Hoeveel New Born luiers nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door zwangerevrouw, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seth

Seth Niet meer actief

Zou niet te veel halen... luiers zijn altijd zo bijgehaald, hoe je niet stad en land voor af...

het ligt trouwens echt aan de bouw van je baby..... niet alleen het gewicht... maar soms passen ze gewoon niet "lekker"....

2. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik denk dat wij 4 pakken (pampers) new born luiers maatje 1 hebben opgemaakt. M'n dochter was wel 8 pond bij de geboorte en ze gaat tot een kg of 5...

3. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    mijn meisje heeft de eerste weken prematuur luiers gehad van het kruidvat. daarna tot wel haar derde maand nummer 1 new born gehad. dus veel pakken. maatje twee maar heel kort.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Ik gebruikte één pak per week, zo ongeveer. Kindjes waren 7,5 pond bij geboorte, dus best flink. Volgens mij heb ik 4 of 5 pakken van maatje 1 gebruikt, en ben daarna overgestapt naar maatje 2.

5. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    klop ik ook

1 pak per week en heb die 5 weken gebruikt
    gr

6. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Klopt!
    Mijn dochter woog 3710 bij geboorte en ze heeft heel lang new born / maat 1 aan gehad.
    Sterker nog, tot ze 6 maanden was. Nu is ze al 7 maanden en ze kan er nog wel in, maar zijn toch over op maat 2. Ze weegt nu 7100 gram. Ligt dus echt niet aan het gewicht, want dan zou ze geloof ik een 3 of 4 mogen?
    Ze is gewoon een lange slanke met een heel smal kontje. Maat 3 is echt te groot, lekt door bij de beentjes en past nog niet mooi.

Wij hebben altijd pampers of kruidvat.

7. Esk

Esk Actief lid

16 jul 2006
    197
    0
    0
    Ik ben het met de meeste mama's eens: hangt volledig af van het gewicht van je kindje. (Oftewel: vooral niet te vlug gaan kopen; eerst ff wachten wat de gewichtinschatting gaat zijn.)

Tip van Flip: De Etos bij mij om de hoek doet aan ruilen: ik kan moeiteloos een nog gesloten pak luiers van maat x ruilen voor maat y.
    Misschien doet de drogist bij jou in de buurt dat ook?

8. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    ik weet nog wel dat je je kindje elke 2 a 3 uur moet verschonen en dan de luiers moet bewaren voor de kraamhulp....altahsn dat moest ik dus reken maar uit...de eerste 2 a 3 weken zitten ze zo ie zo in maat 1.... denk ik dan

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Niets gelezen maar ehh ik heb er toch nog flink wat pakken van gebruikt. Mijn meisje woog 3140 bij de geboorte. Volgens mij heeft ze er meer dan 4 weken in gezeten.

Als je er 1 van haalt kan je man altijd nog een pak bijhalen. Want ik heb ook wel gehoord dat er beebjes zijn die nog geen heel pak opmaken omdat ze dan al te groot zijn. Een pak is zo bijgehaald.
    Maar mocht je net als ik het nesteldrang-technisch niet aandurven om slechts 1 pak in huis te halen:
    Als je bij het Kruidvat haalt mag je de pakken zelfs zonder bonnetje ruilen voor een grotere maat, mits het pakken van het eigen merk zijn en ongeopend zijn.

Ik durfde het daarom wel aan om 3 pakken in huis te halen. later nog een paar bij moeten halen ;)

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Ons ukje woog bij de geboorte slechts 2840 g, en is nu sinds een week ongeveer echt uit de newborn gegroeid, dus hij heeft er toch een goede 7 weken in gezeten.

11. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Mijn meisje woog 2700gr bij geboorte en we gebruiken nog steeds maatje 1. Voor de nacht doe ik wel een maat 2 om maar daar moeten we de lipjes maximaal over elkaar heen trekken. Ze heeft een smal lichaampje dus ik denk dat we nog wel even met 1 door kunnen ;)

12. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Wij hadden 4 pakken nodig van maat 1. Jayden was bij de geboorte 8,5 pond.

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier nogsteeds in maatje 1 en ze was 3700 gram bij de geboorte. dus al een pak of 8 gebruikt we gaan nu over op maar 2 als het laatste pak 1 op is. gaan we over op de baby dry

14. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Wij zijn ook begonnen met prematuurluiertjes, want maatje 1 was veel te groot (hij was niet te vroeg, maar wel klein en heel fijntjes). Daar heeft hij ca. 2 weken mee gedaan en toen kon hij in maatje 1. Die heeft hij ca. 8 weken aangehad. Kleine man is nu 4 maanden en zit nog steeds in maatje 2.

Deel Deze Pagina