eeeum ik weet zo snel 9 "ongeplande" maar welkome kindjes... met redenen: door de pil heen / iets gebruikt waardoor pil minder werd / gewoon niets tegen de vader verteld en gestopt met de pil / lukte al een half jaar niet dus ja... we hadden er niet op gerekend... enz enz enz...
Mijn ouders deden aan periodieke onthouding en dat ging al tientallen jaren goed. Totdat mijn moeder 45 jaar oud was en ineens zwanger raakte....van mij! Ik vind een 'ongelukje' altijd een beetje respectloos klinken, al noem ik mezelf soms wel zo, maar het is beter aan te duiden als 'ongepland maar niet ongewenst'.
Nou om eerlijk te zijn heb ik het eerste half uur wel in shock en met open mond naar dat staafje staan staren , maar dan sta je later weer met beide benen op de grond en bedenk je je dat dit kindje wel groot wordt en enorm welkom is. Bij mij was de wens er wel, alleen nog niet voor dat moment, mn ex en ik waren nog maar een paar maanden bij elkaar. Maar abortus was hier niet ter sprake.
Je gebruikt ze om niet zwanger te worden nee.. maar als je dan toch zwanger raakt is het juist een WONDER.. kennelijk was het je tijd om een kindje te krijgen..
Juist! Wij hebben dan ook op het kaartje gezet 'niet genomen, maar gegeven'. Zo voelde het ook echt...
ken er veel in mijn omgeving ja. inderdaad ook "on" gepland (voor de vader iniedergeval) moet wel zeggen dat ik zo ook een testje ga wagen terwijl we condoom gebruiken.... word maar niet ongi hahaha (willen volgende maand weer aan de klus dus zou niet erg zijn maar denk dat ik de voorpret wel zou missen!)
Ik ken er wel een paar. Ik wil niet dat mensen zichzelf erin kunnen herkennen, dus ik hou het een beetje vaag. - meisje uit 1970; ouders hadden hun gezin eigenlijk compleet maar werden jaren later toch nog eens verrast - jongen uit 1991; ouders hadden net 5 mnd een relatie en waren nog helemaal niet toe aan kinderen, maar ja... - jongen uit 1993; zelfde ouders als die hiervoor, jongen zeer welkom maar eigenlijk een beetje te snel (ze schelen 15 maanden) - meisje uit 1992; ouders woonden nog niet samen, condoom scheurde - meisje uit 2001; ouders waren eigenlijk nog niet toe aan kinderen, pil paar keer niet genomen, morning after pil werkte niet En er zijn er vast meer, maar daarvan weet ik het niet. Ik vraag het nóóit, maar sommige mensen vertellen het uit zichzelf. Het beeld dat het er steeds meer worden herken ik helemaal niet. Het zal er wel mee te maken hebben dat je steeds meer mensen in de vruchtbare leeftijd kent...
Ja, mezelf En mijn vriend trouwens ook En in mijn vriendengroep ken ik er ook wel een paar. Ik denk dat het je juist opvalt omdat het in je directe omgeving is.
Mijn zoontje was niet gepland, maar wel bewust . Het ging een beetje mis en ik heb the-day-after voor foliumzuur gekozen ipv een morningafterpil. En daar ben ik nog elke dag heel blij mee