Bugaboo zonde van je geld??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ALeV84, 17 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Jeeeyyy ik krijg een Bugaboo van mijn man, ben er heel blij mee. Maar mijn omgeving reageert zo raar (vooral moeder en zus). Ze vinden het belachelijk, want dat ding kost 900 euro. Ok, we hebben momenteel weinig geld en schulden (niet veel hoor) maar dat komt omdat ik zwanger ben en niet kan werken. Na de bevalling ga ik gewoon gelijk op zoek naar werk (eerst herstellen natuurlijk) en dan komt het allemaal goed. Dit wordt mijn laatste kindje en ik ben bang dat ik er ooit spijt van krijg dat ik geen bugaboo heb genomen en dat het me altijd bij blijft.

Ik vroeg me af of jullie dat ook zonde vinden en genoegen kunnen nemen met een goedkopere kinderwagen. En bestaan er nog wel leuke kinderwagens voor weinig geld, want de wagens die ik tot nu toe heb gezien waren spuug spuug lelijk.

2. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Hoi hoi,

Dit is absoluut geen aanval hoor, maar als je het niet echt ruim hebt, waarom kijk je dan niet op marktplaats. Ik ben daar de laatste dagen veel aan 't struinen geweest, en ik moet zeggen, er staat behoorlijk wat op voor redelijke prijzen.

Weet je, 900,00 is veel geld, zeker als je al schulden hebt, en hoe lang ga je er plezier van hebben?

Nogmaals, absoluut geen aanval, het is je eigen keuze, maar ik zou er nog eens goed over nadenken.

Veel wijsheid toegewenst :)

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik weet alleen dat wij geen schulden hebben en goed kunnen rondkomen maar dat er bij ons echt geen kinderwagen van 900 euro komt. Wij hebben voor de eerste er een van mp en de duowagen die we volgend jaar nodig hebben komt daar straks ook vandaan.
    Persoonlijk vind ik het erg veel geld en zou ik het er niet voor over hebben. Je hebt zoveel kosten met zo'n kleintje dat ik het geld liever ergens anders aan uit zou geven. Daarnaast ben ik van mening dat je geld wat je niet hebt ook niet moet uitgeven (aankoop woning/ hypotheek uitgezonderd). Dat klinkt heel bot, maar ik denk dat wanneer je dat wel doet je alleen maar dieper in de schulden komt en de weg terug alleen maar zwaarder wordt.

4. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Tja als jullie het geld kunnen missen dan moet je het doen, maar dan wel zorgen dat je niet inde schulden komt voor een kinderwagen.

Dat het je altijd bij zal blijven dat je geen (nieuwe) Bugaboo hebt gehad, lijkt me eerlijk gezegd enigzins overdreven. Ik heb zo het idee dat je daar wel overheen komt.
    Ik zou zelf dus ook gewoon voor een goedkopere kinderwagen gaan.

5. KatrienDuck

KatrienDuck Actief lid

26 feb 2011
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    Poeh... ik zou eerst mijn schulden aflossen, juist als het er maar zo weinig zijn! Weet jij hoe het loopt na je zwangerschap, ook met de economie van nu.

Je kunt ook een goedkopere en hippe kinderwagen kopen, of kijk inderdaad eens op marktplaats.
    Maar ik zou nooit een wagen kopen omdat ik hem zo mooi vind en er anders spijt van krijg dat ik die nooit gehad heb..

Wij hebben een Joolz, die had veel meer voordelen dan alleen het uiterlijk, maar daar hebben we lang en heel goed over nagedacht hoor, we vonden het een enorme uitgave, terwijl we geen schulden e.d. hebben.

6. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    We gaan het betalen van het geld dat we apart hebben gelegd voor de schulden, heeeel onverstandig ik weet het, maar die schulden hoeven pas later te worden betaald. We kunnen er opnieuw voor sparen. Maar ik ben dus echt wel zo'n iemand die dan er altijd spijt van zal hebben ;)

7. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je schulden hebt: NIET DOEN!

geld wat je niet hebt kan je niet uitgeven, zo simpel is het volgens mij

Straks moet je weer extra luiers en misschien wel flesveding kopen, is ook duur!! hoezo spijt?! Het is maar en kinderwagen hoor, laat je image er niet vanaf hangen.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het echt niet doen. Ik vind dat als je schulden hebt, je je die luxe niet kan permitteren en waar gaat het nou over, een kinderwagen, er zijn nog genoeg andere leuke wagens en anders is het via marktplaats een stuk goedkoper te krijgen. Maar 900 euro voor een kinderwagen betalen terwijl je schulden hebt, dat zou ik dus echt niet doen.

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Waarom zou je er spijt van krijgen als je geen Bugaboo hebt gekocht??

Lijkt me dat je er meer spijt van hoort te krijgen als je wel een Bugaboo koopt van geld wat je eigenlijk zsm aan de schuldeiser hoort te betalen.

Ik vind de tip van de anderen best wel slim: check MP eens.
    Ik zelf heb de Stokke (nieuw gekocht), ook niet goedkoop maar geen haar op mn hoofd die er ook maar aan gedacht zou hebben om hem te kopen als ik schulden zou hebben.

10. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Zoooo deze reacties had ik niet verwacht, ik had gedacht dat iedereen zou zeggen; gewoon doen :D

Ik zal idd eens kijken op mp ..

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb een bugaboo en het is echt een van mijn beste aankopen, echt een super fijne wagen.
    Maar....wij kunnen hem betalen.
    En zo te horen jullie niet.....ben je nou helemaal gek geworden dat je dan zo'n dure wagen gaat kopen!!!!!!
    Koop er dan een 2dehands via marktplaats ofzo.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Niet doen, eerst je schulden afbetalen, daar heeft je kindje ook veel meer aan dan aan een dure wagen. Inderdaad marktplaats zou je kunnen proberen.

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Pff nou, inderdaad zeg! Eerst je schulden afbetalen lijkt me een stuk slimmer. Een baby maakt 't echt niks uit in welke wagen hij/zij moet liggen!

14. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Poeh, ik zou eerder spijt krijgen als ik de bugaboo wel zou kopen terwijl we het eigenlijk niet kunnen betalen... Waarom zo'n dure kinderwagen als je schulden hebt? Ik zou daar persoonlijk heeeeel onrustig van worden... Wij hebben ook een tijdje schulden gehad bij mijn schoonouders van de verbouwing van ons huis en ik zou het echt niet in mijn hoofd halen om dan zo'n (onnodig) duur luxeproduct aan te schaffen... ik wilde het toch echt volledig afbetaald hebben voordat we voor kinderen zouden gaan en ik ben heel blij dat we dat gedaan hebben!

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Wedden dat je spijt krijgt als je hem wel koopt en straks alleen nog droog brood kunt eten?

Ik heb een bugaboo gehad, super wagen, heb hem uiteindelijk weer verkocht op marktplaats voor 300 euro. Kijk daar eens, scheelt je zo 600 euro.

Vind het eerlijk gezegd nogal een raar verhaal. Kijk, als je het geld ervoor hebt, gewoon doen. Anders, super onverantwoordelijk!

16. mamavanR

mamavanR Actief lid

6 sep 2011
    277
    13
    18
    wij hebben een 2dehands bugaboo gekocht via mp..
    terwijl we een nieuwe ook kunnen betalen, maar 900euro gewoon echt teveel vind..daar kan je gewoon de hele baby-uitzet van kopen en dan heb je waarschijnlijk nog geld over..
    zeker als je schulden hebt zeker niet doen!

17. Porsche

Porsche Niet meer actief

ja waarom zoek je niet op MP een bugaboo :D ...

ik wilde eerst heel graag de quinny speedi papillone :D nu heb ik die ook met 2 kids gebruikt en ik vind het heel erg mooi ..
    ik heb net zo lang gezocht en gemaild totdat ik de goedkoopste had .. kost even tijd maar dan heb je wat

stel je vind op MP een bugaboo die 500 euro kost scheelt het 400 eurie en kun je daar je schuld mee betalen .... ( een deel dan )

18. Porsche

Porsche Niet meer actief

en ja ik zou het ook doen, maar dat is meer het idee dat ik weet hoeveel we kunnen sparen

19. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij hebben voor de eerste een merkloze combi kinderwagen gekregen van mijn ouders voor 170 euro. we mochten een duurdere uitzoeken, maar ik vond het compleet belachelijk. kon het restant van het bedrag veel beter gebruiken voor de rest van de uitzet. wij hebben voor 600 euro een kinderwagen en kinderkamer kunnen kopen. nooit spijt van gehad.

tuurlijk, ik heb ook schitterende wagens gezien, maar we hebben daar het geld niet voor (over). met schulden vind ik het al helemaal niet kunnen. ik ga liever dagjes weg voor dat geld.

20. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik zou het niet doen!
    Als je zo makkelijk denkt over schulden,ook al is het niet veel,dan kom je er echt nooit van af!

Toen wij wisten dat er onverwacht een baby bij kwam dit jaar en per direct moesten gaan verbouwen hebben we ons geld vooral daarin gestoken.
    Onze 4de zoon ligt nu in een kinderwagen van 9 jaar oud,voor 50 euro gekocht en ik moet zeggen:ik heb nog nooit zo'n fijne wagen gehad!Het is ook mooi een donkerblauwe en ik ben er superblij mee!
    En ik heb hem zelf gekocht van geld wat we konden missen en dat geeft een goed gevoel.

Deel Deze Pagina