Hoeveel namen geven jullie?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Mika013, 9 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben 2 namen. Een roepnaam (Julia) en een mooie naam met een mooie betekenis (Hosannah). Ik vind dat ook precies mooi, twee namen. Wij hebben zelf ook allebei twee namen, en dan ook gewoon de eerste naam als roepnaam.

Ik vind dat je Johanna nog wel kunt verbasteren naar Hanneke ofzo, maar ik vind het wel heel apart als iemand inderdaad johannes markus cornelis heet en dan vervolgens z'n leven lang gewoon Piet wordt genoemd ofzo! Noem hem dan Piet ;)

2. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    mijn mannetje heeft 1 naam, ik heb 2 namen, ons (toekomstige) kindje krijgt 2 namen! een eventueel 2e kindje krijgt ook 2 namen...

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier 2 namen, eerste naam de roepnaam en de tweede naam vernoemd naar mijn moeder.

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    3 namen: zijn eigen naam (waarvan de roepnaam een afkorting is), dan mijn mans vader vernoemd en als laatste mijn vader vernoemd.

5. emje

emje Niet meer actief

wij willen er graag 3 geven.

de roepnaam + 2 vernoemingen. achternaam is de jong dus dat pas wel

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Wij hebben 2 namen gegeven. De eerste is zijn roepnaam. De tweede naam is de naam van de vader van mijn man. Als ik nog contact had gehad met mijn vader dan zou hij drie namen hebben gehad.
    De naam die we hadden voor een meisje waren ook 3 namen: roepnaam plus vernoeming naar beide oma's.

7. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

ja hier ook en het is ook nog een korte ook

spinnekop

8. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Tja het is heel persoonlijk maar wij hebben gekozen voor 1 naam. We zijn niet gelovig en ik wilde niet vernoemen, dus waarom dan een hele riedel aan namen. Vindt haar naam al zo mooi dat er geen naam meer achter hoeft. Maar goed, haar naam kan je ook opdelen in 2 aparte namen.

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Gewoon eentje

10. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Gewoon doen waar je je goed bij voelt, als dat vier namen zijn, doen!

Hier zal het roepnaam-afleiding van naam opa-afleiding naam andere opa. (jongen)
    of roepnaam- afleiding naam van oma-afleiding naam andere oma (meisje)

Deel Deze Pagina