Hoeveel oliebollen halen?

Discussion in 'De lounge' started by Luiaard, Dec 29, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,181
    113
    Brabant
    Met gemak. Ja oeps...

Wel zelfgebakken..veel minder vet(voor m'n gevoel) dan dir van de kraam. En een stuk kleiner en vooral luchtiger.

Ik ontbijt, lunch en diner met oliebollen.
    En ook de volgende dag:):):)
    En mijn gezin ook, haha

Al vanuit thuis meegekregen.
    Op oudjaar eet je savonds niet warm, maar oliebollen.
    En een toastje:)

owly, nizzie86, Cobon and 6 others like this.
  2. Zuul

Zuul Fanatiek lid

Aug 19, 2020
    2,831
    3,589
    113
    Female
    Kijk. Dit bedoel ik dus.
    Ben jij stiekem familie van mij?

3. Mapje

Mapje Niet meer actief

Echt? Dat mensen zoveel oliebollen eten! Ik vind het altijd zo’n vette hap en eet er 1 voor het idee :roflmao: (en meestal niet eens oudejaarsavond) Maar geef mij maar de andere hapjes :p De kinderen en m’n man willen er ook wel 1 en dat was het dan haha.

Ik zou 2 pp aanhouden afhankelijk van wat er meer te eten is.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,132
    8,867
    113
    Oliebollen eet ik er meestal niet heel veel van. Sowieso vind ik alleen die met krenten lekker, zonder eet ik er max. 1 als er geen krentenbollen zijn. Krentenbollen van de kraam max. 2, zelfgebakken wel wat meer, over de middag/avond denk een stuk of 4 oid, maar van zelf gebakken appelbeignets eet ik er het liefst zoveel mogelijk. :roflmao:

5. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,181
    113
    Brabant
    Haha ik dacht heel even van wel..
    Maar verhaal komt niet overeen. Alleen de eetgewoontes

Nieuwjaarsdag begin je met schansspringen en oliebollen eten:)

GossipGirlxoxo likes this.
  6. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    Nou dan mag het ook hoor!
    Geniet!!!

Zuul likes this.
  7. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

vroeger bakte mijn oma oud jaars dag de hele dag door oliebollen, krentenbollen en appelbeignets. Dat bakte ze dan in de hal tussen de keuken en tuin en hing in de deuropening naar de keuken een vochtig laken op zodat niet het hele huis er naar rook. Dan mocht iedereen (kinderen en kleinkinderen) eind van de middag bij oma op bestelling ophalen wat ze nodig hadden voor de avond en 1 januari begon ze weer vroeg met bakken maar dan voor bij haar thuis want dan kwamen we met de hele familie samen om elkaar een fijn nieuw jaar te wensen. Maar sinds een jaar of 3 is ze er mee gestopt en moeten we ze kopen op oudejaarsdag. Ze vind het te veel werk op haar leeftijd en bakt ze alleen nog op nieuwjaarsdag voor wie er op visite komt. En terecht het was ook niet meer te doen, ze bakte echt 100’en bollen. 8 kinderen met partner, 18 kleinkinderen met partner en 12 achterkleinkinderen. En dan bestelden we allemaal bij oma voor de feestjes die we thuis vierden oudejaarsavond.

owly, Cobon and Zuul like this.
  8. GossipGirlxoxo

Het is je ook van harte gegund, dus bij deze wens ik je alvast een hele fijne jaarwisseling en hoop ik dat je heel erg zult genieten van de oliebollen en al het andere lekkere eten.

Zuul likes this.
  9. GossipGirlxoxo

dat ben ik met je eens dat zelfgebakken oliebollen veel minder zwaar vallen en je er dus veel meer van op kunt. Ik doe wat jij doet met oliebollen met oud en nieuw met taart als er hier iemand jarig is in huis. Die 4x per jaar eet ik taart als ontbijt, lunch en niet als diner maar wel als dessert na het diner.

Zuul likes this.
  10. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

Dec 14, 2012
    4,172
    5,727
    113
    Mijn ouders hebben vandaag al gebakken, de teller staat nu op 9 :| en dan eet ik ze nog 2 dagen met smaak hoor :roflmao: man doet net zo goed mee en oudste zoon kan er ook wat van :rolleyes:

owly, Jessi79, Philou and 1 other person like this.
  11. Zuul

Zuul Fanatiek lid

Aug 19, 2020
    2,831
    3,589
    113
    Female
    Mag ik bij jou komen wonen? Dan neem ik L wel mee ja. Misschien kunnen we haar dan aan jouw L koppelen:roflmao:

12. Zuul

Zuul Fanatiek lid

Aug 19, 2020
    2,831
    3,589
    113
    Female
    Wat lief! Dankjewel! Jij ook @wishfulthinking
    Fijne jaarwisseling en een gezond en gelukkig Nieuwjaar!

wishfulthinking likes this.
  13. Philou

Philou Fanatiek lid

Apr 20, 2019
    1,921
    5,834
    113
    Oh heerlijk oliebollen. Ik vind het echt knap dat mensen het bij 1 of 2 kunnen laten:roflmao:. Wij eten morgen en overmorgen weinig anders denk ik.

14. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

Dec 14, 2012
    4,172
    5,727
    113
    Jaa leuk joh! Ga ik nu nog even een oliebol opwarmen goed? Moet kunnen om half 11 savonds :cool:

Zuul likes this.
  15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,132
    8,867
    113
    Houd op, ik zou ze bijna nu nog gaan bakken… :oops::roflmao:

GossipGirlxoxo and Zuul like this.
  16. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female

Voor jou natuurlijk hetzelfde.. heerlijk het jaar uit met die bollen met witte poeder:p:roflmao:

Zuul and GossipGirlxoxo like this.
  17. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Je hebt helemaal gelijk. Het is ook gelukkig maar 1 dag, of eigenlijk 2. En dan mag het weer wat verfijnder :cool:

Adje likes this.
  18. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113

Ik zal het morgen laten weten. Ik denk dat ik het red. Minimaal. En anders een van mijn kinderen wel.

GossipGirlxoxo and Zuul like this.
  19. Zuul

Zuul Fanatiek lid

Aug 19, 2020
    2,831
    3,589
    113
    Female
    Is goed, ik ben onderweg!
    Haha ik ben benieuwd! Is er een prijsuitreiking voor degene die de meeste oliebollen eet:roflmao:?

GossipGirlxoxo likes this.
  20. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,277
    1,440
    113
    Ik ben echt in shock dat de.meeste zoveel bollen eten :eek::eek::eek:. Ik vind oliebollen lekker maar ik zou er maar 1 eten. Zeker als er nog meer te eten is.
    Wij zijn met 6 volwassenen en 8 kids en denk dat ik er maar 15 ga halen. Ik ben normaal gesproken iemand die altijd te veel in huis haalt maar met oliebollen doe ik dat niet meer (bleef er altijd mee zitten). We gaan eerst nog pizzaretten i ncl.dessert, heb 60 bitterballen (dat dan weer wel :p), 30 mini frikandellen, wraps, kaasplankje, chips, gebak dus.niemand zal verhongeren.

Mapje likes this.

Share This Page