erg mooi,eigenlijk heb ik die naam al jaren in gedachten, alleen mensen in mijn omgeving zeggen bijna allemaal "dat past niet bij jou"...... Dat is eigenlijk best wel frustrerend... En dan heb je nog de naam Lucy, naar een tante van me waar ik eigenlijk altijd wel een bijzondere band mee heb gehad en die helaas 2 jaar geleden is overleden...

Mijn idee was om Isabella Henrike (naar mijn ouders) Sophie en dan bv roepnaam Lucy..... Maar dan zijn het 3 officiele doopnamen (wordt niet echt gedoopt maar zo noemen ze dat toch?) en dan een aparte roepnaam..
    Zo heb ik dat zelf ook van mijn ouders gekregen...
    3 officiele namen en een andere roepnaam...

Of dus eventueel Isabella Henrike Lucy Sophie als allemaal officiele namen en daar een roepnaam uit kiezen.. Dan kan ik ook nog even door twijfelen over Isabella of Lucy... hahha.....

Moeilijk hoor en ook lastig om er met andere over te bomen omdat ik eigenlijk liever niet wil dat iedereen nu ook de naam van de kleine al te weten komt...

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Emma is niet gedoopt maar ze heeft wel drie namen: Emma Roos Merel

4. miffy11

miffy11 Niet meer actief

2, 1 roepnaam, 1 extra

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben elk van onze kinderen, 4 namen gegeven, waarvan bij alle drie de eerste hun roepnaam is.

6. misa

misa Niet meer actief

Wij gaan 2 namen geven.
    1 roepnaam en 1 tweede naam.

Gewoon omdat we het leuker vinden staan!

7. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Mijn dochters hebben allebei 2 namen: een NL en een Afrikaanse. De familie in Afrika spreekt ze ook echt met hun Afrikaanse namen aan.

8. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn heeft maar 1 naam...alleen Finn

9. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Twee, waarvan de eerste de roepnaam.

10. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Hier ook 2 namen, eerste roepnaam...2e naam vernoeming en gaan we bij de 2e ook doen

Ik vind dat altijd zo vreemd, 3 of 4 namen bijv. klaas jan piet kees, maar we noemen hem henk.....ofziets? haha vreemd vind ik dat...

11. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ergens toch ook een luxe dat je alleen mag beslissen. gelukkig kwam ik er bij mijn meiden ook wel uit en dat iemand het niet vind passen tja dat is een mening net zoals jouw mening is dat je het een mooie naam vind toch? veel plezier met het kiezen van de namen.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

2 namen waarbij de eerste naam de roepnaam is. Tweede naam is een vernoeming naar de oma van mijn man.

Ja dat vind ik ook altijd erg vreemd om te lezen, hihi.

13. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Hier ook 2 namen..

De eerste Hayley en tevens ook roepnaam hebben we van vrienden uit Amerika...we vonden het gewoon een hele mooie naam.
    Omdat we als ouders ontzettend dankbaar waren dat we zwanger mochten worden en we allebei in God geloven, hebben we haar ook een bijbelse naam gegeven als tweede naam..
    Rachelle.
    We vonden het wel mooi bij elkaar passen ook :D Hayley Rachelle, en matched ook heel goed bij onze achternaam.

14. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier gewoon 1 naam.

15. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ons kindje krijgt 2 namen, waarvan de eerste naam haar roepnaam is.

16. christa24

christa24 Actief lid

13 jul 2010
    167
    0
    0
    Ik ben peuterleidster
    In Den Haag
    Mijn vriend heet Aad eigenlijk voluit adrianus johannes.
    echt ouderwets:)
    Dus wou de roepnaam niet hetzelfde als zijn vader dus dat is Andy geworden maar omdat het tocheen beetje traditie is wil ik het er wel in houden daarna komt wel adrianus johannes.
    Hij heeft er dus drie.

Onze dochter heet Joëlla en omdat Andy zijn andere namen naar papa vernoemt zijn vond ik het sneu voor haar dus heet zij Joëlla, Christel.
    Zo heet ik eigenlijk.

17. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Ons kindje krijgt 2 namen, eerste wordt roepnaam en hebben we zelf bedacht, tweede wordt extra en is vernoeming, met een naam die al heel ver teruggaat in de familie van mijn man.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Roepnamen die afwijken van de gegeven namen vind ik altijd zo'n raar principe. Ik ben wel eens op een bruiloft geweest waar zowel de bruid als de bruidegom met een naam werden aangesproken die ik nog nooit had gehoord!! Bizar.
    Ik kende haar als Janny (djeenie). Ze blijft Jeannette Maria Petronella te heten.. En hij? Nog erger. Bert wordt hij genoemd maar zijn echte naam is Jantje!!! De goeie man is 2 meter 10!

Mijn kinderen hebben 3 namen. Een hele eigen naam en daarna vernoemingen naar de grootouders:
    Kick Lodewijk Corné (2e naam schoonvader, verbastering van 2e naam vader: Cornelis). 1e namen waren geen optie: Hendrikus en Joannes... konden we niets aardigs van maken.
    Pom Theresia Elisabeth (1e naam moeder, 1e naam schoonmoeder)

19. FGaard

FGaard Lid

1 apr 2010
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij geven drie namen.
    Bij de eerste was het een heel gepuzzel met namen en kwamen we uiteindelijk uit op de naam Samara als roepnaam, en de namen Aimee en Shayana erbij, want die vonden we geoon zo mooi dat we die niet uit het lijstje wilden schrappen. Maar Aimee paste alleen mooi als we het vooraan deden, dus hebben we de volgorde Aimee Samara Shayana gedaan, met Samara als roepnaam.
    Bij de tweede wilden we dat doorzetten. Eerste naam en soort 'prinsessennaam', gewoon een hele mooie naam met een mooie betekenis. De tweede naam de roepnaam, en dan nog een derde naam, en dan werd dus Faye Rosalia Sherana.
    De derde krijgt het zelfde idee. Weer een aparte 1e naam, de tweede naam de roepnaam, en de derde naam gaat ook weer beginnen met een S, zoals bij de andere 2.

20. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    wij hebben gewoon 1 naam.

Deel Deze Pagina