Hoeveel onderneem jij met je peuter?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Manque, 7 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hm klinkt wel als erg veel. Gewoon is lekker thuis vind ik ook goed voor mn meisje.
    Hier maandag vrij, dan sochtends even weg, dan gaat ze spelen thuis daarna. Na slaapje nog wel is naar kinderboerderij die 2 min lopen van ins huis is.
    Donderdag vrij, sochtends zwemmen. Dat doe ik elke week. Dan aansluitend naar de markt vaak. Thuis nog even spelen en na slaapje ook.
    In weekend wisselend. Ene weekend druk, andere weekend rustig thuis.

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.160
    3.039
    113
    Nederland
    Je doe wel heel erg veel.. word al moe als ik er aan denk.

Binnenspeeltuin is hier een uitje, eens per maand ongeveer en dan is ze helemaal Door het dolle heen. Maar ze kan nog niet zelf overal klimmen, omdat ze perse op de klimtoestellen van 4+ wil. Dus ik moet altijd mee klimmen. Dus eens per maand is genoeg:D

Verder gaan we wel altijd even naar de winkel. Stukje fietsen, naar de speeltuin om de hoek, of even bij oma of tante op bezoek. Maar niet allemaal en en en op een dag. 1 of 2 dingen is genoeg, thuis kunnen we ook spelen.

Onze dochter word in juli trouwens 3.:)

3. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier wisselt het, sommige dagen zitten we veel binnen en andere dagen zijn we de hele dag op pad. Ik kijk een beetje naar hoe de kinderen zich voelen en hoe ik mij voel. Voel me soms ook best schuldig als we weinig spannends hebben gedaan op een dag maar dat ligt meer aan mij. De kinderen vermaken zich wel.
    In het weekend gaan we sowieso 1 dag meestal wel wat doen met z'n allen. Verschilt van pretpark, naar bos, kinderboerderij, (natuur)speeltuin, zwembad, etc.
    Verder heb ik een abbo op de dierentuin dus daar zijn we ook regelmatig te vinden omdat ik het anders zonde vind van m'n centen :p

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik ben alleen op woensdag de hele dag thuis bij mijn kinderen. En in het weekend, maar dan zijn we uiteraard allemaal thuis.

Op woensdagochtend gaan we altijd de grote boodschappen doen. Verder zijn we die ochtend gewoon thuis, ik moet opruimen, wassen draaien, beetje schoonmaken. En boekjes lezen, puzzels maken, liedjes zingen, noem maar op.
    's Middags zijn de grote jongens ook thuis, maar die spelen altijd buiten. Kleintje moet dan nog wel 2 uur slapen, daarna gaan we vaak nog wel even de deur uit naar de speeltuin om de hoek of de bieb of zo. En dan is het alweer tijd om het eten klaar te maken etc.

Op zaterdag zijn wij wel nogal ondernemend. Meestal 's ochtends even snel schoonmaken en daarna wat leuks gaan doen. De ene keer gaan we naar een speeltuin hier in de buurt, of naar een vlooienmarkt, museum, of het strand/bos/hei noem maar op.

Zondag is altijd wel een relaxed dagje thuis, meestal. Vaak nog wel een rondje lopen of fietsen, maar meer meestal niet.

Ik heb wel eens pogingen gedaan tot peuterzwemmen of peutergym, maar ik vond het dan veel te druk worden. Ik kwam dan echt tijd tekort op mijn vrije dag voor al die andere dingen die ook nog gedaan moeten worden.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Ik vind het echt heel erg veel eerlijk gezegd, wat op het overdrevene af. Hier vaak gewoon thuis en na 1 of 2 dagen kdv is hij daar ook hard aan toe. We gaan dan een keertje wandelen naar school en een keertje eendjes voeren/naar een speeltuintje/bos/bieb. een keer per 2 weken ofzo een wat groter uitje.

6. Manque

Manque Niet meer actief

Bedankt voor alle reacties! Ik heb hier heel wat goede adviezen gelezen.

Deel Deze Pagina