Mijn zoontje heeft opzich weinig last meer van reflux sinds hij Nutrilon Pepti krijgt omdat de KA KMA verdenkt.. Nu kreeg hij voorheen omdat de KA eerst reflux dacht op een fles Nutrilon A.R. (waar al 2 scheppen Nutriton inzitten op 100ml) nog eens t maximale Nutriton scheppen erbij. Zelfs dat hielp niet, vandaar dat de KA nu dus Pepti heeft voorgeschreven. Het is al een wereld van verschil zeg. Inslapen zonder te huilen en veel langer slapen overdag en veel vrolijker wakkerworden. Alleen omdat mijn zoontje dikkere voeding gewend is, willen we er wel nog wat Nutriton doorheen doen. Hoeveel adviseren jullie op een fles van 180/6 scheppen te doen kwa Nutriton? Even erbij vertellen dat hij dus niet spuugde vd Standaardvoeding, maar terugslikte. Dus hij moet wel wat ingedikt hebben.. Maar hoeveel? Want we geven nu 8 scheppen Nutriton en hij krijgt er erg veel krampjes van en maagpijn waarschijnlijk omdat t dus nu te zwaar op de maag valt in combi met de lichtverteerbare Pepti. Zou 3/4 scheppen al genoeg zijn? Wie heeft er ervaring met Nutriton op 180/6 scheppen en hoeveel geven jullie dan kwa Nutriton?
Wij deden 6 schepjes nutriton bij een 180/6 fles hongerige baby voeding.. Hij gaf ook niet echt veel terug, bij ons was het voornamelijk om zijn honger nog beter te stillen. Maar we hielden dus 1 schepjes nutriton op 1 schepje melkpoeder aan..
Onze zoon krijgt ook Pepti met nutriton (alleen voor een andere reden; rekken van tijd). Hij krijgt op de 180 + 6 3 schepjes nutriton. Daarnaast gebruiken we dan gewoon een S speen (heb difrax flessen). Succes!
Hier doen we ook net iets minder dan 1 schepje op 180.. en met 210 doen we hele schep er in. En werk hier prima.. maar goed hangt er denk ik ook van af hoe erg het bij jou is.
wij gebruiken ook pepti 180/6 en ik doe 5 schepjes nutriton erbij. was laatst in het ziekenhuis en toen zeiden ze ohhh krijgt ie t weg dan? vond ik wat raar want hij drinkt t makkelijk op. gebruik daarbij een s fles van difrax met M speen.