vraag aan de taartenbakkers onder ons

Discussie in 'De lounge' gestart door meintje, 3 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Voor de verjaardag van mijn zoon wil ik een taart gaan maken, bekleed met fondant. Nu wil hij graag een trein erop.
    Nu heb ik een leuke cakevorm van een trein en paar wagonnetjes (Xenos geloof ik) en dacht dat dat wel leuk was om te gebruiken. Maar kan ik dan om het mooier te maken de cake kleuren met kleurstof of verschillende soorten cakemeel gebruiken of iets?
    Zo een cake-kleurige trein met wagonnen op een fondanttaart lijkt me niet zo mooi, maar alles gaan bekleden met fondant zie ik ook niet zo zitten. (heb ik nog nooit gedaan en dank dat dat er dan niet mooi uit gaat zien.

Hebben jullie tips of suggesties om een supertrein voor hem te maken voor op de taart?

Alvast bedankt!!!

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Misschien met dikker glazuur in kleurtjes en hem daarmee versieren?

3. Bika

Bika Niet meer actief

Ik zou gewoon een trein en spoor boetseren van fondant, je kan eventueel de vormpjes gebruiken voor een gekleurde cake er naast en die je aan de kinderen geven.

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Of een trein op de fondant maken, dus plat erop?

5. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    puzzeltaart had ik ook aangedacht, dus inderdaad de trein plat er op. Maar 3-d leek me zo leuk. Door de vorm dacht ik dat het ook wel makkelijk was.
    Inkleuren met dik glazuur is een optie, maar ben bang dat dat er ook niet mooi uit zal gaan zien.

En als ik de cakemix kleur met kleurstof? Of word dat ook lelijk?

6. Bika

Bika Niet meer actief

Vind ik persoonlijk niet mooi op fondant

Deel Deze Pagina