Een vraagje over de tijdlijn op facebook. ik woon in Nederland maar ik zie op mijn tijdlijn allemaal nieuwsberichten van Belgische nieuwssites. Iemand een idee hoe dat komt?
Je woont niet op de grens ofzo? Ik heb dat niet, maar bij mij is alles ineens in het engels. En mijn Google al een paar dagen ineens in het Fries, zonder dat ik dat heb aangeklikt, ook zo vaag. Maar goed, dat heeft niks met je vraag te maken...
Ik woon wel in Limburg maar gewoon onder de Nederlandse Vodafone dekking. Ik zal mijn cookies eens wissen maar ik heb het en op de laptop en op mijn telefoon. De een zit op de wifi en de telefoon meestal op 4G
Als ik een advertentie plaats op de weggeefhoek 0321 (gemeente dronten, flevoland) dan geeft fb ineens aan dat ik uit Utrecht kom of Haarlem..... Beide al jaren niet geweest...
Vooral corona-nieuws, ook bv de maatregelen vergeleken met die in NL. Vandaag bv dit artikel: https://nos.nl/artikel/2341644-belgische-minister-mondkapjesplicht-is-nodig-zitten-nu-in-andere-situatie.html En zo dus echt regelmatig artikelen over BE.
Maar ik zie dus berichten van nieuwsblad.be, hln.be enz Dus niet berichten over belgie naar berichten uit belgie.
Staat er niet boven; voorgesteld voor jou? Wellicht heb je een keer een link geopend van een van deze sites. Google onthoudt werkelijk alles en geeft je daarna dus nieuwsberichten van deze sites op je tijdlijn.
Ja dat kan hoor! Je kan bij het bericht als het goed is wel aangeven dat je dit soort dingen niet hoeft te zien. Dan passen ze dat algoritme voor je aan geloof ik.
Ja. Facebook algoritmes gaan soms nogal ver. Zelfs als je langer blijft hangen op een voorgesteld bericht om het te bekijken, zonder te openen, wordt dat geregistreerd.