Hoi allemaal, Daar ben ik weer. Mees heeft de afgelopen 2 nachten ineens geslapen van de voeding van half 9 tot 7u de volgende ochtend. Wel zuchten en kreunen, maar niet wakker voor een voeding. Das best lang voor m'n borsten 😳 Wat is nu wijsheid? Wachten tot mijn lichaam doorheeft dat het s nachts niet meer nodig is zoveel melk te maken dat ik tegen de ochtend ontplof, of voor het slapen gaan nog helemaal leegkolven (of wordt het dan juist erger?) Heb de tsr nu opgevangen en ga nu nog even paar minuutjes kolven. Kunnen borsten er weer effe tegen 😉
Ik heb het wel gedaan, omdat ik eerst wilde zien of het geen toevalstreffer was. Ook vond ik het fijn om met 'lege borsten' te slapen en op deze manier een voorraadje op te bouwen.
Ik doe het altijd voor het slapen gaan. Seth krijgt de laatste voeding uit de fles, en zo voorkom ik dat er voor mijn borsten 12 uur tussen zit. Dat houden ze niet. Seth slaapt trouwens bijna nooit door, hooguit tot half 5.
Ik kolfde ook voor het slapen gaan en zonodig s morgens 1 als ik 2 overvol had waar ze er 1 van dronk. Ik lekker slapen en een voorraadje melk komt vaak wel weer van pas.
Wat ik zelf prettig vind is de kleine voor ik ga slapen nog een keer wakker maken voor de voeding. Maar hij slaapt daarna ook gewoon door tot acht uur s' morgens. Dus dat is heerlijk. Tegen die tijd heeft hij zo'n honger dat hij de boel wel weer leeg drinkt
Tja, wij hebben wekenlang zoooo slecht geslapen dat ik hem liever niet uit z'n slaap haal... Ik wil het risico niet lopen dat hij daarna kort slaapt en ga liever zelf vroeg naar bed. 😉 Maar als ik zeker wist dat het werkte... Deed ik het meteen!
persoonlijk zou ik tsr opvangen smorgens en niet teveel kolven. Het is even paar dagen ontploffen smorgens maar dat is als het goed is maar paar x