Voor de verjaardag van mijn zoon wil ik een taart gaan maken, bekleed met fondant. Nu wil hij graag een trein erop. Nu heb ik een leuke cakevorm van een trein en paar wagonnetjes (Xenos geloof ik) en dacht dat dat wel leuk was om te gebruiken. Maar kan ik dan om het mooier te maken de cake kleuren met kleurstof of verschillende soorten cakemeel gebruiken of iets? Zo een cake-kleurige trein met wagonnen op een fondanttaart lijkt me niet zo mooi, maar alles gaan bekleden met fondant zie ik ook niet zo zitten. (heb ik nog nooit gedaan en dank dat dat er dan niet mooi uit gaat zien. Hebben jullie tips of suggesties om een supertrein voor hem te maken voor op de taart? Alvast bedankt!!!
Ik zou gewoon een trein en spoor boetseren van fondant, je kan eventueel de vormpjes gebruiken voor een gekleurde cake er naast en die je aan de kinderen geven.
puzzeltaart had ik ook aangedacht, dus inderdaad de trein plat er op. Maar 3-d leek me zo leuk. Door de vorm dacht ik dat het ook wel makkelijk was. Inkleuren met dik glazuur is een optie, maar ben bang dat dat er ook niet mooi uit zal gaan zien. En als ik de cakemix kleur met kleurstof? Of word dat ook lelijk?