Wij hebben 2 namen. Een roepnaam (Julia) en een mooie naam met een mooie betekenis (Hosannah). Ik vind dat ook precies mooi, twee namen. Wij hebben zelf ook allebei twee namen, en dan ook gewoon de eerste naam als roepnaam. Ik vind dat je Johanna nog wel kunt verbasteren naar Hanneke ofzo, maar ik vind het wel heel apart als iemand inderdaad johannes markus cornelis heet en dan vervolgens z'n leven lang gewoon Piet wordt genoemd ofzo! Noem hem dan Piet
mijn mannetje heeft 1 naam, ik heb 2 namen, ons (toekomstige) kindje krijgt 2 namen! een eventueel 2e kindje krijgt ook 2 namen...
3 namen: zijn eigen naam (waarvan de roepnaam een afkorting is), dan mijn mans vader vernoemd en als laatste mijn vader vernoemd.
Wij hebben 2 namen gegeven. De eerste is zijn roepnaam. De tweede naam is de naam van de vader van mijn man. Als ik nog contact had gehad met mijn vader dan zou hij drie namen hebben gehad. De naam die we hadden voor een meisje waren ook 3 namen: roepnaam plus vernoeming naar beide oma's.
Tja het is heel persoonlijk maar wij hebben gekozen voor 1 naam. We zijn niet gelovig en ik wilde niet vernoemen, dus waarom dan een hele riedel aan namen. Vindt haar naam al zo mooi dat er geen naam meer achter hoeft. Maar goed, haar naam kan je ook opdelen in 2 aparte namen.
Gewoon doen waar je je goed bij voelt, als dat vier namen zijn, doen! Hier zal het roepnaam-afleiding van naam opa-afleiding naam andere opa. (jongen) of roepnaam- afleiding naam van oma-afleiding naam andere oma (meisje)