2 omdat we het mooier vinden en het maakt het extra bijzonder... er zullen zat kindjes zijn die dezelfde naam hebben maar niet met een zelfde 2de naam (tenminste niet onze combi's) Verder is het ook handig aangezien mn man en zoon beide dezelfde beginletter hebben... de voorletter van de 2de naam is anders
Ons mannetje heeft 4 namen. Hij heet; Ted Ron Jan Leendert. Ted > opa Ron > papa Jan Leendert >opa Wilde mijn vaders tweede naam erbij anders leek het meer op aap/noot/mies Ik vind vernoemen een mooi gebaar, naar mensen van wie ik hou. Ik ben zelf ook vernoemd en vind dat nog steeds heel bijzonder. Wat ik ook belangrijk vind, is dat wij een hele gangbare achternaam hebben en volgens mij zijn er al een miljoen T. de B. Zelf zou ik er nooit voor kiezen om mijn kind 2 modenamen te geven, daar zie ik het nut niet van. Heb dan het idee dat mensen geen keuze kunnen maken (sorry ) Maar ja, ik las al dat een heleboel mensen ook niet voor meer als 2 namen kiezen en dan niet vernoemen, en dan voel ik me persoonlijk ook niet aangevallen.
Mijn dochter krijgt 3 namen. Een naam die ik samen met mijn vriend heb gekozen. De naam van zijn oma maar dan afgekort. Zijn oma woonde in Polen en 2 weken nadat wij haar bezocht hadden (als laatste van de gading familie in NL), overleed zij plotseling. Best bijzonder dus. De naam van mijn oma. Mijn oma is in april dit jaar overleden toen ik net zwanger was van mijn dochter. Ik vond de naam altijd al mooi en wilde mijn kindje zo vernoemen als het een meisje zou zijn. Het is ook nog eens de 2e naam van mijn moeder. Voluit wordt het dan Yelena Roza Katharina Ik vind de combi ook wel symbolisch. De 1e naam die ik en mijn vriend uit liefde voor haar hebben gedacht. We vinden dat samen een mooie naam, het symboliseert onze eenheid zeg maar. De 2e en 3e naam geven haar roots weer; want mijn vriend is half Pools en mijn oma kwam uit Duitsland.
Hier worden het er drie 1e: kiezen we zelf 2e: bij zoon is dat naam van vader van vriend bij dochter naam van mijn mama 3e: bij zoon naam van mijn papa bij dochter naam van moeder van vriend Alleen hadden we nu de discussie wat we gaan doen als we ooit een tweede zoon of tweede dochter krijgen.... Daar zijn we nog niet over uit.
Ons zoontje heeft 3 namen en de baby krijgt ook meerdere namen, 3 bij een jongen en bij een meisje 4. Roepnaam zelf verzonnen en de rest vernoemingen omdat wij dat een mooie gedachte vinden.