Lianna heeft 3 doopnamen, waarvan de eerste ook haar roepnaam is. Bij m'n man is dat ook zo. Ikzelf heb 4 doopnamen en m'n roepnaam.
Hier 4 namen. Mijn man en ik hadden allebei een favourite roepnaam,we konden niet kiezen, dus daar een - tussen gezet. De opa's van vaders kant zijn naam nr 3 en 4.
Wij hebben gekozen voor 2 namen omdat mijn vriend graag ons kleintje wil vernoemen naar zijn opa... Als het een jongen had geweest dan had hij Keano Auke Leendert geheten... Maar voor een meisje word de 2e naam Aukje en krijgt het geen 3e naam... De eerste naam blijft nog ff geheim...
3 namen! Wij vernoemen wel. Onze zoon is vernoemd naar onze vaders in zijn 2e en 3e naam. De 1e naam is gewoon een naam die wij mooi vinden. Onze 2e is onderweg, hij/zij wordt ook vernoemd. Bij een meisje krijgen de oma;s de vernoeming, bij een jongen dan vernoemen we mijn overleden neefje en de opa van mijn man. Wij vernoemen wel letterlijk, dus geen combinamen of verbastering ervan. (en nee, dat zijn geen namen die ik normaal zou uitkiezen haha)
hier ook 2 namen Romano Ricco is vernoemd naar mijn oudste broer, vind het ook een hele mooie gedachte, zo is hij nog altijd bij ons
mijn vriend vind 2 genoeg en ik weer 3 haha .. Vind altijd dat de 3e naam alles zo mooi afsluit Zoals Noa Nadine Gwen ...lekkere krachtige naam op het eind
Wij gaan ook voor twee namen, als het bij ons ook mag lukken... Mijn vriend heeft 3 namen, 'ouderwetse' (ik wil hiermee niemand beledigen, maar weet t even niet anders te omschrijven) vernoemingen, en daar is hij niet echt blij mee. Ik heb zelf maar 1 naam. Op zich genoeg, maar ik had er wel graag een naam bij gehad. Een moderne versie van mijn oma's naam bijvoorbeeld. Wij weten nu al van elkaar dat we beide voor 2 namen willen gaan.
Hier worden het 2 of 3 namen. Mijn man is voor vernoeming naar opa en/of peter en meter, in zijn familie is dat traditie. Mijn ouders hebben indertijd met dergelijke traditie gebroken en hebben me drie namen gegeven die zij zelf mooi vonden. Ik weet het nog niet zo, ook eerst maar eens bezien of we een peter en meter nodig hebben, welke namen we leuk vinden. En hoe dat zo combineert. Soms klinkt het bij twee namen gewoon af. 3 namen is in elk geval de max, twee namen het minimale.
Als we ooit een kindje krijgen,hopelijk 2 of 3 namen en ik heb liever 2 dan 3 Mijn vriend heeft 4 namen,leuke maar ik heet E Franciscus Adriana :S Dan vind ik mn voornaam en Adriana wel leuk maar dan Franciscus,bah! (Franciscus is naar mijn vader,ik had er persoonlijk FRancisca van gemaakt voor een meid)
Wij hebben voor 2 namen gekozen. Zo krijg je een uniekere combi als je de afkortingen bij de achternaam ziet. Anders heb je meer kans dat iemand dezelfde initialen heeft. Onze zoon heet Pepijn Samuel en de achternaam begint met een B. Grappige intialen P.S. Voor een meisje hadden we Renate Carlijn. Eigenlijk vind ik Karlijn mooier, maar dan kreeg je afkorting R.K. (Rooms Katholiek) endat vond ik echt niet mooi. Succes!
3 namen, vanwege het vernoemen, en ook gewoon omdat we dat leuk vonden. Alyna Inez Gina.(Inez naar Ingrid, mijn moeder en Gina naar Gino, mijn vader) De volgende gaan we dan wss naar mijn vriends ouders vernoemen.(ook weer met een modernere 'twist' )
Mijn dochter heeft 2 namen, dat vinden we gewoon mooi, we wilde eerst vernoemen maar de namen van onze oudera vonden we niet mooi en toen hebben we gezegd dat Amanthis geheel eigen namen krijgt, ze heet voluit Amanthis Marylsa en bij een evt tweede worden het ook 2 namen.