drinkt ze te weinig?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Damay77, 11 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Kleine is nu 10 dagen oud. Volgens het schema wat de kraam achter heeft gelaten, had ze nu tussen de 90 en 100 cc per dag moeten hebben. Hier komt ze lang niet aan.zoals gisteren komt ze op totaal 470 cc over de dag terwijl ze volgens mij nu rond de 600 cc zou moeten krijgen??
    Ze heeft wel last van spruw waardoor ze misschien wat last heeft van dr mondje maar ze heeft niet eerder extra honger of zo omdat ze minder drinkt. Genoeg pla ennpoepluiers, kleur goed enz.
    Soms komt ze zelf voor een voeding en soms moet ik haar wakker maken. Niet dat dat echt werkt want dan drinkt ze echt maar 50 cc en daarna lippen stijf op elkaar....
    Zelf laten komen werkt ook niet echt. Dan slaat ze gerust een fles over. Van de week wekker vergeten te zetten en zat er snachts 6,5 uur tussen....
    Nu zat er 4 uur tussen de nacht en ochtend voeding. Heb haar wakker gemaakt en ze begint dan wel op dr handjes te sabbelen maar kreeg er echt met moeite 50cc in.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    De richtlijn is min 120, gem 150 en max 180cc voeding per kg gewicht. Maar belangerijk is dat ze groeit, poept en plast.
    Dus stel je kleintje weegt 3,5 kg 'hoort' het tussen de 420 en 630 voeding per 24 uur te krijgen.
    470 cc zit er dus tussen in en is dus voldoende. Sommige kindjes doen er wat langer over om naar grotere flessen te gaan, dit is geen probleem.

Hoelang doet ze over een voeding? Tussen de 15 en 20 minuten is ideaal voor flesvoeding. Te kort zorgt voor krampjes, te lang is te vermoeiend.

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Als ze spruw heeft drinkt ze ongetwijfeld minder, dat is hier ook zo geweest. Maar door diverse medische oorzaken heeft ze hier de eerste 8 weken geen fatsoenlijke fles leeggedronken. Ze is er nog steeds en ze groeit keurig nu. Dus ik denk dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken. Heeft of krijgt ze een afbuigende lijn bij de controles kan je alsnog ingrijpen.
    Voldoende plasluiers, poepluiers, helderheid uit de ogen, geen inzakkende fontanel en een alerte baby = goed!

Deel Deze Pagina