1? Niet super veel, heb het idee dat het bij ons in de buurt veel minder voorkomt dan in de rest van het land. Noor hoor je wel veel hier, al moet ik zeggen dat eigenlijk zo goed als alle kinderen vreemde/aparte/originele/bijzondere namen hebben. Dus aan mij heb je niet zo veel! Verder snap ik heel goed dat je Nora niet wil ivm de populariteit. Het is echt de nummer 13 meisjesnaam of zo toch? Zou ik ook veeeeeel te populair vinden hoor
Ik ken er 2, een Nora op ballet bij mijn dochter en een Norah, dochter van een collega. Omgeving Nijmegen.
Ik ken er eentje. Ze is een jaar of twee. In Gelderland. In mijn beleving is het dus helemaal geen populaire naam.
"Ken" er zelf via via maar één (nichtje van een vriendin, van een jaar of 4). En ook via via een Noor van 35 (die schaar ik onder "één pot nat") en ken zelf een Noortje van 30. Nora hoor je hier wel veel. In iedere groep gemiddeld één. Heb het over noord-holland.
Thnx dames!! Voor de 2e naam maakt het me ook niet uit. Het gaat er vooral om of ik hem als eerste naam wil geven.
Jaah herinner me een ouder topic hierover van je, en ik was toen al heel pro Nora als roepnaam. Superleuk
Ik ken er 1 in gelderland, vrouw van in de 60. Ik vind het een beetje een naam voor oudere vrouwen daardoor.